Renault chystá dvoutaktní dieselový dvouválec. Sníží spotřebu a emise

Renault chystá dvoutaktní dieselový dvouválec. Sníží spotřebu a emise

Automobilka Renault odhalila prototyp dvoutaktního přeplňovaného dieselu, který má podle značky přinést několik výhod. Zaprvé je výrazně lehčí než podobně výkonné dnešní turbodiesely používané v osobních autech a zadruhé by mohl být až o 15 % efektivnější, co se týká využití paliva a dodávky výkonu.

Wartburg 353 (1984): poslední modernizace dvoutaktu, start/stop v ceně

Wartburg 353 (1984): poslední modernizace dvoutaktu, start/stop v ceně

Nový motor vychází konstrukčně ze čtyřválce 1.5 dCi, ale je to vlastně jeho polovina. Tím je o 50 % menší, o 40 kg lehčí a ze zdvihového objemu 730 cm3 dává výkon v rozmezí 50 až 70 koní a točivý moment asi 145 Nm. Pracuje s přeplňováním a může používat jak výfukové turbodmychadlo, tak mechanický nebo elektrický kompresor.

Francie označila dieselová auta za omyl a chce je vyhnat ze silnic

Francie označila dieselová auta za omyl a chce je vyhnat ze silnic

Podle Renaultu se výrazně sníží komplikovanost motoru použitím menšího počtu dílů. Tím by měl být motor spolehlivější a hlavně levnější na výrobu (ale i na údržbu). Přesto bude výroba automobilku stát více než v případě srovnatelně výkonný atmosférického benzínového motoru.

Paradoxně nejkomplikovanější a nejdražší položka je systém přeplňování s turbodmychadlem. Renault s tímto motorem cílí především na rozvojové trhy. Například v Indii je poptávka po naftě také velmi vysoká, jezdí zde přes 50 % aut na naftu. V Evropě činí její podíl asi 53 %. Nyní nastává fáze testování prototypů motoru v laboratoři a také v autech.

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

dnes | Milan Lažanský
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků