Renault Clio 2004: nový nafťák a vylepšený dvoulitr se 180 k

Jak jsem psal už v dřívější bleskovce, Clio dostalo drobný facelift, který se dotkl zejména přední masky; ta získala dynamičtější a mladistvější vzhled. Nejdůležitější novinkou je však naftový motor 1.5 dCi 74 kW (při 4000 ot.), který se současně objevil i ve Scénicu. Motor má maximální točivý moment 200 Nm při 1900 ot. a kombinovanou spotřebu pouhých 4,3 litru na sto km. Už v 1500 ot. je k dispozici 180 Nm, což je hodně slušné. Zvýšení výkonu bylo možné díky novému turbodmychadlu, které dokáže „dávat“ vyšší vstřikovací tlaky. Motor dostal rovněž nový intercooler, který je o 17 procent efektivnější než u 59kW verze.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Změny doznala i verze Sport, u níž byl zvýšen výkon šestnáctiventilového atmosférického dvoulitru na 131,5 kW. Současná verze má „jen“ 124 kW; maximální výkon nového dvoulitru je dosahován při 6500 otáčkách, maximální točivý moment 200 Nm pak při 5250 ot., což je o 150 ot. dříve než u staršího motoru. Clio Sport dostalo také nové laky a přibyly nové barvy do interiéru. Nová jsou také 16" kola z lehké slitiny z pozměněným designem. Změn doznal i podvozek, který by měl nyní nabízet více „zábavy“, ale rovněž i více komfortu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Clio II je na trhu od roku 1998, přičemž už prodělalo jeden velmi výrazný facelift. Na konci letošního roku nebo na začátku roku příštího se očekává třetí generace.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků