Renault Arkana pro Evropu v obří galerii. Stylovka odhaluje i ceny, nízké nejsou

Stylové SUV-kupé se již ukázalo francouzským novinářům. Při té příležitosti nám automobilka servíruje hromadu fotografií a odhaluje francouzské ceny.

Velmi očekávané SUV-kupé se začátkem března vylodilo na evropských březích a automobilka se tak nyní dělí o první sady fotografií a bližší informace. Pyšní se tím, že jako první uvedla vůz této kategorie mimo prémiový segment. Ve Francii už má vůz i stanovené ceny.

Renault Arkana sdílí platformu CMF-B HS s modely Clio a Captur, zatímco ruská verze stojí na platformě Dacie Duster. Arkana nabídne světlou výšku 200 milimetrů a dostatečný prostor pro posádku slibuje rozvor 2720 milimetrů. Na délku pak vůz měří 4568 mm a na výšku má 1571 mm.

Nová Dacia Sandero se ukázala v úplném základu. Má LED světla, černé díly nevadí

Nová Dacia Sandero se ukázala v úplném základu. Má LED světla, černé díly nevadí

Ve stopách zavedených modelů značky si i arkana přisvojí plně hybridní pohon E-Tech Hybrid. To znamená čtyřválcovou šestnáctistovku o výkonu 67 kW kombinovanou s elektromotorem o výkonu 36 kW a startér-generátorem o výkonu 15 kW. Celkový výkon tak činí 145 koní. Tato verze bude dostupná pro všechny výbavové linie včetně R.S. Line.

Motorizace má malou lithium-iontovou baterii (1,2 kWh) pod podlahou zavazadelníku. Po městě má pohonné ústrojí využívat z 80 % elektřinu. Ostatně kombinovaná spotřeba činí 4,9 l/100 km. Samotný elektrický pohon dokáže pracovat až do rychlosti 75 km/h.

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

Nabídku doplní i mild-hybridy TCe 140 a 160. Oba vychází z čtyřválcové třináctistovky a jsou kombinované výhradně s automatickou převodovkou EDC. Slabší verze s výkonem 140 koní a točivým momentem 260 N.m bude dostupná od zahájení prodeje, silnější dorazí až ve čtvrtém kvartálu tohoto roku.

Renault Arkana nabídne tři verze infotainmentu. První dvě mají úhlopříčku 7“, ale ta vyšší nabídne i navigaci. Vrcholem bude 9,2palcový displej s navigací. Vozy budou vybavené systémem Multi-Sense, tedy jízdními režimy, které upravují mapu motoru a posilovač řízení. Vliv mají i na grafiku digitálního přístrojového štítu.

Grafik navrhl Renault Espace F1 pro dnešní dobu. Drží se stylu šíleného MPV z 90. let

Grafik navrhl Renault Espace F1 pro dnešní dobu. Drží se stylu šíleného MPV z 90. let

Vůz dostal také širokou škálu jízdních asistentů. Běžného řidiče ale asi nejvíc potěší adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, který funguje až do rychlost 170 km/h. Objednávky na vůz budou spuštěny během tohoto měsíce. Výbavy budou tři: Zen, Intens a R.S. Line.

Francouzi již znají ceny pro jejich trh. Základní varianta Zen stojí dle informací RNews.cz minimálně 29.700 eur s motorem 1.3 TCe 140 E-Tech Hybrid, tedy v přepočtu 782.595 Kč. Renault Captur s motorizací 1.3 TCe 140 ve výbavě Zen vyjde ve Francii na 25.550 eur. Rozdíl tedy v přepočtu činí přes sto tisíc korun.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Dnes je díky spojení s Nissanem třetí největší autoskupinou na světě.

Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid: Obr se bez zásuvky neobejde

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost

Je vám Ford Galaxy malý? Chcete plnotučné SUV s výkonem Mustangu? Milujete ticho? Pokud jste odpověděli třikrát ano, vlajková loď americké značky na českém trhu může být to pravé.

včera | Richard Herbich
TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

16.  4.  2021 | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička