Renault chce rozšířit systém řízení všech kol také do jiných modelů

Řízení všech kol se nikdy nedočkalo úspěchu, jaký někteří očekávali. Bylo to dáno zřejmě vysokou hmotností systému, která se pak negativně projevovala jak na dynamických vlastnostech, tak jeho rychlejším opotřebením a tedy i náročností na údržbu.

Renault se ale nevzdává. Myšlenka nasadit systém opět do sériových vozů přišla při vývoji nejnovější generace modelu Laguna, konkrétně verze GT. Ještě jsme neměli možnost se v ní svézt, ale jedno je jisté - Laguna není jediným ani posledním modelem, kde budeme moci tento systém vidět - dočkáme se ho zřejmě i v levnějších a menších modelech.

Systém řízení všech kol monitoruje počítač, který vyhodnocuje situaci každých 10 milisekund a přizpůsobuje tak natočení zadních kol. Do rychlosti 60 km/h se zadní kola natáčejí opačně (až do úhlu 3,5 stupně), nad touto rychlostí dochází k natáčení ve stejném směru jako kola přední nápravy.

Výhodou systému má být výrazná eliminace nedotáčivosti a také zmenšení poloměru zatáčení. Jaká ale bude praxe ukáže až čas. Ale novináři, kteří měli možnost předprodukční Lagunu GT vyzkoušet, slovy chvály rozhodně nešetřili...

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud