Renault pokračuje v oslavách čtyřky a pětky a představuje retro off-road, ze kterého v budoucnu budeme mít elektrický crossover.
Zatímco BMW letos slaví 50. výročí divize M, francouzský Renault oslavil v loňském roce 60. výročí svého ikonického modelu 4 a letos zase slaví padesátiny pětka. Vedení automobilky spustilo retro mánii, během níž jsme viděli několik konceptů modelů 4 a 5. Na začátku října jsme viděli ukázku dalšího konceptu, který lákal na off-road provedení modelu 4. Nyní během pařížského autosalonu opona spadla.
Jakkoliv koncept Renault 4Ever Trophy vypadá futuristicky, předznamenává skutečný sériově vyráběný model kategorie SUV. A proč je na autě off-road kit? Značka totiž zároveň slaví 25 let od humanitární rallye právě v 4L Trophy. Poznat, že auto má své designové kořeny v minulosti je snadné, stačí se podívat na přední masku a celkovou siluetu vozu. Nicméně zadní část nám spíše připomíná novodobé Mini.
Ačkoliv původní čtyřka jezdila na třináctkách, tato nová má devatenáctky. Na autě jsou decentní terénní pneumatiky, v nichž lze regulovat tlak pomocí zabudovaného kompresoru. Auto má svému určení také odpovídající podvozek se světlou výškou dvacet centimetrů. Na střeše jsou nosiče z karbonu, kde našla domov rezerva a LED světelné pásky. Další nosič, tentokrát pro lopatu, je na zadním okně.
Renault o autě prozradil, že v budoucí nabídce bude elektrickým ekvivalentem modelů Clio a Captur. Auto má 4160 mm na délku, 1950 mm na šířku a 1900 mm na výšku při rozvoru 2570 mm. Technické údaje se dozvíme až později, nyní o autě víme pouze to, že má baterie umístěné v podlaze.