Renault chystá dvoutaktní dieselový dvouválec. Sníží spotřebu a emise

Renault chystá dvoutaktní dieselový dvouválec. Sníží spotřebu a emise

Automobilka Renault odhalila prototyp dvoutaktního přeplňovaného dieselu, který má podle značky přinést několik výhod. Zaprvé je výrazně lehčí než podobně výkonné dnešní turbodiesely používané v osobních autech a zadruhé by mohl být až o 15 % efektivnější, co se týká využití paliva a dodávky výkonu.

Wartburg 353 (1984): poslední modernizace dvoutaktu, start/stop v ceně

Wartburg 353 (1984): poslední modernizace dvoutaktu, start/stop v ceně

Nový motor vychází konstrukčně ze čtyřválce 1.5 dCi, ale je to vlastně jeho polovina. Tím je o 50 % menší, o 40 kg lehčí a ze zdvihového objemu 730 cm3 dává výkon v rozmezí 50 až 70 koní a točivý moment asi 145 Nm. Pracuje s přeplňováním a může používat jak výfukové turbodmychadlo, tak mechanický nebo elektrický kompresor.

Francie označila dieselová auta za omyl a chce je vyhnat ze silnic

Francie označila dieselová auta za omyl a chce je vyhnat ze silnic

Podle Renaultu se výrazně sníží komplikovanost motoru použitím menšího počtu dílů. Tím by měl být motor spolehlivější a hlavně levnější na výrobu (ale i na údržbu). Přesto bude výroba automobilku stát více než v případě srovnatelně výkonný atmosférického benzínového motoru.

Paradoxně nejkomplikovanější a nejdražší položka je systém přeplňování s turbodmychadlem. Renault s tímto motorem cílí především na rozvojové trhy. Například v Indii je poptávka po naftě také velmi vysoká, jezdí zde přes 50 % aut na naftu. V Evropě činí její podíl asi 53 %. Nyní nastává fáze testování prototypů motoru v laboratoři a také v autech.

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků