Renault Be Bop: MPV a SUV s francouzskou příchutí

Dal si na čas, ale nezklamal. Dnes ráno uvolnil Renault podrobné informace a množství fotografií dvou nových designových studií. Obě novinky vynikají nonkonformním vzhledem (v jehož tvorbě je Renault opravdový mistr) a stejně nonkonformním jménem. Ruku na srdce: Kdo by pojmenoval studii automobilu Be Bop? Zanechme ale planých řečí a podívejme se, co je Be Bob vlastně zač.

Tip: stáhněte si plakáty na plochu s Renaultem Be Bop.

V první řade je dobré podotknout, že ve Frankfurtu vedle sebe stanou Be Bop a Be Bop. Pod shodnými jmény se ukrývají dva rozdílně stylizované vozy. Be Bop číslo jedna je charakterizován jako lehké SUV, Be Bop číslo dvě má být koncept sportovního MPV. Obě autíčka vynikají originálním designem kombinujícím křivky s hranami. Kopulovitý tvar skleněné střechy kontrastuje s ostrými hranami přední a části vozu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Renault nezklamal: Be Bob je vskutku originální studie s neméně originálním názvem

Zajímavý je rovněž interiér, jemuž vévodí dlouhý středový tunel. Zobrazování údajů o rychlosti, otáčkách atd. má na starosti barevný displej. Netradičně je řešen otáčkoměr, který ukazuje aktuální otáčky pomocí modrých kruhů (resp. elips). Informace audiosystému, navigace, telefonu jsou k nalezení na samostatném barevném displeji uprostřed palubní desky. Displej lze natočit na řidiče či spolujezdce, eventuelně ho zasunout do palubní desky.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Be Bop SUV zvládne lehčí terén. Přední maska je vyztužená. -- Klasické budíky nemají
v takovém voze co dělat. Na všechno jsou tu barevné displeje

Kromě křiklavého designu nabídnou koncepty také řadu technických vymožeností, které mají maximálně usnadnit život posádce. Řadí se mezi ně například systém, který po zmáčknutí tlačítka ve vteřině složí zadní sedadla, zasune je pod sedadla přední a tím zvětší zavazadlový prostor, či systém, který zavazadlový prostor automaticky otevře. Nikoho asi nepřekvapí, že se dveře otevírají proti sobě.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér rozděluje dlouhý středový tunel. -- Zadní sedadla se schovala pod sedadla přední

Oba koncepty jsou vybaveny 21palcovými pneumatikami Michelin PAX o rozměrech 225 – 770/R540. Pod kapotou verze Be Bop SUV se hřeje čtyřválec 1.6 16V s výkonem 84 kW/115 k. Sportovní MPV dostalo jako pohonnou jednotku benzínový čtyrválec 2.0 l 16V s výkonem 165 kW/225 k a točivým momentem 300 N.m. Výkon přenáší na vozovku robotizovaná sekvenční šestistupňová převodovka. Varianta Be Bop SUV disponuje větší světlou výškou a pohonem všech čtyř kol.

Klepněte pro větší obrázek -- I kabelka musí ladit s interiérem

Studie vyjadřují dle šéfa Renault Corporate Design - Patricka le Quémenta - představy Renaultu o šarmantním a smyslném voze. Nakolik se budou představy Renaltu shodovat s představami automobilové veřejnosti, se teprve ukáže.

TEST Fiat 500 1.2 8v Collezione: Jen mu zkuste odolat!

Fiat 500 1.2 8v Collezione

Pětistovka oslavila v loňském roce šedesátiny. Fiat se ale výrobou nejrůznějších speciálních a limitovaných verzí vytrvale stará o to, aby novodobá generace nezestárla ani o den.

včera | Jan Mička | 19 příspěvků
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 31 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků