Renault chystá elektrické modely RS. První bude hatchback Zoe

Renault chystá elektrické modely RS. První bude hatchback Zoe

Doposud jsme si vozy divize RenaultSport spojovali pouze s vrcholnými motorizacemi francouzské automobilky. Brzy tomu ale zřejmě bude jinak a Renault vážně uvažuje nad tím, že by působnost divize RS přesunul i na elektrické pohony. První elektrické RS by mohl být hatchback Renault Zoe.

Renault postavil před rokem zkušební prototyp elektrického Zoe RS a výsledky všechny překvapily. Tedy, až na jednu věc. A tou byla výdrž akumulátorů. Software řízení elektrického pohonu a dodávka výkonu prý funguje znamenitě, ale na jedno nabití vydrží auto na okruhu jen necelou čtvrt hodinu, píše britský Autocar.

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

To je podle Renaultu moc málo na to, aby sportovní model Zoe RS oslovil zákazníky. Přesto francouzská automobilka a její divize RS neházejí projekt do koše. Lepší dojezd a rychlejší nabíjení (včetně mnohem účinnější rekuperace) si slibují od nové generace akumulátorů, které budou mít při stejné velikosti a hmotnosti větší kapacitu.

Divize RenaultSport experimentuje i s hybridním pohonem. V souvislosti s ním se mluví o SUV s logem RS, pravděpodobně jde o Captur. Zatímco vpředu bude klasický spalovací motor od divize RS, vzadu najdeme elektromotor, který bude pohánět zadní nápravu. Vůz tak bude fungovat jako čtyřkolka.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků