Renault 30 TS (1975): od války poprvé s šestiválcem; anabáze PRV

Tymosenko  |  01. 12. 2013 08:01

Kam se hrabe tahle kapitalisticka plechovka, treba na poctivyho Zigulika !

Odpovědět  |   | 

Na R 20/30 si dobře vzpomínám v osmdesátých letech pár těchto vozů jezdilo i v ČR dokonce jsem se v něm několikrát i vezl teď už nevím jestli to byla 20 nebo 30.
Co si pamatuji že byl docela pohodlný a celkem dynamický.

Příspěvek byl 2× upraven, naposled 01. 12. 2013 08:23

AKM

Odpovědět  |   | 
Tom  |  01. 12. 2013 19:14

Napisete nekdy nejaky prispevek napoprve a bez uprav vseznalku ?

Odpovědět  |   | 
Petr  |  02. 12. 2013 13:57

Máte mé uznání mít řidičák od cca 1988 tvrdit u všech aut co se tu prezentují z let 60, 70 a 80, že jste v nich jezdil, to je umění sebeprezentace, halvně když ty vaše zkušenosti jsou citate z wikipedie.

Odpovědět  |   | 

Nevím kam tím míříte, ale o autech , kterých píšu že jsme s nima jezdil nebo je vlastnil je to skutečně tak jak píšu můžete tomu věřit nebo ne mě je to celkem šumák.

Plno vozů se dalo a dá sehnat za pár korun (i když před zavedením ekozlodějny to bylo lepší)
Třeba Octavku ze 60 let jsem v devadesátých letech kupoval za 5000,-Kč, Tatru 603 za 10000,-Kč.
Plno aut se vyplatilo udělat, jiné rozebrat na díly, jiné dát třeba po měsíci kamarádovi.
U některých třeba vyvařit jiná opravit mechanické díly či jinak opravit.

Některá auta byla služební třeba T613 nebo BMW 525 bebo Vito.
S nákladníma autama, dodávkama, traktory jsem jezdil služebně - pracovně.

Píšte že jsem jezdil se všema z té doby., ale to není pravda nikdy jsem třeba nejel ZILem, Čajkou, Pobědou, Volhou3111, ZAZ, Tavrijí z Mercedesu třeba Číňanem, Maybachem.
U aut s kterými jsem nejezdil to klidně přiznám.

A třeba tady u toho Renaulta jsem napsal že jsem se v něm několikrát vezl což je fakt.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 02. 12. 2013 16:13

AKM

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  01. 12. 2013 17:20

Renault rozvíjel designový styl revolučního R16. Ve stejném stylu chtěl udělat auto ve vyšší třídě. Naprosto logický postup. Auto je i z dnešního pohledu moderní a aktuální.
Motor vpředu napříč je poslední vývojový stupeň v uspořádání pohonu, který má všechny výhody a jedinou nevýhodu.
Není pravdou, že by volvo a pažout s podélně uloženým motorem měly lepší jízdní vlastnosti je to úplně obráceně, měly je horší.
Srovnávat bmw pětkové řady, což byla konstrukčně zastaralá plechovka s tímto moderním konceptem je zcela mimo mísu.
Co se týká kabinových rozměrů byl renault proti pětce královský kočár, těch 80mm v délce v tom nehraje žádnou roli.

Odpovědět  |   | 

Tak ona i Simca 1307 http://en.wikipedia.org/wiki/Simca_1307... byla v podobném stylu a rozhodně vzhledově blíže než 16. Potom tento styl převzali Moskvič u modelu Aleko http://veteran.auto.cz/auta/moskvic-2141-1986-20... ... , který okopíroval Simcu

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 01. 12. 2013 19:44

AKM

Odpovědět  |   | 
chytrak1  |  02. 12. 2013 23:56

Teda zeli to jsi slap pekne vedle. Auto bylo moderni to jo, ale na BMW a merceds se ani nahodou nechytalo. A navíc jako veskera technika z francie nedotazeny. Diky sve spolehlivosti - rez, elektrika, mechanické opotřebeni podvozku to nakonec dopadlo s vyrobou tak jak dopadlo. Nakonec se prodavali hlavně levnější 20, draha 30 a renault to nešlo dohromady. Nicmene je pravda, ze na nasich silnicich to tenkrat bylo zjeveni. Vedle wartasu a skodovek se ta 20TL dost vyjímala. (pokud vim tak 30 k nam nesla).

Odpovědět  |   | 
Jim  |  01. 12. 2013 19:27

R 20/30 byl přeborník v rezavění. Auto shnilo za rekordně krátkou dobu. Frantíci ho dělali asi pro Maroko.

Odpovědět  |   | 
Dalibor  |  01. 12. 2013 23:42

Článek obsahuje jednu velkou chybu. V Renaultu 30 byl šestiválec PRV umístěn podélně, před přední nápravou, nikoliv napříč. Stejně tak byl uložen v pozdějším R25 V6 a také v Espace. Napříč se objevil až v prvních Lagunách, kde se ještě krátce montoval šestiválec PRV, než jej nahradil nový agregát L7Y s rozevřením 60° a s 24mi ventily, montovaný také napříč. Kdo nevěří, nechť se podívá třeba sem: http://img.favcars.com/renault/30/renault_30_197... ... nebo sem: http://en.renault-club.cz/graphics/owners/full/28_1... ...

Odpovědět  |   | 
Tymosenko  |  02. 12. 2013 03:41

Je to tak !!! Že si teho nevšimnul ani Duchoň, ani Machaček .....!
Prostě Machři !!!

Odpovědět  |   | 
b-land  |  15. 01. 2014 10:19

Pokud sháníte náhradní díly na Renault, zkuste náš web http://www.b-land.cz... . Naleznete zde přehlednou nabídku.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

včera | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 246 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A
Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Superb může blednout závistí

Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní …

Dámy a pánové, nová Škoda Octavia je oficiálně na světě! Prohlédli jsme si ji s předstihem a tohle jsou naše první dojmy. Je tak jiná, že vedle ní Superb může vypadat jako chudší příbuzný.

11.  11.  2019 | | 265 N/A