Renault Alpine Sports Coupe: znovuzrození?

Jméno Alpine přineslo Renaultu svého času prestiž. Jeho „revival“ byl v plánu, ale nakonec z něj zřejmě sejde. I když…

V posledních letech automobilka Renault pracovala s myšlenkou vzkřísit kdysi slavné jméno Alpine, jež jí přineslo celou řadu sportovních úspěchů, ale také vynikající renomé ve světě sportovních konverzí silničních automobilů. Pod vlivem novodobých úspěchů značky Fiat s divizí Abarth pánové z Renaultu zvažovali pod jménem Alpine prodávat sportovně zaměřené vozy, jež by po technické stránce vycházely z velkosériových renaultů, ale oslovily uživatele svým agilním a originálním akcentem a příznivou pořizovací cenou. Vše ale na začátku roku 2009 zřejmě zhatil nástup finanční krize a plány na znovuzrození značky Alpine byly odloženy k ledu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Alpine Sports Coupe: přesvědčí tato stavba představitele Renaultu k oživení jména Alpine?

To však nikterak nepodlomilo víru celé plejády konstruktérů a designérů, kterým se návrat jména Alpine do života Renaultu zalíbil natolik, že se pustili do práce na různých konceptech s vírou v jejich potenciální sériovou výrobu. Nyní vám představujeme nejnovější z nich. Nese název Renault Alpine Sports Coupe a vzešel z rukou stylisty Davida Cardosa. Ten v rozhovoru pro magazín Carscoop uvedl: „Postavil jsem moderní interpretaci někdejšího Renaultu Alpine A110. Stejně jako originál, také tento koncept má motor vzadu a protaženou siluetu. Při tvorbě zádi jsem se nechal inspirovat nedávnou studií Renault Dezir, zatímco příď ve svém základu vychází z konceptu Renault Nepta. Mohlo by jít o konkurenta (nebo spíše spojence v alianci Renault – Nissan) Nissanu 370Z.“ 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alpine A610, poslední z řady

Značka Alpine se spolu s Gordini stala hvězdou sportovní historie Renaultu a mezi její špičkové stavby je třeba počítat také Renault R5 Turbo z roku 1980. Proto je nad slunce jasné, že by jistě bylo k čemu se upírat, ale cesty ekonomických studií jsou nevyzpytatelné a návrat Alpine nejistý. Pravdou tedy zůstává, že jméno Alpine zaniklo v hloubi devadesátých let minulého století, kdy skončila výroba sportovních vozů Alpine A610. V letech 1995 až 1997 pak Renault používal továrnu Alpine v Dieppe k produkci lehkého dvoumístného roadsteru RenaultSport Spider, jenž se stal prakticky vůbec posledním skutečným „sporťákem“ od Renaultu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pár snímků ze zlatých let značky Alpine

bazar

Renault Grand Scenic 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 43 752 km
Cena: 330 000 Kč
Renault Fluence 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 85 652 km
Cena: 170 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 183 281 km
Cena: 45 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 75 153 km
Cena: 97 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 66 983 km
Cena: 151 000 Kč
Renault Scenic 1,6
Rok výroby: 2001
Stav: 117 071 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků