Renault Arkana jde do výroby! Stylový Duster může vznikat i v továrně Lady

První SUV-kupé skupiny Renault se zatím ukázalo pouze jako showcar. Výrobě vozu nic nebrání, v závislosti na zájmu zákazníků navíc může vznikat i v továrně AvtoVAZ v Togliatti.

Na dlouhou dobu pravděpodobně nejstylovější Renault se ukázal loni na autosalonu v Moskvě. Přestože vypadal „sériově“, ve skutečnosti šlo o showcar velmi blízký produkční podobě. Zřejmě nikdo nečeká, že by se před oficiálním spuštěním výroby nějak zásadně změnil (snad jenom vnější zpětná zrcátka by si zasloužil větší), a sedět by měly také rozměry karoserie s délkou 4,54 metru, šířkou 1,8 metru a výškou 1,57 metru.

Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Renault už loni potvrdil, že se vůz začne prodávat v letošním roce, a jak se zdá, jeho čas se blíží. Podle informací RNews.cz se nyní pracuje na přípravě výroby a prodeje s tím, že výrobu obstará továrna Renaultu v Moskvě. Svět se nicméně do SUV-kupé zbláznil a je možné, že poptávka natolik převýší nabídku, že jedna fabrika nebude stačit. V takovém případě se podle RNews.cz výroba rozšíří také do továrny AvtoVAZu v Togliatti.

TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Sériový Renault Arkana bude využívat stejnou platformu jako druhá generace Dusteru. Bude mít i pohon 4x4, podle RNews.cz dokonce u obou nabízených motorů. Těmi budou jedna-šestka SCe (84 kW) kombinovaná s manuální i automatickou převodovkou, a třináctistovka TCe (110 kW), kterou můžete znát už z našich redakčních testů.

Renault Arkana odhalen! Jak se vám líbí lidové BMW X6?

Renault Arkana odhalen! Jak se vám líbí lidové BMW X6?

Nový motor a platforma Dusteru jsou však jedny z mála hlavních prvků, které Renault Arkana pojí s trhem střední Evropy. Arkana se sem totiž nepodívá, přestože by si jistě našla řadu zájemců. O vůz podobného ražení však podle RNews.cz ochuzeni nebudeme. Zhruba za tři roky by k nám totiž mělo dorazit SUV-kupé na bázi druhé generace Capturu.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků