Arkana se sem totiž nepodívá, přestože by si jistě našla řadu zájemců. O vůz podobného ražení však podle RNews.cz ochuzeni nebudeme. Zhruba za tři roky by k nám totiž mělo dorazit SUV-kupé na bázi druhé generace Capturu.

Arkana se sem totiž nepodívá, přestože by si jistě našla řadu zájemců. O vůz podobného ražení však podle RNews.cz ochuzeni nebudeme. Zhruba za tři roky by k nám totiž mělo dorazit SUV-kupé na bázi druhé generace Capturu.

Nový motor a platforma Dusteru jsou však jedny z mála hlavních prvků, které Renault Arkana pojí s trhem střední Evropy.

Nový motor a platforma Dusteru jsou však jedny z mála hlavních prvků, které Renault Arkana pojí s trhem střední Evropy.

Těmi budou jedna-šestka SCe (84 kW) kombinovaná s manuální i automatickou převodovkou, a třináctistovka TCe (110 kW), kterou můžete znát už z našich redakčních testů.

Těmi budou jedna-šestka SCe (84 kW) kombinovaná s manuální i automatickou převodovkou, a třináctistovka TCe (110 kW), kterou můžete znát už z našich redakčních testů.

 Sériový Renault Arkana  bude využívat stejnou platformu jako druhá generace Dusteru. Bude mít i pohon 4x4, podle RNews.cz dokonce u obou nabízených motorů.

Sériový Renault Arkana bude využívat stejnou platformu jako druhá generace Dusteru. Bude mít i pohon 4x4, podle RNews.cz dokonce u obou nabízených motorů.

Svět se nicméně do SUV-kupé zbláznil a je možné, že poptávka natolik převýší nabídku, že jedna fabrika nebude stačit. V takovém případě se podle RNews.cz výroba rozšíří také do továrny AvtoVAZu v Togliatti.

Svět se nicméně do SUV-kupé zbláznil a je možné, že poptávka natolik převýší nabídku, že jedna fabrika nebude stačit. V takovém případě se podle RNews.cz výroba rozšíří také do továrny AvtoVAZu v Togliatti.

Renault už loni potvrdil, že se vůz začne prodávat v letošním roce, a jak se zdá, jeho čas se blíží. Podle informací RNews.cz se nyní pracuje na přípravě výroby a prodeje s tím, že výrobu obstará továrna Renaultu v Moskvě.

Renault už loni potvrdil, že se vůz začne prodávat v letošním roce, a jak se zdá, jeho čas se blíží. Podle informací RNews.cz se nyní pracuje na přípravě výroby a prodeje s tím, že výrobu obstará továrna Renaultu v Moskvě.

Zřejmě nikdo nečeká, že by se před oficiálním spuštěním výroby nějak zásadně změnil (snad jenom vnější zpětná zrcátka by si zasloužil větší), a sedět by měly také rozměry karoserie s délkou 4,54 metru, šířkou 1,8 metru a výškou 1,57 metru.

Zřejmě nikdo nečeká, že by se před oficiálním spuštěním výroby nějak zásadně změnil (snad jenom vnější zpětná zrcátka by si zasloužil větší), a sedět by měly také rozměry karoserie s délkou 4,54 metru, šířkou 1,8 metru a výškou 1,57 metru.

Na dlouhou dobu pravděpodobně nejstylovější Renault se ukázal loni na autosalonu v Moskvě. Přestože vypadal „sériově“, ve skutečnosti šlo o showcar velmi blízký produkční podobě.

Na dlouhou dobu pravděpodobně nejstylovější Renault se ukázal loni na autosalonu v Moskvě. Přestože vypadal „sériově“, ve skutečnosti šlo o showcar velmi blízký produkční podobě.

Nový motor a platforma Dusteru jsou však jedny z mála hlavních prvků, které Renault Arkana pojí s trhem střední Evropy.
Těmi budou jedna-šestka SCe (84 kW) kombinovaná s manuální i automatickou převodovkou, a třináctistovka TCe (110 kW), kterou můžete znát už z našich redakčních testů.
 Sériový Renault Arkana  bude využívat stejnou platformu jako druhá generace Dusteru. Bude mít i pohon 4x4, podle RNews.cz dokonce u obou nabízených motorů.
Svět se nicméně do SUV-kupé zbláznil a je možné, že poptávka natolik převýší nabídku, že jedna fabrika nebude stačit. V takovém případě se podle RNews.cz výroba rozšíří také do továrny AvtoVAZu v Togliatti.
9
Fotogalerie

Renault Arkana odhalen! Jak se vám líbí lidové BMW X6?

Francouzská automobilka zveřejnila první fotky svého SUV-kupé. Arkana začne v Rusku, postupně obsadí globální trh.

Těžko říci, co tím Renault sleduje, ale nový Arakan, kompaktní SUV-kupé, na moskevském autosalonu prezentuje stále jako show car. Sériová výroba má přitom začít příští rok a tento "koncept" vypadá naprosto produkčně. Předpokládejme tedy, že se díváme na v podstatě finální podobu prvního mainstreamového kompaktního SUV se splývavou střechou.

Premiéra na ruském autosalonu není pochopitelně náhodná. Právě na zdejší trh míří Arakan s největšími očekáváními. Zdejší model se bude od toho evropského technicky lišit. Ruská verze staví na modelu Captur, který je z velké části příbuzný s Dusterem - ať už Renaultem či Dacií. Na asijských trzích má být údajně technicky založen na příštím Cliu.

Arakan je 4,54 metru dlouhý, 1,8 metru široký a 1,57 metru vysoký. Designově je rozmáchlý nejen díky tvaru střechy. Klasický design moderních Renaultů s bumerangovými světlomety je protáhlý a rozšířený. Na zádi pak najdeme spojené svítilny s LED technologií a výraznou odtrhovou hranu zavazadelníku.

O pohonném ústrojí zatím Renault nehovoří. Počítat bychom však měli s pohonem všech kol a minimálně pro evropskou verzi také s novou motorovou paletou v čele s jednotkou 1.3 TCe. Obsadit globální trhy má novinka kompletně do roku 2020. Prodeje na evropských trích ovšem stále nejsou potvrzeny.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud