Renault Avantime končí: futuristický design neprodával!

V roce 1999 připravil Renault návštěvníkům ženevského autosalonu pořádný šok. Poprvé tehdy předvedl široké veřejnosti studii Avantime, která v jistém smyslu bourala do té doby platné automobilové konvence. Futuristické vzezření karoserie s množstvím hran signalizovalo odhodlání automobilky experimentovat s tvarem svých vozů až do extrému. Renault si od nového modelu, potažmo nové koncepce designu svých vozů, mnohé sliboval. Pouhý rok působení Renaultu Avantime na trhu však stačil k tomu, aby všechny futurismem opojené designéry srazila na zem krutá realita. Renault Avantime se totiž přestane vyrábět.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Renault Avantime na začátku všem vyrazil dech a stal se tak prvním modelem v nové designové éře Renaultu

Tento kategorický ortel padl z úst představitelů automobilky Renault poté, co firma Matra odmítla nadále spolupracovat s francouzským výrobcem a podílet se na výrobě neperspektivních Avantimů. Jelikož společnost Matra zajišťovala výrobu  high-tech kompozitních materiálů pro karoserii a podvozkové prvky z lehkých slitin, které není Renault sám schopen vyrobit, znamenalo její vyjádření poslední krok k rozhodnutí ukončit sériovou výrobu modelu Avantime.

Klíčovým faktorem při rozhodování o ukončení či zachování výroby modelu však nebyl pouze negativní postoj společnosti Matra,  nýbrž (a to především) nelichotivé prodejní výsledky Avantimu. 4661 prodaných kusů je jistě číslem, které mnohé obdivovatele  současné image Renaultů nepříjemně překvapilo. Zvláště když plány prodeje Renaultu Avantime hovořily o 10000 prodaných  kusech.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Jeho odvážné tvary ovšem nepřilákaly dostatečný počet zájemců, tvary modelů Vel Satis a Mégane II
jsou taky o poznání střízlivější

Renault se bude nyní zpamatovávat z prvního neúspěchu nové koncepce designu. Ačkoliv ostatní, taktéž netradičně tvarované, modely jako Renault Vel Satis či Renault Megane II si zatím na nezájem zákazníků stěžovat nemohou, první klopýtnutí na nově nastoupené cestě může v budoucnu poznamenat i jejich vývoj.

Znovu zde tedy vyvstává otázka: Je v současném automobilovém  světě prostor pro vozy typu Renault Avantime? Opravdu si zákazníci přejí automobily s revolučním designem, nebo dávají raději přednost klasice a konzervatismu? Vyjádřete svůj názor v diskusi.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Jak se líbí Avantime vám? Mrzí vás, že model Avantime zmizí z nabídky Renaultu?

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

dnes | Vladimír Kadera | 8 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků