Renault by mohl přestat existovat, říká francouzský ministr. Řeší se pomoc od státu

K osudu automobilky, která plánuje v nadcházejících letech snížit své náklady o tučné 2 miliardy euro, se nyní vyjádřil i francouzský ministr financí.

Minulý týden se objevily informace o rozsáhlém plánu snižování nákladů automobilky Renault. Francouzská značka a respektive celá aliance Renault–Nissan–Mitsubishi na tom není v poslední době finančně nejlépe. V případě Renaultu se dokonce mluví o ukončení produkce hned několika modelů, na kterých výrobce příliš nevydělává – přesněji Espace, Scenic a Talisman.

Renault zvažuje konec modelu Espace. Světlý osud nemají ani Scenic a Talisman

Renault zvažuje konec modelu Espace. Světlý osud nemají ani Scenic a Talisman

Kauza kolem zatknutí tehdejšího šéfa aliance Carlose Ghosna celé situaci nepomohla a teď se musí Renault vypořádat rovněž s dopady ekonomické krize způsobené pandemií koronaviru. Právě s ohledem na pandemii se o osudu značky rozpovídal i francouzský ministr financí Bruno Le Maire, podle něhož by mohl výrobce klidně i zaniknout, pokud v brzké době nedostane pomoc.

„Ano, Renault by mohl přestat existovat,“ řekl ministr rozhlasové stanici Europe 1. Dodal nicméně, že předseda správní rady automobilky Jean-Dominique Senard tvrdě pracuje na novém strategickém plánu a má podporu francouzské vlády. Informace přinesla ČTK.

Logo Renaultu nebylo vždy kosočtverec. Takto se v posledních 122 letech vyvíjelo

Logo Renaultu nebylo vždy kosočtverec. Takto se v posledních 122 letech vyvíjelo

Le Maire také uvedl, že automobilka se musí přizpůsobit novým podmínkám, které během této krize nastaly. Podporou se pak myslí potencionální půjčka pro Renault ve výši pěti miliard eur (asi 136 miliard korun). Diskuze o této finanční pomoci mají nadále probíhat.

S krizí je samozřejmě u Renaultu zmiňováno i rušení pracovních míst. Člen aliance Nissan už přitom zvažuje, že v důsledku koronavirové pandemie zruší více než 20.000 pracovních míst, tedy asi 15 % své celkové pracovní síly.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Dnes je díky spojení s Nissanem třetí největší autoskupinou na světě.

Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

dnes | Jan Mička | 60 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

včera | Jan Mička | 105 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků