Ke stavbě se použijí standardní Renaulty 5, takže puristi mohou být v klidu.
Po nedávné upoutávce již nová francouzská značka Legende Automobiles naplno představuje projekt restomodu Renaultu 5 Turbo. Se dvěma předchozími generacemi 5 Turbo označuje firma své vlastní pokračování legendárního super-hatchbacku jako Turbo 3. A jak byste u správného restomodu čekali, historii zde vkusně kombinuje s moderní technikou.
Legenda z 80. let si udržuje klasické linie a konstrukci s motorem uprostřed, exteriér byl nicméně značně modernizován s použitím nových karbonových dílů karoserie, větších 16palcových (vpředu) a 17palcových kol (vzadu), nového LED osvětlení nebo výrazného difuzoru vzadu s dvojicí koncovek výfuku.
Vpředu i vzadu má Turbo 3 novou konfiguraci lichoběžníkového zavěšení jakožto moderní pojetí techniky závodního R5 Maxi Turbo. Původ nového motoru společnost neupřesňuje, uprostřed byste však našli přeplňovaný čtyřválec zajišťující 400 koní (294 kW). Síla míří na zadní kola přes sekvenční nebo manuální převodovku dle volby zákazníka.
Prostor interiéru vyplňuje ochranná klec a samotná kabina prošla rozsáhlým omlazením – nový dvouramenný volant, digitální přístrojová deska, lehké skořepinové sedačky, ale také dvouzónová automatická klimatizace. Jinak udržuje firma styling kabiny minimalistický, třeba i poutky namísto klik dveří.
Ke stavbě Turbo 3 mimochodem firma nepoužije originální modely 5 Turbo, ale jako základ poslouží standardní třídveřové Renaulty 5 první generace – do dnes vzácné a ceněné klasiky se tedy neřeže. Počet zamýšlených kusů ani cenovku restomodu zatím neznáme.