Nový Renault Captur dorazil do Česka. Takhle má vypadat městský crossover!

Renault Captur je jeden ze zakladatelů segmentu městských crossoverů. Právě dnes vstoupil na trh v nové generaci, s ohledem na prodejní výsledky předchůdce to ale ještě nebylo potřeba.

Renault Captur je v evropském měřítku pojem. Když v roce 2013 přicházel na náš trh, konkurencí pro něj byl vlastně jenom alianční Nissan Juke a ve stejném roce příchozí Peugeot 2008. Sedm let od představení uteklo jako voda, segment B-SUV ale zažil a stále ještě zažívá masivní boom. Jenže zatímco třeba koncern VW s aronou, t-crossem a kamiqem v postatě začíná, captur, 2008 a juke přicházejí v druhé generace a mauí hlubší tradici. Obzvláště pak 2008 a captur, jednička a dvojka na našem trhu.

Nový Renault Captur oficiálně: Prostornější, modernější a rovněž jako plug-in hybrid

Nový Renault Captur oficiálně: Prostornější, modernější a rovněž jako plug-in hybrid

Nová generace Renaultu Cuptur na český trh dorazila právě dnes, pouhých pár dnů po Peugeotu 2008 a pár týdnů po Nissanu Juke. Podle informací, které zazněly ústy Zdeňka Grunta, šéfa českého zastoupení Renaultu, to ale z pohledu prodejů ještě nebylo až tak nutné. U capturu totiž nastala zajímavý paradox – čím déle byl na trhu, tím lépe se prodával.

I z našeho posledního testu bylo patrné, že volání po novince ještě není hlasité. Jenže ono ve skutečnosti bylo, i když ne přímo z naší strany. Nový captur totiž stojí na modulární platformě CMF-B připravené na elektrifikaci nutnou ke splnění emisních cílů. A jak jste si jistě všimli, captur elektrifikovanou verzi má. Jmenuje se E-Tech, má základ v motoru 1.6 SCe a díky 9,8kWh baterii zvládne ujet až 48 kilometrů pouze na elektřinu. Na náš trh se dostane zhruba v polovině tohoto roku.

Renault zveřejnil podrobnosti o hybridním Cliu a Capturu. Na trh je uvede už brzy

Renault zveřejnil podrobnosti o hybridním Cliu a Capturu. Na trh je uvede už brzy

Novinka na poli B-SUV je zajímavá i z jiného důvodu. Na délku mezigeneračně narostla o 105 mm, rozvor se prodloužil o 33 mm a 27 mm přibylo na šířku. I proto z nabídky Renaultu vypadla krátká verze MPV Scénic, protože by si oba vozy vzájemně lezly do zelí. MPV se ale Renault nevzdává. Grand Scénic zachoval a my se mu po čase znova podíváme na zoubek v rámci redakčního testu.

Dvě výbavy, čtyři motory, s bonusem výhodné ceny

Většina nových B-SUV na našem trhu začíná s cenami okolo 400.000 Kč a nový captur není výjimkou. Základní linie Zen s motorem 1.0 TCe o výkonu 74 kW stojí 390.000 Kč, Renault vám ale rád přiklepne zvýhodnění 10.000 Kč a dalších 15.000 Kč můžete dostat jako bonus při výkupu stávajícího vozu. Můžete se tak dostat až na 365.000 Kč, tedy pod cenou hladinu základní Škody Kamiq či Peugeotu 2008. Základní linii můžete kombinovat i s motory 1.3 TCe 130 (od 435.000 Kč bez odečtení bonusů) a Blue dCi 115 (445.000 Kč bez odečtení bonusů).

Nový Peugeot 2008 už koupíte i v Česku. Lídr trhu stojí stejně jako Škoda Kamiq

Nový Peugeot 2008 už koupíte i v Česku. Lídr trhu stojí stejně jako Škoda Kamiq

Výbava linie Zen je opravdu bohatá. Zahrnuje třeba full-LED světlomety, elektricky ovládaná boční okna, Active Emergency Braking System s detekcí chodců a cyklistů, aktivní systém sledování jízdních pruhů, rozpoznávání dopravních značek, tempomat s omezovačem rychlosti, šest airbagů, multimediální systém Easy Link se 7palcovým displejem, manuální klimatizaci, kožený potah volantu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka či 17palcová ocelová kola, která jsou díky šikovným velkoplošným krytům Flexwheel na první pohled k nerozeznání od liťáků.

Nový Nissan Juke dorazil do Česka. Stojí nejméně 420.000 Kč, motor si nevyberete

Nový Nissan Juke dorazil do Česka. Stojí nejméně 420.000 Kč, motor si nevyberete

Linie Intens vedle výše zmíněných motorů zahrnuje i nejsilnější verzi třináctistovky TCe o výkonu 155 koní (od 555.000 Kč bez odečtení bonusů, pouze s automatem EDC) a motory 1.3 TCe 130 a Blue dCi 115 je možné kombinovat i s automatem. Pohon 4x4 se v tomto segmentu moc nenosí, proto jej captur nenabídne. Moc velké překvapení by to ale být nemělo, protože všemi čtyřmi koly nezabírala ani minulá generace.

Součástí standardní výbavy linie Intens jsou třeba full-LED světla se světelným podpisem ve tvaru písmene C, vzadu dokonce s 3D efektem, zadní parkovací senzory, navigace, přístrojový štít se 7palcovým displejem, automatická klimatizace, elektronická parkovací brzda, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, čalounění kombinující látku a umělou kůži, zatmavená zadní skla, litá 17palcová kola či dvoubarevné lakování karoserie.

Opravdu levný elektromobil má dorazit už v roce 2021. Díky Dacii a Renaultu K-ZE

Opravdu levný elektromobil má dorazit už v roce 2021. Díky Dacii a Renaultu K-ZE

Tím se současně dostávám k individualizaci. Renault říká, že 40 % zákazníků si minulý Captur kupovalo kvůli jeho vzhledu. Dnes se při návrhu vlastního vozu můžete pořádně vyřídit, protože vůz nabízí asi 80 možností personalizace exteriéru.

Renault Captur 2. generace: Technická data a české ceny 
Motor TCe 100 TCe 130 TCe 155 EDC Blue dCi 115
Zdvihový objem [cm3] 999 1333 1333 1461
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4 4/2
Výkon [kW/min] 74/5000 96/5000 113/550 85/3750
Točivý moment [Nm/min] 160/2750 240/1600 270/1800 260/2000
Převodovka 5M 6M(7A) 7A 6M(7A)
Prov. hmotnost [kg] 1265 1309(1334) 1341 1378(1402)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,3 10,6(9,6) 8,6 11,9(11,0)
Maximální rychlost [km/h] 173 195(193) 202 187(186)
Cena Zen  [Kč] 390.000 435.000 - 445.000
Cena Intens  [Kč] 440.000 485.000 555.000 495.000
*Ceníkové ceny bez zvýhodnění 10.000 Kč a bonusu 15.000 Kč při výkupu starého vozu
Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Speciál: Škoda Kamiq

Škoda Kamiq je městské SUV (tzv. B-SUV) automobilky Škoda Auto. Vůz byl oficiálně představen 26. 2. 2019, světová premiéra připadla na Autosalon Ženeva 2019. Kamiq stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

Cena, výbava, motoryPrvní test 1.0 TSIKamiq vs. ScalaNejlevnější verzePrvní dojmyČínská Škoda KamiqStudie Vision X

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

včera | Vladimír Kadera | 41 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků