Ja jen nechápu proc u nas se pěkná R8 prodává levněji než 1000mb…že by nostalgie soudruhů?
Odhadl jsi to naprosto přesně.
Tak kdo R8 zná dobře i ví, že právě komoušká éra vozů Škoda s motorem vzadu byl pouze a jen okopírovaný vůz R8 tehdy se svolením soudruhů z komoušské Francie. Motor ten byl obšlehnutý do nejmenších detailů vč. uložení.Byla to taková soudružská pomoc, aby soudruzi v ČSSR mohli vůbec něco vyrábět. Jelikož jim byl nový vůz s předním pohonem z CCCP zakázán, jako mnoho dalšího.Bohužel paskvil a výsledek v podání byl tragédie a k smíchu v celém světě.
Píšou, že motor R8 má klikovku uloženou 5x. Má taky blok z hliníku?
...a co jeste takovy nackovsky komousky Porsche zejo.Vy Jste pane ale bohuzel uplne blbej. Dukaz nahore.
Ne, vzorem pro Škodu 1000 MB nebyla R8, ale předchozí model Renault Dauphine.
R8 i dneska při přímém srovnání působí mnohem lépe, než MB. Navíc pocitově i ta litrová verze prostě jela. I materiály v interiéru vytvářely dojem kvalitnějšího povozu.
No nevím, za socialismu jsem byl dítě, ale zrovna tohle auto mi už tenktrát (pravda to už to byly postarší zrezlé vraky) připadalo jako úplně stejná (ne-li horší) mrdka, jako naše škodovky (až jsem nechápal, že takovou příšernou krabici s debilním motorem vzadu mohli vyrobit "na západě").
Renault byl v té době státní firma a i tak je dle mě na R8 vidět, že socík v "konkurenčním" prostředí je pořád menší zlo, než socík, kde se musí lidem naplánovat i chození na velkou. Dneska jsou R8 např v úpravě Gordini poměrně vyhledávané hračky.
R5 měla stejnou koncepci pohonu, jenom ho dali do předu, potom do nové 5 dali motor před převodovku.
R8 se také vyráběla v Rumunsku jako Dacia 1100. Pozdější, u nás skoro neznámý Renault 10 také s motorem vzadu.
Ano je to tak. Ještě k té koncepci motor vzadu. V polovině sedmdesátek to byl i např. NSU Prinz, nebo Simca 1000. Mimo zmiňovaného Porsche, Škody a Tatry si tu koncepci držel také Fiat / 850 všechny modifikace, 127 a 126.
127 měl vždy motor vpředu napříč
Pravda, můj omyl
Fiat 127 nevznikl z pera věhlasných italských designerů u Bertone, Pininfariny nebo Giugiara, nic takového. Jeho geniálně nadčasové tvary má na svědomí mladík, který dal světu futuristický nábytek anebo i věhlasné stolní hodiny Alessi Cronotime, které bývaly jednu dobu v každém dobrém hotelu i mnoha domácnostech. Pio Manzù zemřel hrozně mlád, v pouhých třiceti letech, na konci května roku 1969. Oficiálního představení Fiatu 127 v dubnu 1971 se tak už bohužel nedočkal.
presne tak, bol to jeden z prvých, s touto modernou koncepciou v ČSSR, Táto koncepcia sa zachovala do dnešných dní.
Ano.
Překvapila mě informace že R8 byl za stejné peníze jako MB 1000. Mě osobně se ta francouzská lidovka líbila více než Škodovka. Jednak lepší zvuk výfuku bez škodováckého kvílení ventilátoru. Po namontování výfuku Abarth z Tuzexu - nádhera. A potom i nezatížená R8 seděla hezky rozkročená na zadku oproti MB1000 která měla "podseknutá" zadní kola. Snad jedinou vadou na kráse bylo zašupovací okno zadních dveří, vyvářeno ovšem předním oknem bez větracího okénka.
Oko to zadní posuvné okénko není úplně marné, ventiluje vzduch v autě slušně.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.