Renault Altica, sportovní coupé pro náročné

Ani Renault nelení a chystá do Ženevy nové modely a koncepty. Patří mezi ně i nové luxusně sportovní coupé Altica, které reprezentuje vrcholnou techniku francouzského výrobce - špičkový diesel, aerodynamické vychytávky, LED světlomety a další perličky.
Renault Altica, sportovní coupé pro náročné

Renault s předstihem představil svůj nový model Altica, který se poprvé objeví na autosalonu v Ženevě. Jedná se o jakési sportovně-luxusní kupé, kladoucí důraz na špičkové technologie, ale také na praktičnost a vnitřní prostor.

Design tohoto konceptu má navodit pocit dynamiky a luxusu, což se podařilo i díky použitým netradičním prvkům. Na segment, kam by případně tento koncept mířil, má Altica netradičně zpracované otevírání víka zavazadelníku a dveří, které se vyklápějí směrem nahoru. Interiéru pak dominují hladké linie a nejmodernější technologie jako jsou např. projekční panel přístrojů. Altica měří na délku 4 270 mm, na šířku 1 830 mm a na výšku pouhých 1 360 mm. Rozvor pak má hodnotu 2 620 mm. Z rozměrů potěší i ty na sportovní kupé poměrně neobvyklé - nakládací hrana jen 450 mm nad zemí a zavazadlový prostor o velikosti až 1300 litrů.

Dominantou designu je dlouhá příď, která schovává dvoulitrový naftový motor dCi o výkonu 130 kW (177 k) a točivém momentu 380 Nm. Ten s Alticou zrychlí na stovku za 7,5 s, přičemž kombinovaná spotřeba má hodnotu 5,3 litru na 100 km. Altica stojí na 21" kolech z lehké slitiny s pneu o rozměru 245/35.

Ve vybavení Alticy nechybějí technické hračky jako speciální LED světlomety pracující v denním a nočním režimu, nebo systém Synthetic Jet, který mechanicky pomáhá lepšímu proudění vzduchu kolem karoserie a snižuje tak odpor vzduchu až o 15 procent. Zatím není jasné, kdy a zda vůbec se novinka dostane do výroby, o všem zřejmě rozhodne zájem zákazníků na Ženevském autosalonu. My máme moderní techniku rádi, a tak konceptu říkáme jasné ano. Co vy?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Altica

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků