Renault 4 Ever: „quatrelle“ se vrátí?

Renault 4, zřejmě první rodinný vůz s předním pohonem, se 50 let po své premiéře možná dočká znovuzrození.

Za půlstoletím legendárního Renaultu 4, jenž se vyráběl od roku 1961 neuvěřitelných 31 let (výroba přesáhla hranici 8 milionů), jsme se ohlédli na tomto místě, ale v posledních týdnech se zdá, že právě populární „quatrelle“ by se mohla v sériové výrobě stát zbraní proti kvalitním reminiscencím lesku minulosti typu Mini nebo Fiatu 500. Renault však tento záměr nepotvrdil a začíná plíživě. V červnu ve spolupráci se stránkou Designboom vypsal otevřenou soutěž na „čtyřku“ současnosti. Uzávěrka přihlášek byla v půli června, vítěz má jako hlavní cenu získat původní Renault 4L z roku 1965, s nímž někdejší pilot F1 Michel Leclere letos startoval na Rallye Monte Carlo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jedním z nejzajímavějších projektů této soutěže se stal ten z pera Itala Davida Obendorfera. „Hledal jsem samotnou podstatu původního Renaultu 4 a pokusil jsem se zachytit hlavní rysy proporcí jeho konstrukce,“ vysvětluje Obendorfer. „Soustředil jsem se na dlouhý rozvor náprav, krátké převisy karoserie, jakousi nahrbenost karoserie směrem vpřed i na přední kulaté svítilny blízko sebe. (…) Pochopitelně jsem bral v potaz bezpečnostní požadavky současnosti včetně ochrany chodců.“ 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Obendorferův koncept počítá se zástavbou stávajících mechanických skupin včetně alternativních druhů pohonů. Tvarování interiéru je podobně jednoduché jako u exteriéru karoserie. Dvoubarevně laděná palubní deska je za klidu takřka zcela hladká a připomíná řešení použitá před půl stoletím na prvním Renaultu 4, po nastartování se z ní ale vysunou přístrojový štít před volantem a monitor LCD na středu. Řadicí páka je ve snadném dosahu v těsné blízkosti volantu, ventilace se ovládá klasickými otočnými knoflíky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nikdo zatím neví, jak to nakonec s Obendorferovou studií Renault 4 Ever dopadne, ale podle našeho názoru jde o zajímavý, jednoduchý a pro sériovou výrobu nijak vzdálený model, který by si jistě našel své příznivce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků