Renault chystá elektrické modely RS. První bude hatchback Zoe

Renault chystá elektrické modely RS. První bude hatchback Zoe

Doposud jsme si vozy divize RenaultSport spojovali pouze s vrcholnými motorizacemi francouzské automobilky. Brzy tomu ale zřejmě bude jinak a Renault vážně uvažuje nad tím, že by působnost divize RS přesunul i na elektrické pohony. První elektrické RS by mohl být hatchback Renault Zoe.

Renault postavil před rokem zkušební prototyp elektrického Zoe RS a výsledky všechny překvapily. Tedy, až na jednu věc. A tou byla výdrž akumulátorů. Software řízení elektrického pohonu a dodávka výkonu prý funguje znamenitě, ale na jedno nabití vydrží auto na okruhu jen necelou čtvrt hodinu, píše britský Autocar.

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

To je podle Renaultu moc málo na to, aby sportovní model Zoe RS oslovil zákazníky. Přesto francouzská automobilka a její divize RS neházejí projekt do koše. Lepší dojezd a rychlejší nabíjení (včetně mnohem účinnější rekuperace) si slibují od nové generace akumulátorů, které budou mít při stejné velikosti a hmotnosti větší kapacitu.

Divize RenaultSport experimentuje i s hybridním pohonem. V souvislosti s ním se mluví o SUV s logem RS, pravděpodobně jde o Captur. Zatímco vpředu bude klasický spalovací motor od divize RS, vzadu najdeme elektromotor, který bude pohánět zadní nápravu. Vůz tak bude fungovat jako čtyřkolka.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků