Renault bude v Česku prodávat elektromobily. Má ale podmínku

Renault má své nejprodávanější evropské elektromobily připraveny k prodeji i pro Českou republiku. Vše záleží na tom, jestli se v Česku spustí dotační program pro vozy s alternativními pohony.

Automobilky jako BMW, Citroën, Peugeot či Nissan jsou svým způsobem docela odvážné, že již na českém trhu plně elektrické vozy nabízejí. Jejich cena totiž není státem snižována, tak jako se to děje mnohde v zahraničí. 

Stát zatím v loňském roce spustil program na podporu nákupu ekologických a především elektrických vozidel pro úřady. Ministerstvo proto na dotacích rozdělí 100 milionů korun. Ty poputují mezi obce a kraje.

Teprve tehdy, když bude podpora zajištěna, změní svůj dosavadní postoj tuzemské zastoupení Renaultu. "Podmínky v Česku se mění. Pokud se plán ukáže jako minimálně střednědobý, jsme připraveni rychle reagovat a poslat naše elektromobily na český trh ještě letos," řekl ředitel Renault ČR Zdeněk Grunt.

Renault slibuje levný elektromobil. Zatím modernizoval ty současné

Renault slibuje levný elektromobil. Zatím modernizoval ty současné

Renault loni v Evropě prodal více než 20 000 elektromobilů Zoe a téměř čtyři tisíce Kangoo Z.E.. Francouzské skupině se ale dařilo ve všech segmentech. Ve světovém měřítku zaznamenala dvojnásobný růst (13,3%) oproti průměru (4,6%).

Renault odtajnil ceny svých scéniců. Za větší je příplatek jen 15 000 Kč

Renault odtajnil ceny svých scéniců. Za větší je příplatek jen 15 000 Kč

​Loni se automobilka dokonce dostala na druhé místo v evropských prodejích. "Na druhou pozici jsme si před lety vysnili dostat se v roce 2017, kdy se plně etabluje naše nová modelová řada. Podařilo se nám to ale již loni," řekl Grunt.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků