Renault Avantime končí: futuristický design neprodával!

Renault Avantime končí: futuristický design neprodával!

V roce 1999 připravil Renault návštěvníkům ženevského autosalonu pořádný šok. Poprvé tehdy předvedl široké veřejnosti studii Avantime, která v jistém smyslu bourala do té doby platné automobilové konvence. Futuristické vzezření karoserie s množstvím hran signalizovalo odhodlání automobilky experimentovat s tvarem svých vozů až do extrému. Renault si od nového modelu, potažmo nové koncepce designu svých vozů, mnohé sliboval. Pouhý rok působení Renaultu Avantime na trhu však stačil k tomu, aby všechny futurismem opojené designéry srazila na zem krutá realita. Renault Avantime se totiž přestane vyrábět.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Renault Avantime na začátku všem vyrazil dech a stal se tak prvním modelem v nové designové éře Renaultu

Tento kategorický ortel padl z úst představitelů automobilky Renault poté, co firma Matra odmítla nadále spolupracovat s francouzským výrobcem a podílet se na výrobě neperspektivních Avantimů. Jelikož společnost Matra zajišťovala výrobu  high-tech kompozitních materiálů pro karoserii a podvozkové prvky z lehkých slitin, které není Renault sám schopen vyrobit, znamenalo její vyjádření poslední krok k rozhodnutí ukončit sériovou výrobu modelu Avantime.

Klíčovým faktorem při rozhodování o ukončení či zachování výroby modelu však nebyl pouze negativní postoj společnosti Matra,  nýbrž (a to především) nelichotivé prodejní výsledky Avantimu. 4661 prodaných kusů je jistě číslem, které mnohé obdivovatele  současné image Renaultů nepříjemně překvapilo. Zvláště když plány prodeje Renaultu Avantime hovořily o 10000 prodaných  kusech.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Jeho odvážné tvary ovšem nepřilákaly dostatečný počet zájemců, tvary modelů Vel Satis a Mégane II
jsou taky o poznání střízlivější

Renault se bude nyní zpamatovávat z prvního neúspěchu nové koncepce designu. Ačkoliv ostatní, taktéž netradičně tvarované, modely jako Renault Vel Satis či Renault Megane II si zatím na nezájem zákazníků stěžovat nemohou, první klopýtnutí na nově nastoupené cestě může v budoucnu poznamenat i jejich vývoj.

Znovu zde tedy vyvstává otázka: Je v současném automobilovém  světě prostor pro vozy typu Renault Avantime? Opravdu si zákazníci přejí automobily s revolučním designem, nebo dávají raději přednost klasice a konzervatismu? Vyjádřete svůj názor v diskusi.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Jak se líbí Avantime vám? Mrzí vás, že model Avantime zmizí z nabídky Renaultu?

bazar

Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Renault Scenic 1,5
Rok výroby: 2007
Stav: 156 336 km
Cena: 77 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 43 752 km
Cena: 330 000 Kč
Renault Clio 1,9
Rok výroby: 1999
Stav: 164 808 km
Cena: 22 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2011
Stav: 33 875 km
Cena: 118 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2016
Stav: nový vůz
Cena: 270 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků