Renault chce být v roce 2017 druhou největší evropskou automobilkou

Záměrem Renaultu je stát se v roce 2017 druhou největší automobilkou v Evropě. Cíl je dán, ale jak to má fungovat?
Renault chce být v roce 2017 druhou největší evropskou automobilkou

Nejvyšší muž Renaultu Stefan Mueller stanovil pro Renault podobný cíl, o kterém před časem hovořil i Karl-Thomas Neumann, šéf Opelu. Zatímco Neumann zřejmě sází hlavně na eliminaci Chevroletu, Mueller v rozhovoru pro magazín Automotive News chce vycházet hlavně z nových modelů. V roce 2013 se přitom podle ACEA s 801 605 prodanými vozy Renault musel spokojit s čtvrtým místem, když jej překonaly značky Opel a Ford, přičemž vůbec nejlépe si vedl Volkswagen s 1 547 970 na trh umístěnými auty.

Renault Twingo se zmenšil zvenku, ale narostl uvnitř; má motor vzadu

Renault Twingo se zmenšil zvenku, ale narostl uvnitř; má motor vzadu

„Omladili jsme naši nabídku modely Renault Clio a Renault Captur a zadařilo se nám,“ uvedl Stefan Mueller a dodal: „Připravujeme také další modely s vyššími maržemi jako nový Traffic a nový Espace.“ U značky Dacia Renault neplánuje tak razantní meziroční nárůsty odbytu jako nyní, ale v roce 2017 má být Dacia přesto jedničkou mezi nejlevnějšími značkami. Mueller sází na to, že se hlavní evropské trhy v roce 2013 odrazily s odbytem v Evropě ode dna a že v následujících pěti letech nás čeká průběžný růst.

Renault Clio počtvrté: elegantně, stylově, hospodárně

Renault Clio počtvrté: elegantně, stylově, hospodárně

Nový Renault Twingo se zadním pohonem má podle Muellera zamířit na stylové vozy typu Fiatu 500 a šéf Renaultu by jej v daném segmentu rád viděl na druhém místě. Jedním dechem ale doplnil, že k maximalizaci prodejních čísel nejsou v tomto případě ochotni kráčet za každou cenu.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků