Renault chce rozšířit systém řízení všech kol také do jiných modelů

Řízení všech kol se nikdy nedočkalo úspěchu, jaký někteří očekávali. Bylo to dáno zřejmě vysokou hmotností systému, která se pak negativně projevovala jak na dynamických vlastnostech, tak jeho rychlejším opotřebením a tedy i náročností na údržbu.

Renault se ale nevzdává. Myšlenka nasadit systém opět do sériových vozů přišla při vývoji nejnovější generace modelu Laguna, konkrétně verze GT. Ještě jsme neměli možnost se v ní svézt, ale jedno je jisté - Laguna není jediným ani posledním modelem, kde budeme moci tento systém vidět - dočkáme se ho zřejmě i v levnějších a menších modelech.

Systém řízení všech kol monitoruje počítač, který vyhodnocuje situaci každých 10 milisekund a přizpůsobuje tak natočení zadních kol. Do rychlosti 60 km/h se zadní kola natáčejí opačně (až do úhlu 3,5 stupně), nad touto rychlostí dochází k natáčení ve stejném směru jako kola přední nápravy.

Výhodou systému má být výrazná eliminace nedotáčivosti a také zmenšení poloměru zatáčení. Jaká ale bude praxe ukáže až čas. Ale novináři, kteří měli možnost předprodukční Lagunu GT vyzkoušet, slovy chvály rozhodně nešetřili...

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků