Renault Captur: veselý sporťáček pro Ženevu

Francouzský Renault na svém ženevském stánku vystaví také zbrusu novou studii crossoveru Captur. A elektromotor nečekejte!

Hned na začátku je třeba předeslat, že novinka z dílen Renaultu nespoléhá na elektrický ani hybridní pohon a vystačí si s konvenčním, vznětovým motorem. Představitelé značky Renault popisují svůj nový model Captur jako „jednoduchý, smyslný a vřelý“. Captur rozvíjí stylistický jazyk prvně načrtnutý ve studii elektrosporťáku Renault DeZir představené na loňském autosalonu v Paříži, je proti němu ale citelně vyšší. Na první pohled se crossover Renault Captur vyznačuje také zvýšenou světlostí, odnímatelnou pevnou střechou, svítilnami složenými z LED, dekoračními, matově lakovanými díly nebo dvaadvacetipalcovými litými ráfky. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Svým interiérem se Renault Captur v porovnání s konceptem DeZire drží poněkud při zemi, výrobce jej popisuje jako „umírněný a čistý“ a žádné bizarní kreace zde nečekejte. Všimneme si ale třeba rámových sedadel, na nichž je běžné čalounění nahrazeno výpletem, průsvitné palubní desky, zajímavých hliníkových pedálů a řady proužkovaných motivů opakujících téma výpletu sedadel. „Celý interiér se točí okolo použití pružných provazů a lanek, čímž připomíná svět jachtingu nebo horolezectví,“ zdůraznil designér Magali Gouraud – Borgers, zodpovědný právě za pojetí útrob studie Renaultu Captur. „Grafické ztvárnění a hra se světlem vnášejí do celku rytmus a posilují dojem dynamiky, ovšem při zachování vzdušnosti.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon studie Renault Captur se stará vznětový čtyřválec dCi 160 s objemem 1 598 ccm a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, na který navazuje dvouspojková převodovka s automatizovaným řazením. Podle výrobce tento vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za rovných 8 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 210 km. Základní technické údaje naleznete v připojené tabulce.

Rozměry a technické údaje

Délka
4 223 mm
Šířka
1 950 mm
Výška
1 586 mm
Světlá výška
261 mm
Rozvor náprav
2 624 mm
Rozchod předních kol
1 684 mm
Rozchod zadních kol
1 684 mm
Pohonná jednotka
Energy dCi 160 Twin Turbo 1598cc
Výkon
160 koní (118 kW)
Emise CO2
99 g/km
Nejvyšší točivý moment
380 Nm
Nejvyšší rychlost
210 km/h
Převodovka
EDC (Efficient Dual Clutch)
Pneumatiky
250/40 R22
Koeficient odporu vzduchu
0,31
Pohotovostní hmotnost
1 300 kg
 

 

 

 

 

 


 


 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků