Renault 30 TS (1975): od války poprvé s šestiválcem; anabáze PRV

12 komentářů

b-land
15. ledna • 10:19

Pokud sháníte náhradní díly na Renault, zkuste náš web http://www.b-land.cz... . Naleznete zde přehlednou nabídku.

Dalibor
1. prosince • 23:42

Článek obsahuje jednu velkou chybu. V Renaultu 30 byl šestiválec PRV umístěn podélně, před přední nápravou, nikoliv napříč. Stejně tak byl uložen v pozdějším R25 V6 a také v Espace. Napříč se objevil až v prvních Lagunách, kde se ještě krátce montoval šestiválec PRV, než jej nahradil nový agregát L7Y s rozevřením 60° a s 24mi ventily, montovaný také napříč. Kdo nevěří, nechť se podívá třeba sem: http://img.favcars.com/renault/30/renault_30_197... ... nebo sem: http://en.renault-club.cz/graphics/owners/full/28_1... ...

Tymosenko
2. prosince • 3:41

Je to tak !!! Že si teho nevšimnul ani Duchoň, ani Machaček .....! :-):-D
Prostě Machři !!! :-D

Jim
1. prosince • 19:27

R 20/30 byl přeborník v rezavění. Auto shnilo za rekordně krátkou dobu. Frantíci ho dělali asi pro Maroko.:-D

Zelí
1. prosince • 17:20

Renault rozvíjel designový styl revolučního R16. Ve stejném stylu chtěl udělat auto ve vyšší třídě. Naprosto logický postup. Auto je i z dnešního pohledu moderní a aktuální.
Motor vpředu napříč je poslední vývojový stupeň v uspořádání pohonu, který má všechny výhody a jedinou nevýhodu.
Není pravdou, že by volvo a pažout s podélně uloženým motorem měly lepší jízdní vlastnosti je to úplně obráceně, měly je horší.
Srovnávat bmw pětkové řady, což byla konstrukčně zastaralá plechovka s tímto moderním konceptem je zcela mimo mísu.
Co se týká kabinových rozměrů byl renault proti pětce královský kočár, těch 80mm v délce v tom nehraje žádnou roli.

chytrak1
2. prosince • 23:56

Teda zeli to jsi slap pekne vedle. Auto bylo moderni to jo, ale na BMW a merceds se ani nahodou nechytalo. A navíc jako veskera technika z francie nedotazeny. Diky sve spolehlivosti - rez, elektrika, mechanické opotřebeni podvozku to nakonec dopadlo s vyrobou tak jak dopadlo. Nakonec se prodavali hlavně levnější 20, draha 30 a renault to nešlo dohromady. Nicmene je pravda, ze na nasich silnicich to tenkrat bylo zjeveni. Vedle wartasu a skodovek se ta 20TL dost vyjímala. (pokud vim tak 30 k nam nesla).

Karel  Antonín
1. prosince • 19:34

Tak ona i Simca 1307 http://en.wikipedia.org/wiki/Simca_1307... byla v podobném stylu a rozhodně vzhledově blíže než 16. Potom tento styl převzali Moskvič u modelu Aleko http://veteran.auto.cz/auta/moskvic-2141-1986-20... ... , který okopíroval Simcu

Karel  Antonín
1. prosince • 8:10

Na R 20/30 si dobře vzpomínám v osmdesátých letech pár těchto vozů jezdilo i v ČR dokonce jsem se v něm několikrát i vezl teď už nevím jestli to byla 20 nebo 30.
Co si pamatuji že byl docela pohodlný a celkem dynamický.

Petr
2. prosince • 13:57

Máte mé uznání :-D mít řidičák od cca 1988 tvrdit u všech aut co se tu prezentují z let 60, 70 a 80, že jste v nich jezdil, to je umění sebeprezentace, halvně když ty vaše zkušenosti jsou citate z wikipedie. :-D

Karel  Antonín
2. prosince • 16:09

Nevím kam tím míříte, ale o autech , kterých píšu že jsme s nima jezdil nebo je vlastnil je to skutečně tak jak píšu můžete tomu věřit nebo ne mě je to celkem šumák.Plno vozů se dalo a dá sehnat za pár korun (i když před zavedením ekozlodějny to bylo lepší)
Třeba Octavku ze 60 let jsem v devadesátých letech kupoval za 5000,-Kč, Tatru 603 za 10000,-Kč.
Plno aut se vyplatilo udělat, jiné rozebrat na díly, jiné dát třeba po měsíci kamarádovi.
U některých třeba vyvařit jiná opravit mechanické díly či jinak opravit.Některá auta byla služební třeba T613 nebo BMW 525 bebo Vito.
S nákladníma autama, dodávkama, traktory jsem jezdil služebně - pracovně.Píšte že jsem jezdil se všema z té doby., ale to není pravda nikdy jsem třeba nejel ZILem, Čajkou, Pobědou, Volhou3111, ZAZ, Tavrijí z Mercedesu třeba Číňanem, Maybachem.
U aut s kterými jsem nejezdil to klidně přiznám.A třeba tady u toho Renaulta jsem napsal že jsem se v něm několikrát vezl což je fakt.

Tom
1. prosince • 19:14

Napisete nekdy nejaky prispevek napoprve a bez uprav vseznalku ?

Tymosenko
1. prosince • 8:01

Kam se hrabe tahle kapitalisticka plechovka, treba na poctivyho Zigulika !:-D:-)):-D:-)):-D:-))

Doporučujeme

Články odjinud