Renault Be Bop: MPV a SUV s francouzskou příchutí

Dal si na čas, ale nezklamal. Dnes ráno uvolnil Renault podrobné informace a množství fotografií dvou nových designových studií. Obě novinky vynikají nonkonformním vzhledem (v jehož tvorbě je Renault opravdový mistr) a stejně nonkonformním jménem. Ruku na srdce: Kdo by pojmenoval studii automobilu Be Bop? Zanechme ale planých řečí a podívejme se, co je Be Bob vlastně zač.

Tip: stáhněte si plakáty na plochu s Renaultem Be Bop.

V první řade je dobré podotknout, že ve Frankfurtu vedle sebe stanou Be Bop a Be Bop. Pod shodnými jmény se ukrývají dva rozdílně stylizované vozy. Be Bop číslo jedna je charakterizován jako lehké SUV, Be Bop číslo dvě má být koncept sportovního MPV. Obě autíčka vynikají originálním designem kombinujícím křivky s hranami. Kopulovitý tvar skleněné střechy kontrastuje s ostrými hranami přední a části vozu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Renault nezklamal: Be Bob je vskutku originální studie s neméně originálním názvem

Zajímavý je rovněž interiér, jemuž vévodí dlouhý středový tunel. Zobrazování údajů o rychlosti, otáčkách atd. má na starosti barevný displej. Netradičně je řešen otáčkoměr, který ukazuje aktuální otáčky pomocí modrých kruhů (resp. elips). Informace audiosystému, navigace, telefonu jsou k nalezení na samostatném barevném displeji uprostřed palubní desky. Displej lze natočit na řidiče či spolujezdce, eventuelně ho zasunout do palubní desky.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Be Bop SUV zvládne lehčí terén. Přední maska je vyztužená. -- Klasické budíky nemají
v takovém voze co dělat. Na všechno jsou tu barevné displeje

Kromě křiklavého designu nabídnou koncepty také řadu technických vymožeností, které mají maximálně usnadnit život posádce. Řadí se mezi ně například systém, který po zmáčknutí tlačítka ve vteřině složí zadní sedadla, zasune je pod sedadla přední a tím zvětší zavazadlový prostor, či systém, který zavazadlový prostor automaticky otevře. Nikoho asi nepřekvapí, že se dveře otevírají proti sobě.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér rozděluje dlouhý středový tunel. -- Zadní sedadla se schovala pod sedadla přední

Oba koncepty jsou vybaveny 21palcovými pneumatikami Michelin PAX o rozměrech 225 – 770/R540. Pod kapotou verze Be Bop SUV se hřeje čtyřválec 1.6 16V s výkonem 84 kW/115 k. Sportovní MPV dostalo jako pohonnou jednotku benzínový čtyrválec 2.0 l 16V s výkonem 165 kW/225 k a točivým momentem 300 N.m. Výkon přenáší na vozovku robotizovaná sekvenční šestistupňová převodovka. Varianta Be Bop SUV disponuje větší světlou výškou a pohonem všech čtyř kol.

Klepněte pro větší obrázek -- I kabelka musí ladit s interiérem

Studie vyjadřují dle šéfa Renault Corporate Design - Patricka le Quémenta - představy Renaultu o šarmantním a smyslném voze. Nakolik se budou představy Renaltu shodovat s představami automobilové veřejnosti, se teprve ukáže.

Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 31 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků