Renault se rozhodl modernizovat svůj pick-up Alaskan. Především se soustředil na vylepšení techniky uvnitř a zlepšení schopností užitkového modelu.
Exteriér modernizovaného Renaultu Alaskan, který stále technicky vychází z Nissanu Navara, není třeba řešit, jelikož zde se automobilka na novinky skoro nesoustředila. Hlavní je zmínit, že úpravy se týkají hlavně podvozku, nabídky motorů a konektivity uvnitř.
Díky nové víceprvkové zadní nápravě se zvýšila nosnost až o 146 kg vůči předchozí verzi, tudíž je nyní užitečné zatížení vozu na hodnotě 1,1 tuny. Nadále přitom lze tahat přívěsy o hmotnosti až 3,5 tuny. Mimo tyto výhody má nová náprava zajistit i vyšší jízdní komfort a redukovat nežádoucí vibrace.
Standardně dostává evropská verze Alaskanu také zadní kotoučové brzdy a systém automatického krizového brzdění (AEB). V nabídce se objevují i nová 17palcová litá kola, přičemž větší 18palcové disky jsou za příplatek.
Přeplňovaný naftový čtyřválec o objemu 2,3 litru obdržel vyladění hlavně v rámci splnění posledních emisních norem. Stále ovšem bude motorizace k mání ve dvou úrovních výkonu – 120 kW (163 koní) či 140 kW (190 koní). Výkonnější specifikace si přitom polepšila na točivý moment 425 N.m (nárůst o 22 N.m) a dále bude volitelně dostupná se sedmistupňovým automatem.
Uvnitř byl Alaskan dovybaven novým infotainment systémem z posledních modelů Renaultu, který podporuje konektivitu s Android Auto a Apple CarPlay, je propojen s kamerovým systémem v rozsahu 360 stupňů okolo vozu a dostává i nový systém pro připojení přívěsu. Několika změn se měl nakonec dočkat i asistent pro sjíždění z kopce a rozjezd do kopce.
Modernizovaný Renault Alaskan se objeví na trhu Evropy na podzim letošního roku. Upraveného ceníku se dočkáme krátce před samotným uvedením.