Renault Clio 2004: nový nafťák a vylepšený dvoulitr se 180 k

Jak jsem psal už v dřívější bleskovce, Clio dostalo drobný facelift, který se dotkl zejména přední masky; ta získala dynamičtější a mladistvější vzhled. Nejdůležitější novinkou je však naftový motor 1.5 dCi 74 kW (při 4000 ot.), který se současně objevil i ve Scénicu. Motor má maximální točivý moment 200 Nm při 1900 ot. a kombinovanou spotřebu pouhých 4,3 litru na sto km. Už v 1500 ot. je k dispozici 180 Nm, což je hodně slušné. Zvýšení výkonu bylo možné díky novému turbodmychadlu, které dokáže „dávat“ vyšší vstřikovací tlaky. Motor dostal rovněž nový intercooler, který je o 17 procent efektivnější než u 59kW verze.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Změny doznala i verze Sport, u níž byl zvýšen výkon šestnáctiventilového atmosférického dvoulitru na 131,5 kW. Současná verze má „jen“ 124 kW; maximální výkon nového dvoulitru je dosahován při 6500 otáčkách, maximální točivý moment 200 Nm pak při 5250 ot., což je o 150 ot. dříve než u staršího motoru. Clio Sport dostalo také nové laky a přibyly nové barvy do interiéru. Nová jsou také 16" kola z lehké slitiny z pozměněným designem. Změn doznal i podvozek, který by měl nyní nabízet více „zábavy“, ale rovněž i více komfortu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Clio II je na trhu od roku 1998, přičemž už prodělalo jeden velmi výrazný facelift. Na konci letošního roku nebo na začátku roku příštího se očekává třetí generace.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků