Je prostě potřeba si uvědomit, že veškeré hybridstvo spíš redukuje lokální emise, než aby nějak zázračně působilo na spotřebu, kor při českém způsobu užívání auta a s rychlostmi, kterými se tady běžně jezdí.
Když budu tohle nebohé auto drtit po dálnici, tak mi zbyde oteklá krabice, kterou pohání kupředu 68kW atmosférický benzín, který pojede celý čas s vysokou zátěží.
A vzhledem k tomu, že evropští výrobci nemají s hybridy žádné dlouhodobé zkušenosti, vyhnul bych se jim.
Tajnej tip je CR-V hybrid, která se dá sehnat i pod 800k se čtyřkolkou, je v zimě díky mechanickému převodu síly dozadu mnohem potentnější než RAV 4, která ale bude mít vždy cca o litr menší spotřebu. Honda má systém bez převodovky, s atmosférou bez filtru pevných částic. Převodový "stupně" se volí tlačítky, takže při troše přemýšlení a hře na nejnižší spotřebu lze plachtit na neutrál a využívat terén. Hardcore hypermilleři si vypnou A/C, aby si mohli vždy vynutit EV mód a při dobrém profilu terénu lze jet jen na elektriku klidně deset kilometrů. Dálnice samozřejmě průser, ale to je každý hybrid.