Stylové SUV-kupé za lidovou cenu zprvu určené pro Rusko míří dále do světa. Česku se rovněž nevyhne.
Prvním útočištěm Renaultu Arkana se mimo prémiovou třídu stalo Rusko, kde je podle všeho dostupné SUV-kupé hitem. Teď však novinka míří i k nám, kde bude i nadále působit jako levnější alternativa například BMW X4 nebo Mercedesu GLC Coupé. Pro Evropu nicméně Renault přichází s určitými změnami, především na pohonu.
Nejen stylem se Arkana drží současných modelů francouzské značky. Novinka ostatně stojí na modulární platformě CMF-B, která je rovněž použita u nejnovějšího Clia a Capturu. SUV měřící na délku 4568 mm s rozvorem čítajícím 2720 mm nabízí zavazadlový prostor o objemu 513 litrů, u hybridní verze E-Tech se však kapacita snižuje na 438 litrů.
Určitě tedy nepřekvapí, že s příchodem na evropské trhy uvádí Renault Arkanu také s již známým hybridním ústrojím. Řeč je o verzi E-Tech Hybrid spojující čtyřválcovou šestnáctistovku, elektromotor a startér-generátor pro systémový výkon 140 koní (103 kW). Nabídku pak doplní mild-hybridní čtyřválec 1.3TCe rovněž o výkonu 140 koní a později naladěný i na 160 koní (118 kW). U všech motorizací čekejte automatickou převodovku.
Uvnitř Arkany bude v závislosti na úrovni výbavy digitální přístrojová deska s 4,2-, 7- či 10,2palcovým displejem, zatímco infotainment na středu palubní desky bude v 7- nebo 9,3palcové verzi. Nejnovější konektivita nechybí, stejně jako třeba přihrádka pro bezdrátové dobíjení telefonu.
Po vzoru Clia a Meganu bude nakonec Arkana dostupná i ve sportovněji laděné výbavě R.S. Line, která se vyznačuje například možností speciální oranžové metalízy Valencia, dále černě lakovanými detaily na karoserii, jiným designem 18palcových kol, upraveným předním nárazníkem, chromovanou koncovkou výfuku a vevnitř také dekory ve stylu karbonu, černou stropnicí, kontrastním obšíváním, hliníkovými pedály a dalšími maličkostmi.
Renault Arkana se vyrábí s továrně v Busanu v Jižní Koreji. Na trh Evropy dorazí v první polovině roku 2021, české cenovky tedy ještě neznáme.