Špetku retro přístupu tasí Renault i pro jména svých nejnovějších užitkových vozů, designem však zůstává vskutku moderní.
První pohled na novou řadu elektrických dodávek z produkce Flexis, společného projektu Renaultu, Volvo Trucks a francouzské logistické společnosti CMA CGM, nám byl poskytnut vcelku nedávno. Nyní se přitom trio užitkových modelů již předvádí také oficiálně s logy Renaultu. Pro vozy značka uvádí i oficiální jména, mezi kterými nechybí tradiční Trafic, ale rovněž Estafette a Goelette, názvy z dávné historie značky.
Pro klasickou lehkou dodávku Renault udržuje jméno Trafic, s elektrickým ústrojím dnes přirozeně s dodatkem E-Tech. Čtvrtá generace modelu tak pokračuje v tradici započaté v roce 1980. Podrobnější technické údaje nových dodávek si Renault ještě nechává pro sebe, v případě Traficu prozatím mluví o zachování poloměru otáčení odpovídajícímu Renaultu Clio nebo výšce 1,9 metru, umožňují vjezd do podzemních garáží.
Druhý prostornější model Goelette E-Tech je v podstatě Trafic ve formě podvozku s kabinou, v tomto případě s nákladní skříní – klasicky však bude možné dle využití na podvozek umístit jinou úpravu, třeba chladírenskou nástavbu či otevřenou korbu. Jménem Goelette oživuje Renault svou populární lehkou dodávku z 50. let minulého století.
Největším modelem je nakonec Estafette E-Tech, vycházející z loňského stejnojmenného konceptu. Také zde vytahuje Renault jméno z minulosti, přesněji jakožto restart ikonické dodávky z 60. let, která se vyráběla po dobu zhruba dvaceti let. Estafette má na délku 5,27 metru, na šířku 1,92 metru a díky výšce 2,6 metru umožňuje snadný pohyb po interiéru mezi kokpitem a nákladovým prostorem i osobám vysokým až 190 cm. Dveře kabiny jsou posunovatelné, zadní část je zase řešena roletovými dveřmi.
Všechny modely sdílí společnou „skateboardovou“ platformu, vyvinutou přímo pro elektrické dodávky. Ty nejdůležitější informace, třeba užitečnou hmotnost nebo dojezd jednotlivých modelů chce Renault zveřejnit v nadcházejících měsících. Ostatně do produkce ve francouzském závodě v Sandouville mají nové dodávky ještě vcelku daleko, na trhu se mají objevit od roku 2026.