Renault 16: Průkopník karoserie hatchback slaví padesáté narozeniny

V roce 1965 spatřil světlo světa tehdy revoluční model Renault 16. Auto přišlo na trh s karoserií hatchback, která byla opravdovou novinkou. Vůz si na nezájem ze strany zákazníků rozhodně nemohl stěžovat. Za dobu své existence bylo vyrobeno přesně 1 851 502 kusů.

Renault 16 (1965): reformátor v českém prospektu

Renault 16 (1965): reformátor v českém prospektu

Renault 16 dorazil s na tehdejší dobu neobvykle praktickým interiérem. Kromě výklopné zádi, což byla sama o sobě velká věc, nabízel vnitřní prostor hned několik variant uspořádání. Kromě té klasické bylo možné překlopit zadní sedák vpřed a zadní opěradlo vzhůru, případně dát zadní sedadla zcela pryč, udělat z auta lehátkový a nebo rovnou lůžkový vůz. Objem zavazadelník se pohyboval v rozmezí od 346 do 1200 litrů.

Francouzská automobilka představila model 16 v roce 1965 na autosalonu v Ženevě. Hned rok na to se stal tento hatchback autem roku. Na druhé místo tenkrát odsunul Rolls-Royce Silver Shadow. Vrcholné verze nabízely kožené čalounění, couvací světlo, centrální zamykání nebo zpětné zrcátko s možností nastavení na den nebo noc.

Nejsilnější Renault 16 dorazil v roce 1973. Šlo o provedení TX, které disponovalo motorem o objemu 1647 cm3 s výkonem 68 kW (93 koní). Tohle auto bylo schopné maximální rychlosti 175 km/h. Pokud vás Renault 16 zajímá, můžete si přečíst podrobnější článek z minulého roku doplněný také o dobové prospekty

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků