Renault Captur: veselý sporťáček pro Ženevu

Francouzský Renault na svém ženevském stánku vystaví také zbrusu novou studii crossoveru Captur. A elektromotor nečekejte!

Hned na začátku je třeba předeslat, že novinka z dílen Renaultu nespoléhá na elektrický ani hybridní pohon a vystačí si s konvenčním, vznětovým motorem. Představitelé značky Renault popisují svůj nový model Captur jako „jednoduchý, smyslný a vřelý“. Captur rozvíjí stylistický jazyk prvně načrtnutý ve studii elektrosporťáku Renault DeZir představené na loňském autosalonu v Paříži, je proti němu ale citelně vyšší. Na první pohled se crossover Renault Captur vyznačuje také zvýšenou světlostí, odnímatelnou pevnou střechou, svítilnami složenými z LED, dekoračními, matově lakovanými díly nebo dvaadvacetipalcovými litými ráfky. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Svým interiérem se Renault Captur v porovnání s konceptem DeZire drží poněkud při zemi, výrobce jej popisuje jako „umírněný a čistý“ a žádné bizarní kreace zde nečekejte. Všimneme si ale třeba rámových sedadel, na nichž je běžné čalounění nahrazeno výpletem, průsvitné palubní desky, zajímavých hliníkových pedálů a řady proužkovaných motivů opakujících téma výpletu sedadel. „Celý interiér se točí okolo použití pružných provazů a lanek, čímž připomíná svět jachtingu nebo horolezectví,“ zdůraznil designér Magali Gouraud – Borgers, zodpovědný právě za pojetí útrob studie Renaultu Captur. „Grafické ztvárnění a hra se světlem vnášejí do celku rytmus a posilují dojem dynamiky, ovšem při zachování vzdušnosti.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon studie Renault Captur se stará vznětový čtyřválec dCi 160 s objemem 1 598 ccm a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, na který navazuje dvouspojková převodovka s automatizovaným řazením. Podle výrobce tento vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za rovných 8 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 210 km. Základní technické údaje naleznete v připojené tabulce.

Rozměry a technické údaje

Délka
4 223 mm
Šířka
1 950 mm
Výška
1 586 mm
Světlá výška
261 mm
Rozvor náprav
2 624 mm
Rozchod předních kol
1 684 mm
Rozchod zadních kol
1 684 mm
Pohonná jednotka
Energy dCi 160 Twin Turbo 1598cc
Výkon
160 koní (118 kW)
Emise CO2
99 g/km
Nejvyšší točivý moment
380 Nm
Nejvyšší rychlost
210 km/h
Převodovka
EDC (Efficient Dual Clutch)
Pneumatiky
250/40 R22
Koeficient odporu vzduchu
0,31
Pohotovostní hmotnost
1 300 kg
 

 

 

 

 

 


 


 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků