Renault 4 Ever: „quatrelle“ se vrátí?

Renault 4, zřejmě první rodinný vůz s předním pohonem, se 50 let po své premiéře možná dočká znovuzrození.

Za půlstoletím legendárního Renaultu 4, jenž se vyráběl od roku 1961 neuvěřitelných 31 let (výroba přesáhla hranici 8 milionů), jsme se ohlédli na tomto místě, ale v posledních týdnech se zdá, že právě populární „quatrelle“ by se mohla v sériové výrobě stát zbraní proti kvalitním reminiscencím lesku minulosti typu Mini nebo Fiatu 500. Renault však tento záměr nepotvrdil a začíná plíživě. V červnu ve spolupráci se stránkou Designboom vypsal otevřenou soutěž na „čtyřku“ současnosti. Uzávěrka přihlášek byla v půli června, vítěz má jako hlavní cenu získat původní Renault 4L z roku 1965, s nímž někdejší pilot F1 Michel Leclere letos startoval na Rallye Monte Carlo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jedním z nejzajímavějších projektů této soutěže se stal ten z pera Itala Davida Obendorfera. „Hledal jsem samotnou podstatu původního Renaultu 4 a pokusil jsem se zachytit hlavní rysy proporcí jeho konstrukce,“ vysvětluje Obendorfer. „Soustředil jsem se na dlouhý rozvor náprav, krátké převisy karoserie, jakousi nahrbenost karoserie směrem vpřed i na přední kulaté svítilny blízko sebe. (…) Pochopitelně jsem bral v potaz bezpečnostní požadavky současnosti včetně ochrany chodců.“ 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Obendorferův koncept počítá se zástavbou stávajících mechanických skupin včetně alternativních druhů pohonů. Tvarování interiéru je podobně jednoduché jako u exteriéru karoserie. Dvoubarevně laděná palubní deska je za klidu takřka zcela hladká a připomíná řešení použitá před půl stoletím na prvním Renaultu 4, po nastartování se z ní ale vysunou přístrojový štít před volantem a monitor LCD na středu. Řadicí páka je ve snadném dosahu v těsné blízkosti volantu, ventilace se ovládá klasickými otočnými knoflíky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nikdo zatím neví, jak to nakonec s Obendorferovou studií Renault 4 Ever dopadne, ale podle našeho názoru jde o zajímavý, jednoduchý a pro sériovou výrobu nijak vzdálený model, který by si jistě našel své příznivce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků