Renault Clio 1,5 dCi: komfortný elegán (test)

59 komentářů

irongear
5. ledna • 1:22

mam pocit ze sa mi toto nove clio strasne rychlo okukalo. Ked ho vidim niekde parkovat aj vedla Fabie I tak mi je ta fabia privetivejsia. Nechapem a to sa mi strasne pacilo ked vyslo na trh. Z Fabkou II to mozno bude naopak. Teraz by som za auto s takym designom nedal deravy gros a mozno za rok jej pridem na chut.

Charlie
6. ledna • 18:06

Clio 1,5 dCi,2002, 80 ps.:max spotreba 4,3/100km
min spotreba 2,6 l/100 km

:-)

majko!
5. prosince • 18:54

Čo sa týka spotreby, štve ma to...
Mám Clio 1.6, 110 PPS a pri 130 je to 8,9 - 9,2 l a to sa mi zdá na tohto "drobca" dosť...
Čo sa týka akcelerácie či poruchovosti - som spokojný - zatiaľ všetko šlape ako má a pri šliapnutí na plyn ma "zasunie" do sedadla, takže o 14s na 100km/h nemôže byť ani reči - možno pri 1,2.
PS - ponúkajú za cca 9.000,-Sk predĺženie záruky o ďalšie 2 roky - toto určite využijem - no ako som už písal predtým, zatiaľ "šlape" O.K. B-]

iVan
27. listopadu • 17:02

Zaujimalo by ma, co autor myslel tymi ozyvajucimi sa zubami prevodovky. Mate na mysli zvuk pri samotnom zaradeni, alebo pri pridani plynu po zaradeni? Diky

iVan
27. listopadu • 17:04

Opravujem: "ozyvajucimi sa zubami synchronov":-))

Johny
25. listopadu • 1:55

Kto si kupi francuzke male auto za 780k SK tak navrhujem prenho bezplatnu lobotomiu. Za tu cenu by mali davat frantici dve auta. Ked sa jedno pokazi, aby majitel mohol jazdit na zalohe.

yoggi
24. listopadu • 10:09

toto radsej ani nebudem komentovat : Pri rýchlosti 130 km/h vám každých 100 km ubudne z nádrže stále výborných 6,3 l nafty. Svižné jazdenie vám škrt cez rozpočet nikdy neurobí.
tak vyjadrim sa iba k splechu autora. mam fabiu combi 1,4 16V 55kW (benzin), pohotovostna hmotnost: 1175kg totozna s renaultom. pri 130kkm/h na dialnici mi zere cca 6,6 l na 100km. takze neviem z coho je autor cely uneseny. ved taku spotrebu maju aj benzinove malolitrazne motory (trosku väcsiu).

nanni
24. listopadu • 19:22

no prostě, kolego, chtěl říct , že průměrná spotřeba se pohybuje mezi 4,5- 6 l , což je i u malého, nikoliv však příliš lehkého auta slušné. benzín pojede za 7-8,5, nedá se nic dělat. a tvoje fabka taky, jedině snad při extr.úsporné jízdě v létě to stlačíš možná lehce pod 6. ale to pojede nafta za 4,2.

yoggi
25. listopadu • 0:15

jasne ze nafta bude zrat menej ako benzin. ale poviem ti ze naozaj aj ja pri obsadeni auta 3 a ked idem mimo mesto a to nedodrzujem rychlost a jazdim 100-110km/h tak spotreba je cca +- 5,5 L co ma prekvapilo.

Tomáš Babič
24. listopadu • 16:04

Mozem sa Vas spytat, z coho sudite, ze som z toho cely uneseny? Obavam sa, ze tieto veci ma prilis unasat nedokazu. Jedine, co som si dovolil uviest, bola spotreba na dialnici. Rozhodne vysledok 6,3 l nepovazujem za zly, islo predovsetkym o jazdu na hranici 140 km/h tachometrovej rychlosti.

yoggi
24. listopadu • 17:12

podla toho co ste napisali to posobi dojmom ako keby ste jazdili autom 130km/h po dialnici a spotrebou 12L a teraz ste skusili ine auto co zere menej. pouzit slovicko vybornych 6,3 l na naftovy motor je myslim prehnane. u nafty je to celkom bezna a normalna spotreba takze ziadne prekvapenie. keby ste to napisali na benzinovy motor tak budiz. kazdopadne to uzavrime tym ze spotreba 6,3L nafty nie je nic oslnujuce.

hak
24. listopadu • 9:15

- CO TO JE ZA AKCI: slovenstina na ceskem serveru ?!? slovenstina mi nevadi, ale cist ji neumim (viz. radenie) a navic mam pocit, ze to pan trochu hodnoti jako test na slovenskem trhu, se slovenskem trhu =>> dispozici jsou naprosto odlisne a troufnu si rict, ze co je dobre tam, neni meritelne s tim co je u nas (jsou tam jine naroky na auta, na cenu, kvalitu atd. atd.)
- chtel bych vedet, jestli v tom hodlate pokracovat ? nebo jestli aspon budete paralelne prinaset test od ceskeho autora...jinak je tenhle test nepouzitelny;(

Tomáš Babič
24. listopadu • 16:16

Ceskych testov bude pochopitelne viac ako tych slovenskych. Tymto sposobom sa ale niekedy daju doplnit auta, ktore nie su z urcitych dovodov v CR k dispozicii alebo je tazsie ich testu zohnat. Testov tak moze byt v konecnom dosledku viac.Co sa tyka testu auta samotneho, prilis som Vas nepochopil - Clio bude rovnakym autom na Slovensku, v CR, ale aj napriklad v Nemecku. Nejaka vybava a cena sa lisit moze, ale to si kazdy potencionalny zakaznik uz pozrie v cenniku sam. Test ma za ulohu zistit, ake auto v skutocnosti je a na toto nema trh ziadny vlyv. Pritom si nemyslim, ze by ten cesky a slovensky mali od seba daleko.

EVO VII.
22. listopadu • 15:42

Proč je článek zveřejněný na autorevue.CZ ve slovenštině?

Tomáš Babič
22. listopadu • 18:07

Zdravim Vas, niektore clanky su na AutoRevue v slovencine, to mate pravdu. Na tento server chodi aj mnoho slovenskych citatelov, tak sa snazime sledovat aj slovensky trh a v ramci neho spolupracovat aj so samotnymi importermi. Tymto sposobom sa daju doplnit napriklad testy aut, ktore nie su v CR k dispozicii alebo ich moze byt jednoducho viac. Preto dufam, ze jazyk nebude az tak velkou prekazkou ;-)

ITTI
22. listopadu • 20:29

Dyť jo,de o ho*no,potrénujem slovenštinu,nebo slovenčinu? Jedno z nich. To bych neřešil.B-]

robo
21. listopadu • 20:21

Pekny testik, len sa smejem ci to auto je nejak v kategorii "stealth". Fotene na letisku v Piestanoch za plotom, ci kusok od Bakchus Viley smerom na Havran a pod.....Doporucujem nabuduce iny kopec - vyhliadku nad Hlohovcom[nie je tam ani plot]
Inac rozmyslal som aj ja pred nejakym polrokom o tomto aute, ale mam GP.
Z ceny tohto skvostu bude naozaj sediet ta reklama na psychiatrii...Hlavne to keyless. To znamy s lagunou nestiha platit za tieto skvele karticky....
Tiez by ma zaujimalo koho aku klientelu oslovuje takato konfiguracia auta?

pravda
21. listopadu • 9:03

kto by chceli kupit taky poruchovy srot, ako renault, nech si na internete najde hocijaku diskusiu o renaulte. ja osobne poznam predajcu renault a ten uz nema ziadnych kamaratov! importer im neuznava reklamacie, auta su stale v servise, o kvalite DCI motorov netreba vobec pisat, staci mrknut do servisu, renault ma zakaznikov v <>, od vyrobcu az po importera. peugeot a citroen su na tom podobne. kto by aj tak kupil niekedy renault, nech si pamata tuto vetu "komu niet rady, tomu niet pomoci". uz len to hovori o kvalite auta, za kolko sa predavaju 3 rocne ojazdene auta. stracaju na hodnote viac ako 100 000Sk rocne.

Ostravak
21. listopadu • 12:45

No jo,tak todle je špičková analýza trhu a prodejů. Večer se ti mrknu,kolik se těch sráčů prodalo v původní EU=15+2 za půl roku. BTW: Co říkáš na kvalitu těch nových SUV Peugeot 4007 a Citroen, nevím, jak se to jmenuje. Nějaký názor snad máš.Chci si to koupit a právě že nevím, jestli vzít Citroena nebo Peugeota.Víc se mi líbí Citroen. Nicméně piš hodně seriozně.Děkuji jménem dalších,co to příp.chtějí koupit.Fakt to není fór,dám na tvoji radu,řekneš sráč,nekoupím,slibuji a jdu od toho....Teď musím makat, zatím zdarec!;-)

Roňouch
21. listopadu • 9:35

Ač mám r.megana (2005) a alfu 156 (1999) nemůžu si stěžovat na spolehlivost a to jsou dle dogma jako automobilky "pěkný sráči".Ono je to náramně jednoduchý zpaušalizovat každou značku.To bych mohl říct o škodovce,ačkoliv jsem ji měl novou tak se pěkně srala,ale vím,že je to prostě jen o kusu B-].

alien5
20. listopadu • 23:07

Proc ve clanku chlavi spotrebu 5.2 4.4 4.0 , kdyz to pak zere 6.3 to neni v tech papirech ani ve meste :-P

Tomáš Babič
20. listopadu • 23:43

6,3 je dialnica a ta sa samotna v papieroch neudava ;-)

Murphy
20. listopadu • 19:11

No aby mělo auto se zrychlením z 0 na 100 za 14s tachometr číslovaný do 230kmh, to považuji za velice dobrý vtip :-D Vlastně já zapomněl, "Renault a Alonso jsou mistři", že? ;-);-)

Smx
20. listopadu • 22:03

Berte to jako přidanou hodnotu.. VW má taky tacha do 260+ a nikdo se tomu nediví - ještě že to nemontují do Fabie HTP.. ;-)

Driver
20. listopadu • 14:25

Co to je? Za tolik jezdil kamos s 2.5 V6 mondeem.... To nechapu, pouzival ridic taky rychlostni stupne od 2 vys?

Tomáš Babič
20. listopadu • 14:34

Ta spotreba bola po dynamickej jazde, o ktorej som aj v teste pisal. Ta si vezme cca 10 l na sto km. Takze tak ;-)

Zdenek
20. listopadu • 18:06

Koupil jsem si Clio a jsem v poho- :-) Maximálně si řekl o 5,5 l, není problém dostat se pod 4l . Jsem spokojený.

sk
20. listopadu • 17:40

Cca 10 litrov mam pri dynamickej (dynamickejsej nez je toto clio schopne) jazde aj ja vo vyse 6 rocnom benzinovom 146 konovom Roveri 25. Takze sa to snad da zvalit na cerstvy motor, ale aj tak sa mi to zda na maly diesel trochu moc.

Radek Ondrášík
20. listopadu • 17:53

Tak to před Vámi a Roverem smekám. Pokud máte při dynamičtější jízdě, než je toto Clio schopné, spotřebu okolo 10l, pak máte něco, co je všem utajeno. Ono i toto Clio bude mít při jízdě na hranici možností spotřebu okolo 15l a ten Rover půjde hodně přes 20 l ;-)

Tomáš Babič
20. listopadu • 18:05

Toto je velmi relativne. Je rozdiel, co sa mysli slovom dynamicky. Ono moze byt spotreba nizsia napriklad pri rovnejsich usekoch na plny plyn, ale vsetko sa zvysi, ked sa s autom jazdi na cestach s viac zakrutami. Presne o takychto usekoch hovorim ja - ked zoberiete zvlnenejsi teren, kde sa radi vacsinou 3-4 a casto sa brzdi, nie je tato spotreba vobec problem. Diskusie o tomto nemaju prilis zmysel, sam viem, ake ma prave typ ciest za nasledok zmeny v spotrebe ;-)

Josef
20. listopadu • 11:48

To můj HTP žere při 130 km/h 6l.
K té ceně. Základní nafťák není vhodný na dálnici a pokud nevolíte základ, dokoupíte si rádio, tak jste nad 400 000 Kč.
Kdo chce jezdit i po dálnici, ať si koupí koreu. Viz Ceed je levnější než Clio.

my
24. listopadu • 13:56

:-)):-)):-)):-)) kravina, 1,2 hovno to pojede zerie pri 130kmh cez osem litrov - mam to odskusane, tak netrep kocky!!!!

Milan
22. listopadu • 21:25

Ale to by si na svojom HTP musel isto s dobrym vetrom do chrbta.:-D HTP ti bude pri 130km/h papkat minimalne 7 a to este treba brat do uvahy ze vsetky fabie ukazuju realnu rychlost o zopar km viac,Napr:pri tachometrovych 130 real.cca. 120.a tak dalej.mam to zmerane na viacerych fabkach s policajnym autom.Pri mojej 1,4MPi tacho 185 real 168.;-)

Michal
26. listopadu • 11:44

To vsetky auta...
Najpresnejsia zatial bola Fiat Tempra s dig. ppalubovkou. Rozdiel pri 130 km/h bol menej ako 5km/h

Tomáš Babič
20. listopadu • 11:58

No, oznacit tento motor za zruta, neviem neviem ;-) Ten motor dokaze bez problemov jazdit za papierove spotreby. To, ze na dialnici sa spotreba zvysuje, je dane tym, ze motor uz toci vyssie otacky a vyuziva viac svoj nevelky vykon. Obecne maju slabsie a mensie auta na dialnici vyssiu spotrebu, aj ked 6,3 pri 140 km/h tacho rozhodne za vysoku nepovazujem. Silnejsi naftak 1,5 dCi 105 k by ju mal pravdepodobne nizsiu, a to vdaka vyssiemu vykonu a aj seststupnovej prevodvke.

juro
20. listopadu • 13:06

to ma aj 7stupnovu mechanicku prevodovku??? nechapem kam ten motorizmus speje, moderny motor by mal umoznovat sirsie spektrum pouzitelnych otacok, cim viac prevodovych stupnov pri mechanickej prevodovke sposobuje najma v mestskej premavke(kam clio patri) svalovicu na lavej nohe. ja mam pocit ze francuzi pokryvkavanie v kvalite plataju nezmyselnymi inovaciami. mal som peugeot napratany vybavou, ale co ked dazdovy senzor si nevsimne ze zacalo prsat? staci pozriet britsku statistiku spokojnosti s francuzmi, posledne miesta. clio za 780 litrov? taku haraburdu za cenu o triedu vacsieho japonca alebo nemca to snad nie

topan
20. listopadu • 17:12

ak ide o kvalitu hlavne francuzov tak ta sa zlepsuje a to velkym tempom, kym iny ju stracaju a prechadzaju na setrny program, ktory to ma medzi inymi za nasledok (vid ford, vw, toyota...) takze nestaci vziat nejaky statistiku spred par rokov a robit zaveri. Tato generacia Clia napr. za minuli rok, cize v prvom roku produkcie da sa povedat, kedy sa ukazuje najviac chyb, dosiahol nadpriemerne hodnotenie v ankete, ktoru kazdo rocne robi nemecky ADAC. Cize skoncilo lepsie nez priemer tej triedy, su to nejake 3, aj daco % poruchovosti na sto aut tusim, presne cislo nepamatam. Dalej megane grandtour este pred faceliftov sa v odbobnej svedskej ankete pred asi dvoma rokmi umiestnil v prvej patke.:-) to su len nejake fakty, ktore som si dovolil spomenut proti tymto subjektyvnym a nicim nepodoprenym vypovediam. Samozrejme, ze sa stava aj dnes stale este a myslim, ze to bude aj v buducnosti takto, ze kde-tu sa objavi nejaky nepodarok, len ak je francuz robi sa s toho medialna kampan, ak je to nemec alebo japonec, vsetci sa robia akoze nic:-) pozdravujem

sk
20. listopadu • 17:45

Ci to tak naozaj je ukaze cas, statistiky u aut po prvom roku su o nicom, od hocijakeho auta do 3 rokov ocakavam, ze bude drzat, ak nie, tak uz je to vazne zle.

Radek Ondrášík
20. listopadu • 13:19

Každé auto lze vybavit tak, že pak za tu sumu lze zakoupit o třídu větší auto. Octavii není problém vybavit na 1,1-1,2 mil. Kč a za to je už hodně slušná střední třída atd.Prostě je skvělé, že automobilka umožní vybavit jakýkoli vůz téměř čímkoli. Nikdo pak přece od vás nechce, abyste to takto kupoval. Kupte si takovou verzi jakou chcete, tedy klidně za 250 tisíc, pokud splní to, co od ni chcete. Ale nepřipadá mi špatné, když i do takového Clia nabídne automobilka prvky z vyšších tříd - kdo chce, je koupi, kdo nechce, nekoupi.

nanni
24. listopadu • 19:14

tak z těch jmenovaných prvků jako rádio zrovna do o třídu vyšších aut nepatří, ESP už by asi měl být základ zcela jistě v nižší střední a snad i v nižší. jinak souhlasím, ať si každý připlatí za co chce. horší je, když to nejde- viz Japonci.

Wq1
20. listopadu • 13:53

Souhlas, každý ať si své své auto vybaví jak mu vyhovuje. Možná tohle jednou pochopí i asiati. Nemožnost individualizace mě zatím vždy odradila od koupě japonského vozu, o korejcích raději vůbec nemluvit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Brouk
21. listopadu • 22:00

No to bych rad vedel. co ti napr. takova toyota avensis nenabizi v doplatkove vybave, co bys opravdu nutne potreboval. snad jenom umelou vaginu pod volantem, abys byl pri jizde se svym zasranym golfem nebo passatem klidnejsi a mene arogantni.

smudliky budliky
24. listopadu • 17:54

Tak to byl opravdu prispevek klidneho a dobre vychovaneho cloveka, ktery nema zadne, ale opravdu zadne komplexy.

smudliky budliky
24. listopadu • 17:56

reagoval jsem samozrejme na Brouka, omlouvam se za neprehlednost

topan
20. listopadu • 11:11

pozdlzne nastavovanie volantu sa kombinuje s "inteligentnou" kartou kvoli tomu, lebo spinacia skrinka, ktora odpada pri tejto karte, zabera priestor, ktory sa zasuva pri pozdlznom posuvani volantu. Radio Cabasse sa dodava so 6 reproduktormi a nie so 4 ako je to napisane v clanku. Sama cena je vysoka, ale taky je vseobecny trend v automobilovom priemysle, naroky hlavne na ekologiu v poslednom case - na SR je to este tabu tema - naklady na stale vacsiu bezpecnost, pohodlie, komfort a spolahlivost sposobuju, ze te ceny su vyssie, tyka sa to aut v kazdej triede. Urcite za tu cenu a sa takou vybavou by s toho nebol Focus, medzi inymi adaptyvne bocne svetlomety sa nedaju ani objednat v mnohych autach strednej triedy :) Este k info o rozsireni motorovej palety Clio - okrem spominaneho dvojlitra v clanku dostane Clio aj novy 1.2 turbo s vykonom 100 koni a tocivym momentom 145 Nm, ktory bol predstaveny v projekte Twinga v Parizi, neviem len ci bude dostupny ten motor aj na SR :)

_Teddy_
20. listopadu • 12:20

"...Urcite za tu cenu a sa takou vybavou by s toho nebol Focus..."Nebol, alebo zeby bol? :-)Focus 5dv. 1.8TDCi/115k, Ghia, 729000sk, + 23800 za ESP/IVD (ktore netusim preco vraj v sk-verzii nie je standartne), to mame ~753000sk, sice bez uzasnej panoramatickej strechy, ale so skvelym podvozkom, vacsim vnutornym priestorom, aspon rovnako dobrym motorom, a za usetrenych 30litrov si este navyberam dake drobnosti (ak by mi nieco este chybalo, aj ked ghia je najvyssia vybava), alebo vezmem sedan (+20tisic).Pripadne mozme porovnat s focusom 1.6tdci/90k, kde je zaklad 600tisic sk, ale naco by sme boli skromni, ked nam za tie prachy vyjde aj silnejsi motor s vyssou vybavou :-)

Tomáš Babič
20. listopadu • 11:53

Zdravim Vas, ano, okrem spominaneho dvojlitru sa dostane do ponuky aj jedna-dvoja Turbo. Tu som ale schvalne nespomenul, pretoze ta pride na trh pravdepodobne neskor ako spominany dvojliter. Aj sme o tom pisali http://www.autorevue.cz/default.aspx?section=121&server=1&article=10194S radiom mate pravdu, okrem klasickych styroch reproduktorov su este dva vyskove v pristrojovej doske. Uz som ich pridal do zoznamu vybavy Co sa tyka hlbkoveho nastavenia volantu, vobec to nepovazujem za ospravedlnitelne to, ze spinacia skrinka tomu prekaza. Toto sa malo riesit od zaciatku inak.A teraz k cene. Novinarske auta byvaju priplatkovou vybavou doslova napratane a pohlad na cenu testovaneho auta tak prijemne pocity urcite neprinesie. Ale uprimne, kolko ludi si priplati za styri prvky vybavy vyse sto tisic Sk? Mnoho ich urcite nebude. Treba sa preto pozriet aj niekam do stredu cennika, kde to vyzera podstatne rozumnejsie. Clio je velmi podarene auto a vo svojej triede patri k absolutnej spicke.

topan
20. listopadu • 12:17

suhlasim s tym, ze to mali od zaciatku doriesit s tym stlpikom riadenia a spinacou skrinkou, len som kostaktoval fakt, ktory tu je :). Ak sa Vas mozem opytat, zaujimalo by ma totiz to autoradio Cabasse, ci sa oplati don investovat, aky to dava zvuk? Dakujem vopred, pekny den :)

Tomáš Babič
20. listopadu • 12:31

Co sa tyka radia, hralo velmi dobre, v ramci akustiky interieru mu nie je prilis co vytknut ani pri zvysenej hlasitosti. Ale priznam sa, "audiofil" rozhodne nie som ;-) A tiez neviem ako hraju ostatne radia v Cliu, co by bolo pre porovnanie najlepsie. Ale ako hovorim, Cabasse hra velmi dobre, len nepoznam Vase naroky ;-)

topan
20. listopadu • 17:01

dakujem velmi pekne, ja mam dost velke naroky na audio a jeho kvalitu auto nevynimajuc, u renaultov audiosustavy trpia, su to velmi jednoduche zariadenia, vela toho nereprezentuju sebou. Cabasse, sama firma ma velke renome a kvalitne vyrobky, nikde ale nie su recenzie tychto audio sustav ponukanych v autach, nakolko viem tak iba v znacke renault. Navonok sa to radio a reproduktory skoro vobec nelisia od tych klasickych audio v renaultoch, inak su usporiadane ovladacie prvky, vsimol som si na repro je napis znacky, to je vsetko. Na papieri figuruje vacsi vykon, ale nakolko je to audio aj o lepsich kvalitach, so specialnymi materialmi, nevedia ani sami predajcovia znacky renault, dokonca padnu rozne odpovede pri otazke co to je to cabasse audio, pretoze je to znacka v tejto zemepisnej sirke skoro neznama (dnes uz sa kde-tu objavuje toto meno v roznych katalogoch z hi-fi materialom) takze bezne znie, ze je to philips, kenwood, a pod. a ze je to iba vyssi vykon inak je to to iste - taketo odpovede som zazil. Bolo by to zaujimave preskumat to v samych radoch znacky renault a nejaky profesionalny audio-test s meraniami tejto supravy by potesil:-) Dakujem

_Teddy_
20. listopadu • 10:13

Clio za 620 v zakladnej vybave? A s priplatkami 787000 sk? Tak neviem, ci sa mam smiat alebo plakat. Uz zaklad je na taketo sum-mini auto poriadne nadneseny, a tie priplatky, tak to mi uz pomaly rozum zostava stat: bezklucove odomykanie 25 litrov, autoradio 23 litrov (!)... Som jediny komu sa to zda byt sialene vela?Moze byt Clio akokolvek dobre, ale za takmer 800 litrov uz kupim trosku ine auto (napr. Focus vo vybave Ghia). A ked este vyjde na trh ten novy korejcan (Cee'd), nastanu pre Clio tazke casy...

puck
24. listopadu • 0:24

ta cena je ulet treba sa dohodnut s predajcom :-) ja som pred rokom a pol kupoval lagunu za 597 000 Sk

nanni
24. listopadu • 19:04

teď to zrovna píšu. ale o lagunu z nějakých důvodů není moc velký zákem, proto dávají slevu až 22%. navíc tato generace končí.

JR
20. listopadu • 12:56

Co sa tyka bezklucoveho odomykania - nejde o dialkove ovladanie - ale je to inteligentna karta "Keyless entry", ktoru jednoducho nosite v penazenke, alebo vo vrecku bundy, saka... bez toho, aby ste pouzivali akykolvek kluc sa auto nasledne po Vasom priblizeni k autu otvara a po vzdialeni automaticky zamyka. Tiez nepotrebujete vkladat ziadny kluc do zapalovania - jednoducho startujete stlacenim tlacidla START/STOP. Taky maly komfort, ale niekoho moze potesit. A este co sa tyka ceny - dieselove Clio, konkretne 1,5 dCi 70k, 3dv. uz zacina na cene 451.000.. navyse Renault pravidelne ponuka akcie, alebo cenove zvyhodnenia, co cenu este znizi....;-)

nanni
24. listopadu • 19:02

kluci, to mě děsíte. zvláště v těch Sk to zní víc než hrůzostrašně. rádio podle mne je dnes základ v každém autě. za 800 000 Sk čekám výborně vybavenou střední třídu, teď je v akci Laguna 127 kw 2,0 dCi za asi 750 000 Czk. Jaký je průměrný plat?

josh
26. listopadu • 14:06

nanni, ako je známe, priemerný plat má menej než polovica všetkých zarábajúcich; ku koncu minulého roka bol vyjadrený 17.000 Sk, čo je asi 13.500 Sk čistého - a to je veľmi slabý plat, z neho nič neušetríš a dá sa z neho žiť asi ako v jaskyni ( http://openiazoch.zoznam.sk/info/zpravy/zprava.asp?NewsID=41664 ) . Na Slovensku si väčšina ľudí ktorí niečo majú, zarába "inak".

_Teddy_
20. listopadu • 13:25

Vsak jasne, nikto neni snad taky blazon aby kupoval auto za katalogovu cenu. Kazdy predajca ma urcity priestor na manevrovanie, tak 10% ma kazdy sancu zjednat. A v ramci tohto priestoru kazdy predajca obcas vyjde s dakou tou "super akciovou ponukou"...Ale to, s akou cenou auto zacina (ze je "uz od...") by som velmi nebral do uvahy. To su najokresanejsie verzie, kde sa clovek nemoze dobre citit. A 50kW nie je 70k, jedine ak by sa medzicasom zmenil prepocet kW/hp (tiez pekny priklad odrbavania zakaznika vhodnym "zaokruhlenim"). Jo, a ESP je pre clio za priplatok 35 litrov (!), to som ich zase "podcenil"...

_Teddy_
20. listopadu • 11:08

OMG, a to som si az teraz vsimol, ze v cene este nie je ESP/ASR (to pyta este dalsich ~25 litrov), v strede vzadu je opierka tiez len za priplatok, a to radio za 23 litrov nepodporuje mp3-ky. No dakujem pekne za takuto vybavu! Ja som asi fakt prilis narocny, ale taketo veci od auta za 787000sk uz akosi cakam...

juro
20. listopadu • 10:37

ta cena ma tiez rozveselila, pri aktualnom kurze je to 22 tisic eura.renault asi mieri medzi klientelu zo psychiatrickej kliniky

Doporučujeme

Články odjinud