Renault a Nissan plánují vyrábět ještě levnější model než Tata Nano

Nejlevnější nový sériově vyráběný model Tata Nano, jenž je prozatím k mání pouze na domácím indickém trhu, bude mít zřejmě již brzy konkurenta. Do prodeje ho hodlá vyslat aliance Renault a Nissan a podle všeho má být dokonce ještě levnější. Renault přitom hodlá nový model vyrábět již v roce 2011 s tím, že se tento kousek má stát hvězdou evropského a asijského trhu, přičemž za místo produkce byl prozatím vybrán indický závod Bajaj Auto známý především výrobou rikš a skútrů.

Vcelku zajímavým způsobem si tento krok zdůvodnil i samotný výkonný ředitel Carlos Ghosn, který se vyjádřil, že Renault nechce být výrobcem hezkých a drahých vozidel, o kterých se většině lidí pouze zdá, ale výrobcem aut blízkých běžným lidem a vhodných pro každodenní život. Vedení aliance je tedy zjevně přesvědčené o svém budoucím úspěchu, ostatně už Tata nedokáže zdaleka pokrýt celkovou poptávku po Nanu, takže prostor pro nové hráče v tomto segmentu jistě bude.
Připomeňme, že zmínku o ultralevném modelu jsme mohli slyšet už i ze strany General Motors a od Toyoty. Obě tyto firmy ale zřejmě momentálně tíží jiné starosti...
Klepněte pro větší obrázek 
„Indická hvězda” Tata Nano
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků