Nový Renault Clio oficiálně! Revoluci v designu nečekejte, stejné ale není

Na první pohled se toho moc nezměnilo. Na ten druhý je tu ale řada změn, díky kterým působí nové Clio elegantněji a lépe zapadne do současného modelového portfolia značky.

O interiéru nové generace Renaultu Clio jsem psali už včera, takže jen ve zkratce. Zapůsobil na nás svým prémiovým dojmem a kvalitními materiály. Největší novinkou je velký infotainment s úhlopříčkou 9,3 palce a digitální přístrojový štít, jež v automobilech tohoto segmentu začínáme vidět čím dál častěji.

Jen dodáme, že zavazadlový prostor nabídne velkorysý objem 391 litrů, což je v tomto segmentu nadprůměr. Renault však neuvádí, jakým způsobem měření k výsledku došel. Za zmínku stojí i ambientní osvětlení, u kterého je na výběr z osmi barev. Jako inovaci v segmentu pak přináší poloautomatickou ruční brzdu.

Nový Renault Clio odhalil luxusní interiér. Chystá útok na prémii?

Nový Renault Clio odhalil luxusní interiér. Chystá útok na prémii?

I když je nové Clio s délkou 4048 mm o trochu kratší než předchozí generace (14 mm) nabídne uvnitř více prostoru díky šikovnějšímu rozvržení. Je ale také širší, konkrétně o 66 mm. Mezigeneračně se Clio s výškou 1440 mm také o trochu více přikrčilo k zemi.

Renault Clio MkV: Srovnání rozměrů s Renault Clio MkIV
Model Clio MkV Clio MkIV
Délka [mm] 4048 4062
Šířka [mm] 1798 1732
Výška [mm] 1440  1448 
Objem kufru [l] 391 300

Nová generace Clia si zvenku prošla jen lehkým makeupem, přeci jen se ale našlo něco nového. Největší změna je vidět zepředu, kde jsou použitá nová světla v souladu s designovou filozofií značky, které můžete znát už například z Méganu. Typické „hokejky“ nabídnou full LED techniku již v základní výbavě.

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Zmizel divoký boční prolis ve spodní části karoserie. Nově jej nahradila zdrženlivější ale elegantnější linka. Nemůžeme si opět nevšimnout absence klik zadních dveří, které jsou integrovány do bočních oken, hezky po vzoru Alfy Romeo 147 z počátku tisíciletí. Jinak celková silueta zůstala zachována.

Zadní části opět dominují jiná světla. I tady zůstaly základní rysy zachovány, změnila se jen spodní část zadního nárazníku. Těšíme se, co Renault se zadní částí vymyslí u verze RS, tady by tomu totiž slušel nějaký pěkný difuzor. Lehce přepracované je i víko zavazadelníku. Jako celek působí díky novým prvkům uhlazenějším a modernějším dojmem. A to byl přece cíl, ne?

Carlos Ghosn rezignoval na svou vedoucí pozici v Renaultu. Už má náhradu

Carlos Ghosn rezignoval na svou vedoucí pozici v Renaultu. Už má náhradu

Výbava Initial Paris, která u Renaultu značí tu luxusní výbavu, zůstala zachována. U Clia nabídne chromované doplňky a unikátní 17palcová kola. Novinkou je pak linie R.S. Line, která se inspirovala sportovní divizí značky a postupně nahradí současnou GT Line. Exteriéru přidá například líbivé „včelí plástve“ do spodní části předního nárazníku, které můžete znát z nového Méganu RS.

Po technické stránce jsme se toho zatím moc nedozvěděli. Po autosalonu v Ženevě, který své brány otevírá 7. března, budeme určitě chytřejší.

 

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptItaldesign SsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Opel CorsaLagonda VisionMitsubishi ASX

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků