Renault Clio 2004: nový nafťák a vylepšený dvoulitr se 180 k

Jak jsem psal už v dřívější bleskovce, Clio dostalo drobný facelift, který se dotkl zejména přední masky; ta získala dynamičtější a mladistvější vzhled. Nejdůležitější novinkou je však naftový motor 1.5 dCi 74 kW (při 4000 ot.), který se současně objevil i ve Scénicu. Motor má maximální točivý moment 200 Nm při 1900 ot. a kombinovanou spotřebu pouhých 4,3 litru na sto km. Už v 1500 ot. je k dispozici 180 Nm, což je hodně slušné. Zvýšení výkonu bylo možné díky novému turbodmychadlu, které dokáže „dávat“ vyšší vstřikovací tlaky. Motor dostal rovněž nový intercooler, který je o 17 procent efektivnější než u 59kW verze.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Změny doznala i verze Sport, u níž byl zvýšen výkon šestnáctiventilového atmosférického dvoulitru na 131,5 kW. Současná verze má „jen“ 124 kW; maximální výkon nového dvoulitru je dosahován při 6500 otáčkách, maximální točivý moment 200 Nm pak při 5250 ot., což je o 150 ot. dříve než u staršího motoru. Clio Sport dostalo také nové laky a přibyly nové barvy do interiéru. Nová jsou také 16" kola z lehké slitiny z pozměněným designem. Změn doznal i podvozek, který by měl nyní nabízet více „zábavy“, ale rovněž i více komfortu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Clio II je na trhu od roku 1998, přičemž už prodělalo jeden velmi výrazný facelift. Na konci letošního roku nebo na začátku roku příštího se očekává třetí generace.

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků