Renault Clio dCi a Captur dCi jsou nově k dostání i s automatem

Renault Clio dCi a Captur dCi jsou nově k dostání i s automatem

Kdo chtěl nové Clio či Captur s automatickým řazením, musel sáhnout po (naštěstí povedeném) benzínovém motoru 1.2 TCe 120. Nově si ale pohodlí dvou pedálů mohou dopřát také zákazníci upřednostňující i v takto malých vozech vznětový motor.

K jednotce 1.5 dCi 90 (66 kW) lze objednat samočinnou převodovku EDC. Jedná se o šestistupňovou skříň se dvěma suchými spojkami, jejímž dodavatelem je společnost Getrag.

Test Renault Clio 0,9 l TCe Dynamique: hravý, odvážný, tříválcový

Test Renault Clio 0,9 l TCe Dynamique: hravý, odvážný, tříválcový

Vedle plně samočinného řazení umožňuje EDC také ruční volbu rychlostních stupňů. Sympatické je, že nahoru se řadí přitažením páky dozadu, zatímco pohybem vpřed se podřazuje – jako u sekvenčních převodovek v závodních autech.

Renault zároveň zveřejnil ceny, ovšem zatím pouze pro francouzský trh. Clio dCi 90 EDC bude stát 19 800 €, Clio Estate (u nás Grandtour) 20 400 €, Captur dCi 90 EDC 21 100 €. První dodávky jsou naplánovány na září.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků