Renault Alpine Sports Coupe: znovuzrození?

Jméno Alpine přineslo Renaultu svého času prestiž. Jeho „revival“ byl v plánu, ale nakonec z něj zřejmě sejde. I když…

V posledních letech automobilka Renault pracovala s myšlenkou vzkřísit kdysi slavné jméno Alpine, jež jí přineslo celou řadu sportovních úspěchů, ale také vynikající renomé ve světě sportovních konverzí silničních automobilů. Pod vlivem novodobých úspěchů značky Fiat s divizí Abarth pánové z Renaultu zvažovali pod jménem Alpine prodávat sportovně zaměřené vozy, jež by po technické stránce vycházely z velkosériových renaultů, ale oslovily uživatele svým agilním a originálním akcentem a příznivou pořizovací cenou. Vše ale na začátku roku 2009 zřejmě zhatil nástup finanční krize a plány na znovuzrození značky Alpine byly odloženy k ledu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Alpine Sports Coupe: přesvědčí tato stavba představitele Renaultu k oživení jména Alpine?

To však nikterak nepodlomilo víru celé plejády konstruktérů a designérů, kterým se návrat jména Alpine do života Renaultu zalíbil natolik, že se pustili do práce na různých konceptech s vírou v jejich potenciální sériovou výrobu. Nyní vám představujeme nejnovější z nich. Nese název Renault Alpine Sports Coupe a vzešel z rukou stylisty Davida Cardosa. Ten v rozhovoru pro magazín Carscoop uvedl: „Postavil jsem moderní interpretaci někdejšího Renaultu Alpine A110. Stejně jako originál, také tento koncept má motor vzadu a protaženou siluetu. Při tvorbě zádi jsem se nechal inspirovat nedávnou studií Renault Dezir, zatímco příď ve svém základu vychází z konceptu Renault Nepta. Mohlo by jít o konkurenta (nebo spíše spojence v alianci Renault – Nissan) Nissanu 370Z.“ 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alpine A610, poslední z řady

Značka Alpine se spolu s Gordini stala hvězdou sportovní historie Renaultu a mezi její špičkové stavby je třeba počítat také Renault R5 Turbo z roku 1980. Proto je nad slunce jasné, že by jistě bylo k čemu se upírat, ale cesty ekonomických studií jsou nevyzpytatelné a návrat Alpine nejistý. Pravdou tedy zůstává, že jméno Alpine zaniklo v hloubi devadesátých let minulého století, kdy skončila výroba sportovních vozů Alpine A610. V letech 1995 až 1997 pak Renault používal továrnu Alpine v Dieppe k produkci lehkého dvoumístného roadsteru RenaultSport Spider, jenž se stal prakticky vůbec posledním skutečným „sporťákem“ od Renaultu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pár snímků ze zlatých let značky Alpine
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků