Renault bude v Česku prodávat elektromobily. Má ale podmínku

Renault má své nejprodávanější evropské elektromobily připraveny k prodeji i pro Českou republiku. Vše záleží na tom, jestli se v Česku spustí dotační program pro vozy s alternativními pohony.

Automobilky jako BMW, Citroën, Peugeot či Nissan jsou svým způsobem docela odvážné, že již na českém trhu plně elektrické vozy nabízejí. Jejich cena totiž není státem snižována, tak jako se to děje mnohde v zahraničí. 

Stát zatím v loňském roce spustil program na podporu nákupu ekologických a především elektrických vozidel pro úřady. Ministerstvo proto na dotacích rozdělí 100 milionů korun. Ty poputují mezi obce a kraje.

Teprve tehdy, když bude podpora zajištěna, změní svůj dosavadní postoj tuzemské zastoupení Renaultu. "Podmínky v Česku se mění. Pokud se plán ukáže jako minimálně střednědobý, jsme připraveni rychle reagovat a poslat naše elektromobily na český trh ještě letos," řekl ředitel Renault ČR Zdeněk Grunt.

Renault slibuje levný elektromobil. Zatím modernizoval ty současné

Renault slibuje levný elektromobil. Zatím modernizoval ty současné

Renault loni v Evropě prodal více než 20 000 elektromobilů Zoe a téměř čtyři tisíce Kangoo Z.E.. Francouzské skupině se ale dařilo ve všech segmentech. Ve světovém měřítku zaznamenala dvojnásobný růst (13,3%) oproti průměru (4,6%).

Renault odtajnil ceny svých scéniců. Za větší je příplatek jen 15 000 Kč

Renault odtajnil ceny svých scéniců. Za větší je příplatek jen 15 000 Kč

​Loni se automobilka dokonce dostala na druhé místo v evropských prodejích. "Na druhou pozici jsme si před lety vysnili dostat se v roce 2017, kdy se plně etabluje naše nová modelová řada. Podařilo se nám to ale již loni," řekl Grunt.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků