Pokud sháníte náhradní díly na Renault, zkuste náš web http://www.b-land.cz... . Naleznete zde přehlednou nabídku.
Článek obsahuje jednu velkou chybu. V Renaultu 30 byl šestiválec PRV umístěn podélně, před přední nápravou, nikoliv napříč. Stejně tak byl uložen v pozdějším R25 V6 a také v Espace. Napříč se objevil až v prvních Lagunách, kde se ještě krátce montoval šestiválec PRV, než jej nahradil nový agregát L7Y s rozevřením 60° a s 24mi ventily, montovaný také napříč. Kdo nevěří, nechť se podívá třeba sem: http://img.favcars.com/renault/30/renault_30_197... ... nebo sem: http://en.renault-club.cz/graphics/owners/full/28_1... ...
Je to tak !!! Že si teho nevšimnul ani Duchoň, ani Machaček .....! :-):-DProstě Machři !!! :-D
R 20/30 byl přeborník v rezavění. Auto shnilo za rekordně krátkou dobu. Frantíci ho dělali asi pro Maroko.:-D
Renault rozvíjel designový styl revolučního R16. Ve stejném stylu chtěl udělat auto ve vyšší třídě. Naprosto logický postup. Auto je i z dnešního pohledu moderní a aktuální. Motor vpředu napříč je poslední vývojový stupeň v uspořádání pohonu, který má všechny výhody a jedinou nevýhodu. Není pravdou, že by volvo a pažout s podélně uloženým motorem měly lepší jízdní vlastnosti je to úplně obráceně, měly je horší. Srovnávat bmw pětkové řady, což byla konstrukčně zastaralá plechovka s tímto moderním konceptem je zcela mimo mísu. Co se týká kabinových rozměrů byl renault proti pětce královský kočár, těch 80mm v délce v tom nehraje žádnou roli.
Teda zeli to jsi slap pekne vedle. Auto bylo moderni to jo, ale na BMW a merceds se ani nahodou nechytalo. A navíc jako veskera technika z francie nedotazeny. Diky sve spolehlivosti - rez, elektrika, mechanické opotřebeni podvozku to nakonec dopadlo s vyrobou tak jak dopadlo. Nakonec se prodavali hlavně levnější 20, draha 30 a renault to nešlo dohromady. Nicmene je pravda, ze na nasich silnicich to tenkrat bylo zjeveni. Vedle wartasu a skodovek se ta 20TL dost vyjímala. (pokud vim tak 30 k nam nesla).
Tak ona i Simca 1307 http://en.wikipedia.org/wiki/Simca_1307... byla v podobném stylu a rozhodně vzhledově blíže než 16. Potom tento styl převzali Moskvič u modelu Aleko http://veteran.auto.cz/auta/moskvic-2141-1986-20... ... , který okopíroval Simcu
Na R 20/30 si dobře vzpomínám v osmdesátých letech pár těchto vozů jezdilo i v ČR dokonce jsem se v něm několikrát i vezl teď už nevím jestli to byla 20 nebo 30.Co si pamatuji že byl docela pohodlný a celkem dynamický.
Máte mé uznání :-D mít řidičák od cca 1988 tvrdit u všech aut co se tu prezentují z let 60, 70 a 80, že jste v nich jezdil, to je umění sebeprezentace, halvně když ty vaše zkušenosti jsou citate z wikipedie. :-D
Nevím kam tím míříte, ale o autech , kterých píšu že jsme s nima jezdil nebo je vlastnil je to skutečně tak jak píšu můžete tomu věřit nebo ne mě je to celkem šumák.Plno vozů se dalo a dá sehnat za pár korun (i když před zavedením ekozlodějny to bylo lepší)Třeba Octavku ze 60 let jsem v devadesátých letech kupoval za 5000,-Kč, Tatru 603 za 10000,-Kč.Plno aut se vyplatilo udělat, jiné rozebrat na díly, jiné dát třeba po měsíci kamarádovi.U některých třeba vyvařit jiná opravit mechanické díly či jinak opravit.Některá auta byla služební třeba T613 nebo BMW 525 bebo Vito.S nákladníma autama, dodávkama, traktory jsem jezdil služebně - pracovně.Píšte že jsem jezdil se všema z té doby., ale to není pravda nikdy jsem třeba nejel ZILem, Čajkou, Pobědou, Volhou3111, ZAZ, Tavrijí z Mercedesu třeba Číňanem, Maybachem.U aut s kterými jsem nejezdil to klidně přiznám.A třeba tady u toho Renaulta jsem napsal že jsem se v něm několikrát vezl což je fakt.
Napisete nekdy nejaky prispevek napoprve a bez uprav vseznalku ?
Kam se hrabe tahle kapitalisticka plechovka, treba na poctivyho Zigulika !:-D:-)):-D:-)):-D:-))
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.