Renault Avantime končí: futuristický design neprodával!

V roce 1999 připravil Renault návštěvníkům ženevského autosalonu pořádný šok. Poprvé tehdy předvedl široké veřejnosti studii Avantime, která v jistém smyslu bourala do té doby platné automobilové konvence. Futuristické vzezření karoserie s množstvím hran signalizovalo odhodlání automobilky experimentovat s tvarem svých vozů až do extrému. Renault si od nového modelu, potažmo nové koncepce designu svých vozů, mnohé sliboval. Pouhý rok působení Renaultu Avantime na trhu však stačil k tomu, aby všechny futurismem opojené designéry srazila na zem krutá realita. Renault Avantime se totiž přestane vyrábět.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Renault Avantime na začátku všem vyrazil dech a stal se tak prvním modelem v nové designové éře Renaultu

Tento kategorický ortel padl z úst představitelů automobilky Renault poté, co firma Matra odmítla nadále spolupracovat s francouzským výrobcem a podílet se na výrobě neperspektivních Avantimů. Jelikož společnost Matra zajišťovala výrobu  high-tech kompozitních materiálů pro karoserii a podvozkové prvky z lehkých slitin, které není Renault sám schopen vyrobit, znamenalo její vyjádření poslední krok k rozhodnutí ukončit sériovou výrobu modelu Avantime.

Klíčovým faktorem při rozhodování o ukončení či zachování výroby modelu však nebyl pouze negativní postoj společnosti Matra,  nýbrž (a to především) nelichotivé prodejní výsledky Avantimu. 4661 prodaných kusů je jistě číslem, které mnohé obdivovatele  současné image Renaultů nepříjemně překvapilo. Zvláště když plány prodeje Renaultu Avantime hovořily o 10000 prodaných  kusech.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Jeho odvážné tvary ovšem nepřilákaly dostatečný počet zájemců, tvary modelů Vel Satis a Mégane II
jsou taky o poznání střízlivější

Renault se bude nyní zpamatovávat z prvního neúspěchu nové koncepce designu. Ačkoliv ostatní, taktéž netradičně tvarované, modely jako Renault Vel Satis či Renault Megane II si zatím na nezájem zákazníků stěžovat nemohou, první klopýtnutí na nově nastoupené cestě může v budoucnu poznamenat i jejich vývoj.

Znovu zde tedy vyvstává otázka: Je v současném automobilovém  světě prostor pro vozy typu Renault Avantime? Opravdu si zákazníci přejí automobily s revolučním designem, nebo dávají raději přednost klasice a konzervatismu? Vyjádřete svůj názor v diskusi.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Jak se líbí Avantime vám? Mrzí vás, že model Avantime zmizí z nabídky Renaultu?

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků