Renault Clio 2004: nový nafťák a vylepšený dvoulitr se 180 k

Jak jsem psal už v dřívější bleskovce, Clio dostalo drobný facelift, který se dotkl zejména přední masky; ta získala dynamičtější a mladistvější vzhled. Nejdůležitější novinkou je však naftový motor 1.5 dCi 74 kW (při 4000 ot.), který se současně objevil i ve Scénicu. Motor má maximální točivý moment 200 Nm při 1900 ot. a kombinovanou spotřebu pouhých 4,3 litru na sto km. Už v 1500 ot. je k dispozici 180 Nm, což je hodně slušné. Zvýšení výkonu bylo možné díky novému turbodmychadlu, které dokáže „dávat“ vyšší vstřikovací tlaky. Motor dostal rovněž nový intercooler, který je o 17 procent efektivnější než u 59kW verze.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Změny doznala i verze Sport, u níž byl zvýšen výkon šestnáctiventilového atmosférického dvoulitru na 131,5 kW. Současná verze má „jen“ 124 kW; maximální výkon nového dvoulitru je dosahován při 6500 otáčkách, maximální točivý moment 200 Nm pak při 5250 ot., což je o 150 ot. dříve než u staršího motoru. Clio Sport dostalo také nové laky a přibyly nové barvy do interiéru. Nová jsou také 16" kola z lehké slitiny z pozměněným designem. Změn doznal i podvozek, který by měl nyní nabízet více „zábavy“, ale rovněž i více komfortu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Clio II je na trhu od roku 1998, přičemž už prodělalo jeden velmi výrazný facelift. Na konci letošního roku nebo na začátku roku příštího se očekává třetí generace.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků