Kapitoly článku:
Bohatá výbava
Možná vás překvapí, jak komfortně a ergonomicky zdařile bylo v superpětce zpracováno pracoviště řidiče. Jednoduchá palubní deska byla obložena měkkým polypropylenem a za standardním dvouramenným volantem se skrýval dobře stíněný přístrojový štít s oranžově nasvícenými rafičkami a širokou nabídkou přístrojů a kontrolních svítilen. Klasické táhlo sytiče nahradila elegantní výklopná páčka.
Verzí se objevovala celá řada, vlevo pětidveřový R5 Blue Jeans, vpravo kabriolet
Ve standardu se musel řidič spokojit s navíjecími pásy, popelníkem a přípravou pro montáž rádia, nicméně již Renault 5 L přidával hodiny, denní počítadlo kilometrů či vyhřívání zadního okna. Nejdražší verze TSE pak vynikala třeba couvacím světlem, otáčkoměrem, stíračem a ostřikovačem zadního okna, světlomety a zpětným zrcátkem s proměnným naklápěním zevnitř, samostatným vedením vzduchu k zadním sedadlům či dálkově ovládaným centrálním zamykáním, v jehož zavádění Renault patřil v Evropě k protagonistům.
Renault 5 druhé generace vynikal velmi jednoduchými liniemi
Podvozek byl nový. Příčná zástavba motoru umožnila převzít adaptované prvky závěsů konfigurace McPherson z větší řady R9/11. Zadní náprava byla v principu převzata z první generace, nicméně aplikace pružení zkrutnými tyčemi a výrazně skloněných tlumičů zvětšila objem zavazadlového prostoru.
Motory napříč
Zástavba motoru napříč před přední nápravou přispěla k dalšímu zvětšení prostoru pro posádku. Motory byly tři, výhradně zážehové a bez možnosti volby přímo přiřazené k jednotlivým výbavovým stupňům E1 až E4. Základní verze poháněly jednotky odvozené z předchozí řady 5 Lauréate a ve všech případech šlo o agregáty s rozvody OHV, litinovým blokem a hliníkovou hlavou z výrobního závodu Cléon.
Verze Renault 5 GT Turbo byla poháněna přeplňovaným motorem 1,4 l OHV s výkonem 115 koní (85 kW) a z 0 na 100 km/h zrychlovala pod 8 s
Stupňům E1 odpovídal čtyřválec 956 ccm s výkonem 41 koní (30 kW), E2 měly jednotku 1 108 ccm o výkonu 46 koní (34 kW) a E3 pak 1 397 ccm s výkonem 58 koní (43 kW). Nejdražší verze E4 pak měly tentýž motor, ovšem s výkonem zvýšeným díky zástavbě dvojitého karburátoru na 71 koní (52 kW). Převodovky byly čtyř a pětistupňové manuální, pro nejvýkonnější motor alternativně třístupňové samočinné.
V roce 1987 přibyl do nabídky motor s objemem 1,7 l/70 kW a špičkovou verzí se stalo bohatě vybavené provedení Baccara s koženým čalouněním a elektricky ovládanými okny (připlácet bylo možno za palubní počítač a klimatizaci!). V roce 1990 již ale byla superpětka za zenitem svých úspěchů a její místo postupně přebíralo Clio. Skutečným nástupcem, jenž po 21 letech uzavřel dějiny řady R5, se ale stal až v roce 1993 převratný Renault Twingo…
Technické údaje: Renault 5
Rok • stupeň výbavy
1984 • TSE
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/2 • OHV
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 397 cm3
Vrtání • zdvih
76,0 mm • 77,0 mm
Nejvyšší výkon
52 kW (71 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 750 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
104 Nm při 3 500 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
11,5 s
Nejvyšší rychlost
167 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 5 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
233 l • 917 l
Objem palivové nádrže
43 l
Hmotnost: provozní • celková
750 kg • 1 155 kg
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 323 mm • 1 280 mm
Rozměr pneumatik
155/70 R13
Rozměry: délka × šířka × výška
3 591 × 1 584 × 1 489 mm