Renault chce rozšířit systém řízení všech kol také do jiných modelů

Řízení všech kol se nikdy nedočkalo úspěchu, jaký někteří očekávali. Bylo to dáno zřejmě vysokou hmotností systému, která se pak negativně projevovala jak na dynamických vlastnostech, tak jeho rychlejším opotřebením a tedy i náročností na údržbu.

Renault se ale nevzdává. Myšlenka nasadit systém opět do sériových vozů přišla při vývoji nejnovější generace modelu Laguna, konkrétně verze GT. Ještě jsme neměli možnost se v ní svézt, ale jedno je jisté - Laguna není jediným ani posledním modelem, kde budeme moci tento systém vidět - dočkáme se ho zřejmě i v levnějších a menších modelech.

Systém řízení všech kol monitoruje počítač, který vyhodnocuje situaci každých 10 milisekund a přizpůsobuje tak natočení zadních kol. Do rychlosti 60 km/h se zadní kola natáčejí opačně (až do úhlu 3,5 stupně), nad touto rychlostí dochází k natáčení ve stejném směru jako kola přední nápravy.

Výhodou systému má být výrazná eliminace nedotáčivosti a také zmenšení poloměru zatáčení. Jaká ale bude praxe ukáže až čas. Ale novináři, kteří měli možnost předprodukční Lagunu GT vyzkoušet, slovy chvály rozhodně nešetřili...

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků