R
28. srpna 2023 • 18:24

Ja jen nechápu proc u nas se pěkná R8 prodává levněji než 1000mb…že by nostalgie soudruhů?

Hm
30. srpna 2023 • 8:35

Odhadl jsi to naprosto přesně.

28. srpna 2023 • 7:51

Tak kdo R8 zná dobře i ví, že právě komoušká éra vozů Škoda s motorem vzadu byl pouze a jen okopírovaný vůz R8 tehdy se svolením soudruhů z komoušské Francie. Motor ten byl obšlehnutý do nejmenších detailů vč. uložení.
Byla to taková soudružská pomoc, aby soudruzi v ČSSR mohli vůbec něco vyrábět. Jelikož jim byl nový vůz s předním pohonem z CCCP zakázán, jako mnoho dalšího.Bohužel paskvil a výsledek v podání byl tragédie a k smíchu v celém světě.

puk123
29. srpna 2023 • 13:25

Píšou, že motor R8 má klikovku uloženou 5x. Má taky blok z hliníku?

i20
29. srpna 2023 • 12:27

...a co jeste takovy nackovsky komousky Porsche zejo.
Vy Jste pane ale bohuzel uplne blbej. Dukaz nahore.

Petr
29. srpna 2023 • 6:37

Ne, vzorem pro Škodu 1000 MB nebyla R8, ale předchozí model Renault Dauphine.

JK
27. srpna 2023 • 19:50

R8 i dneska při přímém srovnání působí mnohem lépe, než MB. Navíc pocitově i ta litrová verze prostě jela. I materiály v interiéru vytvářely dojem kvalitnějšího povozu.

kupujte Bitcoiny, nebudou
28. srpna 2023 • 14:44

No nevím, za socialismu jsem byl dítě, ale zrovna tohle auto mi už tenktrát (pravda to už to byly postarší zrezlé vraky) připadalo jako úplně stejná (ne-li horší) mrdka, jako naše škodovky (až jsem nechápal, že takovou příšernou krabici s debilním motorem vzadu mohli vyrobit "na západě").

JK
28. srpna 2023 • 18:23

Renault byl v té době státní firma a i tak je dle mě na R8 vidět, že socík v "konkurenčním" prostředí je pořád menší zlo, než socík, kde se musí lidem naplánovat i chození na velkou. Dneska jsou R8 např v úpravě Gordini poměrně vyhledávané hračky.

petr r. (petrumr)
27. srpna 2023 • 20:32

R5 měla stejnou koncepci pohonu, jenom ho dali do předu, potom do nové 5 dali motor před převodovku.

Adyk
27. srpna 2023 • 10:35

R8 se také vyráběla v Rumunsku jako Dacia 1100. Pozdější, u nás skoro neznámý Renault 10 také s motorem vzadu.

JAC
27. srpna 2023 • 11:43

Ano je to tak. Ještě k té koncepci motor vzadu. V polovině sedmdesátek to byl i např. NSU Prinz, nebo Simca 1000. Mimo zmiňovaného Porsche, Škody a Tatry si tu koncepci držel také Fiat / 850 všechny modifikace, 127 a 126.

jogurt
27. srpna 2023 • 11:52

127 měl vždy motor vpředu napříč

Realista
27. srpna 2023 • 18:03

Pravda, můj omyl

What?
27. srpna 2023 • 13:29

Fiat 127 nevznikl z pera věhlasných italských designerů u Bertone, Pininfariny nebo Giugiara, nic takového. Jeho geniálně nadčasové tvary má na svědomí mladík, který dal světu futuristický nábytek anebo i věhlasné stolní hodiny Alessi Cronotime, které bývaly jednu dobu v každém dobrém hotelu i mnoha domácnostech. Pio Manzù zemřel hrozně mlád, v pouhých třiceti letech, na konci května roku 1969. Oficiálního představení Fiatu 127 v dubnu 1971 se tak už bohužel nedočkal.

pacho
27. srpna 2023 • 12:25

presne tak, bol to jeden z prvých, s touto modernou koncepciou v ČSSR, Táto koncepcia sa zachovala do dnešných dní.

JAC
27. srpna 2023 • 18:04
JAC
27. srpna 2023 • 9:45

Překvapila mě informace že R8 byl za stejné peníze jako MB 1000. Mě osobně se ta francouzská lidovka líbila více než Škodovka. Jednak lepší zvuk výfuku bez škodováckého kvílení ventilátoru. Po namontování výfuku Abarth z Tuzexu - nádhera. A potom i nezatížená R8 seděla hezky rozkročená na zadku oproti MB1000 která měla "podseknutá" zadní kola. Snad jedinou vadou na kráse bylo zašupovací okno zadních dveří, vyvářeno ovšem předním oknem bez větracího okénka.

Petr
27. srpna 2023 • 19:37

Oko to zadní posuvné okénko není úplně marné, ventiluje vzduch v autě slušně.

Doporučujeme

Články odjinud