Renault Clio 20th Anniversary: důstojná oslava dvacátin

Renault Clio slaví dvacetiny. A automobilka významné jubileum tohoto jména připomíná zvláštními edicemi současných verzí hatchback, kombi i RS.

Dosavadních vozů řady Clio bylo dosud vyrobeno více než 10 milionů (zatím suverénně nejúspěšnější verzí bylo Clio II, jež v letech 1998 až 2005 vzniklo v počtu 4,5 mil. exemplářů), zároveň se jedná historicky o jediný model, který získal hned dva tituly Auta roku (COTY), stalo se tak v letech 1991 (Clio I) a 2006 (Clio III).

Svými vlastnostmi Clia úspěšně navázala na cestu dobře prošlápnutou předchozími vozy Renault 4CV a Renault 5. Renault Clio sice patří mezi poměrně nenápadné bojovníky a průkopníky. Za připomenutí stojí, že se svého času jednalo o vůbec první kompaktní vůz segmentu B, jemuž se v nárazových testech Euro NCAP podařilo získat čtyři hvězdičky za pasivní bezpečnost (2000), resp. plných pět hvězdiček (2005). Automobilka ale nikdy nedokázala této obdivuhodné řady prokazatelných úspěchů patřičně marketingově využít, a tak většině zákazníků v myslích uvíznou spíše mnohá bagatelní prvenství konkurence.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale zpět k edici Cilo 20th Anniversary. Nepůjde o výroční sérii jediného modelu, to zřejmě aby si celé oslavy mohlo užít co nejvíce příznivců francouzských automobilů. Vycházet tak bude z třídveřového Clia, pětidvéřového kombi i sportovně střiženého Clia RS (Renault Sport). Posledně zmíněný typ se má vyznačovat bílou metalízou Pearlescent Givre s perleťovým efektem a černě lakovanou střechou. Pro verze hatchback a kombi bude nabídka barev poněkud bohatší, nabízet se budou odstíny Cassiopee Grey, Dyna Red, Grey Blue, Pearlescent Black a Platine Grey, stejně jako nemetalický lak Glacier White. Všechny vozy z této výroční série se budou vyznačovat stylizovanými nápisy „20th“ na sloupcích B a lesklým černým lakem zdobenými nárazníky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Interiéry Clia 20th Anniversary budou opatřeny palubními deskami se zvýrazněným stehováním, jež ozvláštní i sedadla a koberečky, rámečky ventilace mají být antracitově zbarveny, u Clia RS budou chromované. Jistému výsadnímu postavení odpovídá i rozšířený seznam prvků standardní výbavy, jenž se ale bude lišit v závislosti na konkrétním trhu. Najdeme zde kromě jiného konektivitu Bluetooth, klimatizaci, tempomat, zatmavení oken v zadní části vozu, satelitní navigaci a výkonnější audiosoustavu, Clio RS navíc dostane sedmnáctipalcové, matně lesklé ráfky z typu Be Bop. Mechanické skupiny vozů, a tudíž i jejich výkonové parametry, zůstávají beze změn.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vozy Renault Clio 20th se budou prodávat za ceny od 14 350 Euro, Clio RS 20th Anniversary vás přijde na 24 700 Euro. Ve Francii je lze objednávat od včerejška, na ostatní evropské trhy se výroční edice Clia dostane během března.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Renault Clio 20th Anniversary
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků