Ať si kdo chce říká, ale jak znám České zákazníky jistě by se za tuto cenu našlo i v ČR velké množství kupců.
Já osobně podobným snahám o "cenové bomby" vůbec nefandím. Protože aby se mohlo něco vyrábět za zázračně nízké ceny, tak jsou k tomu potřeba určité podmínky, které ale nejsou zrovna známkou moderní civilizace 21. století.1. Dostupná lokalita, kde jsou věci jako bezpečnost práce, úcta k lidem, nebo znečišťování životního prostředí neznámé pojmy a nikdo se tím vůbec nijak nezabývá.2. Mimořádně levná pracovní síla. Dá se to brát jako vydírání těch nejchudších, kteří jsou tak zoufalí, že jsou za naprosto směšnou mzdu ochotní ničit zdraví sobě a ničit si vlastní životní prostředí, čímž ničí zdraví i svým dětem a nejspíš i nám všem.3. Dostupnost extrémně levných surovin, získaných za podmínek bodu jedna.Shrnuto - jde jen o zneužívání lidí a drancování přírody.
Přidal bych ještě jeden rozhodující bod - odlišná legislativa. Menší rodinné auto se za 80 000 vyrobit dá. Za podmínky, ze bude na úrovni Favoritu, tedy karburátor, bez moderní elektronické výbavy, bez bezpečnostních prvků. Když se bude podle takového zadání navíc vyrábět masově pro velkou zemi s miliardou obyvatel ve statisícových sériích s minimem variant, účel je splněn. Ale - přidáme výbavu povinnou pro EU, tedy výztuhy v karosérii, dva airbagy, motormanagement pro Euro5, ABS, ESP, a jsme najednou třeba na 120 tisících. Náklady na dovoz, clo, servisní zabezpečení, marže, a pod 150 to prodávat nepůjde.....
Já vím, že rýpu, ale ESP je povinné? Jen mě to zajímá, protože mám auto cca 5 měsíců (nové) a ESP nemám. Děkuji
Na druhou stranu ale taky musím říct, že ceny "normálního" zboží jsou obrovsky nadsazené, což je zase dané tím, že společnost dneška je z větší části nevýrobní (parazitická) a tak se na každém výrobku živí početná skupina parazitů, kteří výslednou cenu vyšroubují často do násobků původních výrobních cen. To je marketing. Marketing prodávající vzduch.Takže ceny aut by opravdu mohly být mnohem nižší. Ale extrém je vždy nezdravý a je na úkor něčeho jiného.
Já myslel že Renault pro Indii je tenhle: http://carimg.sulekha.com/renault/renault-pulse/thu... ...
Ak si z ceny odrátam náklady na dopravu (aspoň 500 €), DPH (ďalších 500 €), a nejaký minimálny zisk výrobcu a predajcu (spolu dajme tomu ešte raz 500 €), tak výrobné náklady by mali byť okolo 1.500, maximálne 2.000 €. A pochybujem, že v Indii sa za takúto sumu dá postaviť automobil, ktorý spĺňa aspoň základné bezpečnostné kritériá, ktoré platia v Európe. Mzdové náklady môžu byť síce zlomkom nákladov v Európe, ale materiály a suroviny majú plus mínus rovnakú cenu všade vo svete.
To je pravda a článek je moc hezkej, leč pro nás úplně k ničemu, protože se to do Evropy nedostane a i kdyby, tak to zde nemůže být homologováno. proto je dost zcestný i nadpis a pofidérní přepočet na Kč. Takže v tomto smyslu je to článek asi s takovou vypovídací hodnotou, jako kdyby napsali, že v Pákistánu byl vyvinut pro tamější podmínky suprlevný supersport a u nás by stál 25000 Kč.:-(
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.