Renault bude v Česku prodávat elektromobily. Má ale podmínku

Renault má své nejprodávanější evropské elektromobily připraveny k prodeji i pro Českou republiku. Vše záleží na tom, jestli se v Česku spustí dotační program pro vozy s alternativními pohony.

Automobilky jako BMW, Citroën, Peugeot či Nissan jsou svým způsobem docela odvážné, že již na českém trhu plně elektrické vozy nabízejí. Jejich cena totiž není státem snižována, tak jako se to děje mnohde v zahraničí. 

Stát zatím v loňském roce spustil program na podporu nákupu ekologických a především elektrických vozidel pro úřady. Ministerstvo proto na dotacích rozdělí 100 milionů korun. Ty poputují mezi obce a kraje.

Teprve tehdy, když bude podpora zajištěna, změní svůj dosavadní postoj tuzemské zastoupení Renaultu. "Podmínky v Česku se mění. Pokud se plán ukáže jako minimálně střednědobý, jsme připraveni rychle reagovat a poslat naše elektromobily na český trh ještě letos," řekl ředitel Renault ČR Zdeněk Grunt.

Renault slibuje levný elektromobil. Zatím modernizoval ty současné

Renault slibuje levný elektromobil. Zatím modernizoval ty současné

Renault loni v Evropě prodal více než 20 000 elektromobilů Zoe a téměř čtyři tisíce Kangoo Z.E.. Francouzské skupině se ale dařilo ve všech segmentech. Ve světovém měřítku zaznamenala dvojnásobný růst (13,3%) oproti průměru (4,6%).

Renault odtajnil ceny svých scéniců. Za větší je příplatek jen 15 000 Kč

Renault odtajnil ceny svých scéniců. Za větší je příplatek jen 15 000 Kč

​Loni se automobilka dokonce dostala na druhé místo v evropských prodejích. "Na druhou pozici jsme si před lety vysnili dostat se v roce 2017, kdy se plně etabluje naše nová modelová řada. Podařilo se nám to ale již loni," řekl Grunt.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 34 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků