Nový Renault Clio odhalil luxusní interiér. Chystá útok na prémii?

Podle prvních fotografií se Renault posouvá do zcela nové dimenze designu interiéru. Rozlučte se s průměrem, přichází pravý francouzský luxus.

Renault Clio platí v Evropě za bestseller. Jen současné čtvrté generace se od roku 2012 prodalo 450.000 kusů. Automobilka si tak na té nové dává opravdu záležet. Představit se má až na letošním autosalonu v Ženevě, první náhled interiéru si ale můžeme prohlédnout už nyní.

Právě zde totiž proběhla ta největší změna. Zatímco exteriér čeká jen lehké omlazení, interiér znamenal pro model velký krok kupředu. Na první pohled působí sportovněji, díky krátké hlavici řadící páky a menšímu volantu s širším věncem. Menší volant navíc přispívá většímu místu pro kolena, kterého v tomto segmentu není moc nazbyt.

Carlos Ghosn rezignoval na svou vedoucí pozici v Renaultu. Už má náhradu

Carlos Ghosn rezignoval na svou vedoucí pozici v Renaultu. Už má náhradu

Tvrdým plastům také odzvonilo, většinu ploch zde tvoří čalouněné plasty. Vidíte je na výplních dveří a na většině palubní desky. S tímto dostává malé Clio ten správný prémiový pocit. Samozřejmostí je plejáda možností individualizace, zvolit tak můžete i různé druhy koženého čalounění.

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Vnitřnímu prostoru vévodí obrovský infotainment s úhlopříčkou 9,3 palce, který je svým rozměrem dokonce větší než u MPV modelu Espace. Aby měl řidič takto velkou plochu čitelnější je mírně natočen směrem k němu. Novinkou je i digitální přístrojový štít, který je na výběr ve dvou velikostech. První a základní má úhlopříčku 7 palců. Druhá nabídne s 10palcovou úhlopříčkou i promítání navigačního systému mezi budíky.

Chytré je i ovládání klimatizace, které je řešeno třemi otočnými tlačítky pod displejem. Je to rozhodně lepší než lovit teplotu v infotainmentu. Podle designéra Laurense van den Ackera jsou navrženy tak, aby se daly ovládat i poslepu. Kromě toho je i těsně pod displejem řada důležitých tlačítek, včetně varovných světel.

Víc technických detailů zatím nevíme. Ví se ale, že nové Clio bude stát na platformě Nissan-Renault CMF-B, která bude společně s letošním modelem Kadjar slavit u Renaultu premiéru. Jistotou jsou dva zážehové motory 0.9 TCe a 1.3 TCe. Nabídku podle všeho doplní i vznětový motor 1.5 dCi, který se kromě spousty let v Renaultu osvědčil například i v novém Mercedesu třídy A.

Renault Kadjar po faceliftu dorazil do Česka. Už v základu má 140 koní

Renault Kadjar po faceliftu dorazil do Česka. Už v základu má 140 koní

S největší pravděpodobností se objeví i mild-hybrid. Plně elektrická verze zatím jistá není, Renault totiž v tomto segmentu již nabízí elektromobil Zoe. Možná ale bude následovat kroky svého rodného rivala Peugeotu 208, který plnou elektrifikaci podle všeho nabídne. Nové Clio by se mělo na trh dostat na podzim letošního roku. Nový interiér můžete v galerii porovnat s předchozí generací. Je to opravdu velká změna.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, součást skupiny Groupe PSA a druhý největší evropský výrobce aut.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 80 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
TEST VW California Beach vs. levná vestavba: Těžká volba dnešního hipíka?

Obytné vozy Volkswagen T6.1

Užitkový Volkswagen slaví letos sedmdesátiny. Tentokrát jsme se podívali na zoubek dvěma obytným kouskům, kdy každý razí trochu jiný přístup.

11.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 15 příspěvků