| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

...z čehož 35 litrů představuje úložný prostor pod podlahou s dvojicí otvorů, takže vyhrabání nabíjecího kabelu i při naloženém kufru bude o něco snazší. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

...z čehož 35 litrů představuje úložný prostor pod podlahou s dvojicí otvorů, takže vyhrabání nabíjecího kabelu i při naloženém kufru bude o něco snazší. | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

Na praktičnost modelu odkazuje Renault kufrem s nízkou nákladovou hranou a základním objemem 420 litrů... | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

Na praktičnost modelu odkazuje Renault kufrem s nízkou nákladovou hranou a základním objemem 420 litrů... | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

Pětimístný elektrický crossover má v nabídce Renaultu zastávat praktičtější alternativu „pětky“... | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

Pětimístný elektrický crossover má v nabídce Renaultu zastávat praktičtější alternativu „pětky“... | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

Jinak značka pro R4 oznamuje až 600 kombinací příplatkové výbavy, zejména tedy po stránce stylingu. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

Jinak značka pro R4 oznamuje až 600 kombinací příplatkové výbavy, zejména tedy po stránce stylingu. | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

Z přeživších retro prvků je obzvláště nutné zmínit shrnovací plátěnou střechu, která bude dostupná u vybraných verzí modelu (její volbou nicméně ztratíte možnost střešních nosičů). | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

Z přeživších retro prvků je obzvláště nutné zmínit shrnovací plátěnou střechu, která bude dostupná u vybraných verzí modelu (její volbou nicméně ztratíte možnost střešních nosičů). | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

Ještě před tím nám ovšem značka poskytuje bohatou galerii z mezinárodní prezentace v Portugalsku. Podobně jako menší sourozenec bude nicméně i nová „čtyřka“ kompletně vyráběna doma ve Francii. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

Ještě před tím nám ovšem značka poskytuje bohatou galerii z mezinárodní prezentace v Portugalsku. Podobně jako menší sourozenec bude nicméně i nová „čtyřka“ kompletně vyráběna doma ve Francii. | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

Po znovuzrození ikonického Renaultu 5 se do formy novodobého elektromobilu s dodatkem E-Tech přerodil i praktičtější Renault 4. Stylový crossover má po loňské premiéře už blízko k nástupu na trh. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

Po znovuzrození ikonického Renaultu 5 se do formy novodobého elektromobilu s dodatkem E-Tech přerodil i praktičtější Renault 4. Stylový crossover má po loňské premiéře už blízko k nástupu na trh. | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

Designové prvky starého modelu z 60. let převádí Renault do moderní podoby a doplňuje je aktuálními výstřelky – například přídí s osvětlenou maskou a emblémem značky. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

Designové prvky starého modelu z 60. let převádí Renault do moderní podoby a doplňuje je aktuálními výstřelky – například přídí s osvětlenou maskou a emblémem značky. | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

Architekturu palubní desky si crossover přebírá z Renaultu 5 E-Tech, včetně aktuální digitalizace s nejnovější generací infotainmentu OpenR Link s 10palcovou obrazovkou a integrovanými službami Google nebo chatbotem ChatGPT. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

Architekturu palubní desky si crossover přebírá z Renaultu 5 E-Tech, včetně aktuální digitalizace s nejnovější generací infotainmentu OpenR Link s 10palcovou obrazovkou a integrovanými službami Google nebo chatbotem ChatGPT. | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

V závislosti na úrovni výbavy je před řidičem 7- či 10palcový digitální přístrojový štít. Rozsáhlý soubor asistenčních a bezpečnostních funkcí samozřejmě novince také nechybí. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

V závislosti na úrovni výbavy je před řidičem 7- či 10palcový digitální přístrojový štít. Rozsáhlý soubor asistenčních a bezpečnostních funkcí samozřejmě novince také nechybí. | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

V ideálním případě tak zabere obnovení kapacity energie z 15 na 80 % zhruba 30 minut. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

V ideálním případě tak zabere obnovení kapacity energie z 15 na 80 % zhruba 30 minut. | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

Známou techniku kopíruje 4 E-Tech i pohonným ústrojím. Nabízen bude s jedním elektromotorem pro pohon předních kol, možností dvou výkonů 90 kW (122 k) nebo 110 kW (150 k)... | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

Známou techniku kopíruje 4 E-Tech i pohonným ústrojím. Nabízen bude s jedním elektromotorem pro pohon předních kol, možností dvou výkonů 90 kW (122 k) nebo 110 kW (150 k)... | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

...a to ve spojení s bateriemi o kapacitě 40 kWh nebo 52 kWh (pro dojezd mezi 308 až 409 km). | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

...a to ve spojení s bateriemi o kapacitě 40 kWh nebo 52 kWh (pro dojezd mezi 308 až 409 km). | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

V nejsilnější variantě umí crossover zrychlit z nuly na 100 km/h za 8,2 sekundy a maximálně dosáhnout elektronicky omezené maximální rychlosti 150 km/h. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

V nejsilnější variantě umí crossover zrychlit z nuly na 100 km/h za 8,2 sekundy a maximálně dosáhnout elektronicky omezené maximální rychlosti 150 km/h. | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

České cenovky ani datum uvedení na trh zatím Renault neupřesňuje. Doma ve Francii nebo v Německu už nicméně model vstoupil do prodeje. Dlouho bychom tedy čekat nemuseli. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

České cenovky ani datum uvedení na trh zatím Renault neupřesňuje. Doma ve Francii nebo v Německu už nicméně model vstoupil do prodeje. Dlouho bychom tedy čekat nemuseli. | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

...zatímco dobrodružnější charakter podtrhuje pokročilejší systém kontroly trakce Extended Grip s novými jízdními režimy All-terrain (pro obecnou jízdu v terénu) a Snow (pro jízdu na sněhu). | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

...zatímco dobrodružnější charakter podtrhuje pokročilejší systém kontroly trakce Extended Grip s novými jízdními režimy All-terrain (pro obecnou jízdu v terénu) a Snow (pro jízdu na sněhu). | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

Jinak R4 nechybí ani možnost ovládání pouze pedálem plynu, kdy po jeho uvolnění využívá vůz maximální úroveň rekuperace při brzdění až do úplného zastavení... | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

Jinak R4 nechybí ani možnost ovládání pouze pedálem plynu, kdy po jeho uvolnění využívá vůz maximální úroveň rekuperace při brzdění až do úplného zastavení... | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

Mimo to umožňuje architektura i funkce V2L (vehicle-to-load) pro napájení externích spotřebičů z akumulátoru vozu nebo V2G (vehicle-to-grid) pro přenos energie zpět do elektrické sítě během špičky. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

Mimo to umožňuje architektura i funkce V2L (vehicle-to-load) pro napájení externích spotřebičů z akumulátoru vozu nebo V2G (vehicle-to-grid) pro přenos energie zpět do elektrické sítě během špičky. | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

S vyšší praktičností u nás novinka pravděpodobně překročí částku 675.000 Kč, za kterou nyní startuje základní specifikace Renaultu 5 E-Tech (90 kW/122 k). | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

S vyšší praktičností u nás novinka pravděpodobně překročí částku 675.000 Kč, za kterou nyní startuje základní specifikace Renaultu 5 E-Tech (90 kW/122 k). | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

Stejně jako u „pětky“ je standardem 11kW palubní AC nabíječka, u DC rychlonabíjecích stanic pak zvládne model s větší baterií nabíjecí výkon až 100 kW, s tou menší 80 kW. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

Stejně jako u „pětky“ je standardem 11kW palubní AC nabíječka, u DC rychlonabíjecích stanic pak zvládne model s větší baterií nabíjecí výkon až 100 kW, s tou menší 80 kW. | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

Zadní sedačky jsou sklopitelné, stejně jako sedadlo spolujezdce, tedy ideální pro převoz dlouhých předmětů a zavazadel. Maximální objem kufru pak čítá až 1405 litrů. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

Zadní sedačky jsou sklopitelné, stejně jako sedadlo spolujezdce, tedy ideální pro převoz dlouhých předmětů a zavazadel. Maximální objem kufru pak čítá až 1405 litrů. | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

Ze zmíněných modelů je poté odvozena i přední náprava MacPherson s novými tlumiči, zatímco vzadu najdeme víceprvkové zavěšení. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

Ze zmíněných modelů je poté odvozena i přední náprava MacPherson s novými tlumiči, zatímco vzadu najdeme víceprvkové zavěšení. | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

Ve výsledku tak novinka zapadá velikostně i mezi Clio a Captur, přičemž oproti Capturu má s dobrodružnějším charakterem o 1,2 cm vyšší světlou výšku (18,1 cm). | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

Ve výsledku tak novinka zapadá velikostně i mezi Clio a Captur, přičemž oproti Capturu má s dobrodružnějším charakterem o 1,2 cm vyšší světlou výšku (18,1 cm). | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

...takže se na stejné platformě AmpR Small dočkal prodlouženého rozvoru o 8 cm (2,62 m) – pro srovnání, hatchback 5 má délku 3,92 m. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

...takže se na stejné platformě AmpR Small dočkal prodlouženého rozvoru o 8 cm (2,62 m) – pro srovnání, hatchback 5 má délku 3,92 m. | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault
| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault
| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault
| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault
68
Fotogalerie

Renault 4 E-Tech dorazil do českého konfigurátoru. S bonusem se vejde do 700 tisíc korun

Větší, ale stále stylový souputník nového Renaultu 5, má český ceník. Už v základu toho nabídne hodně.

Nová čtyřka stojí stejně jako R5 na platformě AmpR Small, vozy proto mají shodnou nabídku motorů i baterií a nabídnou podobné jízdní parametry. Renault 4 E-Tech má na délku 4143 mm, široký je 1796 mm a vysoký 1572 mm. Zavazadlový prostor má objem 375 litrů (VDA). Prodáván je ve verzi 120 k Urban range s 90kW elektromotorem, baterií o kapacitě 40 kWh a dojezdem 308 kilometrů, nebo v provedení 150 k Comfort range s výkonem 110 kW, 52kWh baterií a dojezdem až 409 kilometrů. DC nabíjení je možné až 80 kW u Urban Range a 100 kW u Comfort range.

Základní cena ve vstupní výbavě Evolution činí 725.000 Kč za verzi Urban Range a 799.000 Kč za Comfort range. Aktuálně však můžete využít akci R5Start, která znamená při využití značkového financování od Mobilize Financial Services slevu 50.000 Kč. K standardní výbavě patří například vyhřívání baterie, tepelné čerpadlo, 11kW třífázová palubní nabíječka, automatická klimatizace, multimediální systém openR lin s 10palcovou obrazovkou, 7palcový digitální přístrojový štít, přední a zadní full LED světla, tempomat, zadní parkovací senzory a 18palcová ocelová kola s ozdobnými kryty.

Druhá výbava ze tří dostupných s názvem Techno je k mání pouze se silnějším motorem a vetší baterií. Stojí 849.000 Kč (i zde je možná sleva 50.000 Kč v rámci akce R5Start) a přidává adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, osvětlenou čelní masku, elektricky stavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, volbu jízdních režimů, indukční nabíječku, 10palcový přístrojový štít, navigaci a služby Google v infotainmentu nebo například 18palcová lití kola.

Vrchol představuje výbava Iconic, také dostupná pouze s pohonem Comfort range, za 899.000 Kč (případně 849.000 Kč s R5Start). K ní dostanete ještě čalounění v kombinaci látka/syntetická kůže, palubní desku potaženou syntetickou kůží a výplně dveří s motivem kohoutí stopy, černá 18palcová litá kola s diamantovým efektem a ozdobnou lištu okolo oken v saténově chromovaném provedení.

Do nabídky ještě dorazí varianty Techno a Iconic Plein sud s plátěnou otevíratelnou střechou, jejich ceny budou teprve zveřejněny. Připlatit si lze za rozšířenou sadu jízdních asistentů Advanced driving Assist s 360stupňovými patkovacími senozory, kontextuálním adaptivním tempomatem, systémem sledování mrtvého úhlu s nouzovou korekcí a active driver assist – u výbavy Techno 22.000 Kč, u Iconic 17.000 Kč. Za 10.000 Kč dostanete paket extended grip s terénním režimem a celoročními pneumatikami. U výbavy Evolution pak za 9000 Kč získáte paket Winter comfort s vyhříváním a nastavením předních sedadel v šesti směrech, u Techno za 13.000 Kč dostanete totéž a navíc ještě výhřev volantu, bederní opěrku řidiče a sklopné sedadlo spolujezdce.

 Za 10.000 Kč je dostupné elektricky ovládané víko zavazadelníku, za 5000 Kč adaptér pro nabíjení externích zařízení V2L. Základní barvou je červená metalíza, za 5000 Kč navíc máte nemetalickou bílou, šedou nebo modrou, za 15.000 Kč černou, hnědou nebo zelenou metalízu. Dvoubarevné lakování s černou střechou je dostupné za příplatek 15.000 Kč, za 12.000 Kč je černá kapota.

Zdroj: Renault | Zdroj videa: Renault

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud