Renault Alpine se nevrátí, může za to krize?

Představitelé francouzské automobilky Renault ohlásili na nedávné tiskové konferenci zrušení všech plánů na oživení takřka legendárního jména Alpine, jímž měly být označovány sportovní speciály vycházející z běžných modelů. Jedním z přímých podnětů pro tuto snahu, o nějž se živě diskutovalo bezmála dva roky, měl být úspěch Fiatu s divizí Abarth a vůbec, použití legendárního jména na označení nové sportovní divize nemuselo být marné.

O tom, že automobilka to s návratem myslela vážně, svědčí i několik sportovních konceptů, přičemž tenposlední, který naznačoval příchod moderní interpretace sportovních vozů ze šedesátých a sedmdesátých let, se představil zhruba před třemi lety. Renault přitom plánoval uvést zcela nový sportovní model, jenž by nesl toto označení, název Alpine by se však později používal i pro označování dalších sportovních speciálů a pomyslně by se zařadil nad současně používané označení RenaultSport. Jako hlavní úvod pro zrušení plánů uvedl výkonný ředitel finanční krizi, kvůli které si musí automobilka utáhnout opasek a to nejen v této oblasti. Dalším opatřením má být mírné omezení výroby a Renault se zřejmě vzdá i svých plánů na výrobu nové generace modelu Clio v Indii.
Klepněte pro větší obrázek 
Renault Alpine 210 RS z roku 2006
 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 9 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků