Renault a Nissan plánují vyrábět ještě levnější model než Tata Nano

Nejlevnější nový sériově vyráběný model Tata Nano, jenž je prozatím k mání pouze na domácím indickém trhu, bude mít zřejmě již brzy konkurenta. Do prodeje ho hodlá vyslat aliance Renault a Nissan a podle všeho má být dokonce ještě levnější. Renault přitom hodlá nový model vyrábět již v roce 2011 s tím, že se tento kousek má stát hvězdou evropského a asijského trhu, přičemž za místo produkce byl prozatím vybrán indický závod Bajaj Auto známý především výrobou rikš a skútrů.

Vcelku zajímavým způsobem si tento krok zdůvodnil i samotný výkonný ředitel Carlos Ghosn, který se vyjádřil, že Renault nechce být výrobcem hezkých a drahých vozidel, o kterých se většině lidí pouze zdá, ale výrobcem aut blízkých běžným lidem a vhodných pro každodenní život. Vedení aliance je tedy zjevně přesvědčené o svém budoucím úspěchu, ostatně už Tata nedokáže zdaleka pokrýt celkovou poptávku po Nanu, takže prostor pro nové hráče v tomto segmentu jistě bude.
Připomeňme, že zmínku o ultralevném modelu jsme mohli slyšet už i ze strany General Motors a od Toyoty. Obě tyto firmy ale zřejmě momentálně tíží jiné starosti...
Klepněte pro větší obrázek 
„Indická hvězda” Tata Nano
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky