Renault bude v Česku prodávat elektromobily. Má ale podmínku

Renault má své nejprodávanější evropské elektromobily připraveny k prodeji i pro Českou republiku. Vše záleží na tom, jestli se v Česku spustí dotační program pro vozy s alternativními pohony.

Automobilky jako BMW, Citroën, Peugeot či Nissan jsou svým způsobem docela odvážné, že již na českém trhu plně elektrické vozy nabízejí. Jejich cena totiž není státem snižována, tak jako se to děje mnohde v zahraničí. 

Stát zatím v loňském roce spustil program na podporu nákupu ekologických a především elektrických vozidel pro úřady. Ministerstvo proto na dotacích rozdělí 100 milionů korun. Ty poputují mezi obce a kraje.

Teprve tehdy, když bude podpora zajištěna, změní svůj dosavadní postoj tuzemské zastoupení Renaultu. "Podmínky v Česku se mění. Pokud se plán ukáže jako minimálně střednědobý, jsme připraveni rychle reagovat a poslat naše elektromobily na český trh ještě letos," řekl ředitel Renault ČR Zdeněk Grunt.

Renault slibuje levný elektromobil. Zatím modernizoval ty současné

Renault slibuje levný elektromobil. Zatím modernizoval ty současné

Renault loni v Evropě prodal více než 20 000 elektromobilů Zoe a téměř čtyři tisíce Kangoo Z.E.. Francouzské skupině se ale dařilo ve všech segmentech. Ve světovém měřítku zaznamenala dvojnásobný růst (13,3%) oproti průměru (4,6%).

Renault odtajnil ceny svých scéniců. Za větší je příplatek jen 15 000 Kč

Renault odtajnil ceny svých scéniců. Za větší je příplatek jen 15 000 Kč

​Loni se automobilka dokonce dostala na druhé místo v evropských prodejích. "Na druhou pozici jsme si před lety vysnili dostat se v roce 2017, kdy se plně etabluje naše nová modelová řada. Podařilo se nám to ale již loni," řekl Grunt.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků