Renault 16: Průkopník karoserie hatchback slaví padesáté narozeniny

Renault 16: Průkopník karoserie hatchback slaví padesáté narozeniny

V roce 1965 spatřil světlo světa tehdy revoluční model Renault 16. Auto přišlo na trh s karoserií hatchback, která byla opravdovou novinkou. Vůz si na nezájem ze strany zákazníků rozhodně nemohl stěžovat. Za dobu své existence bylo vyrobeno přesně 1 851 502 kusů.

Video | Retro | Hatchbacky | Renault | Fascinace

Renault 16 (1965): reformátor v českém prospektu

Renault 16 dorazil s na tehdejší dobu neobvykle praktickým interiérem. Kromě výklopné zádi, což byla sama o sobě velká věc, nabízel vnitřní prostor hned několik variant uspořádání. Kromě té klasické bylo možné překlopit zadní sedák vpřed a zadní opěradlo vzhůru, případně dát zadní sedadla zcela pryč, udělat z auta lehátkový a nebo rovnou lůžkový vůz. Objem zavazadelník se pohyboval v rozmezí od 346 do 1200 litrů.

Francouzská automobilka představila model 16 v roce 1965 na autosalonu v Ženevě. Hned rok na to se stal tento hatchback autem roku. Na druhé místo tenkrát odsunul Rolls-Royce Silver Shadow. Vrcholné verze nabízely kožené čalounění, couvací světlo, centrální zamykání nebo zpětné zrcátko s možností nastavení na den nebo noc.

Nejsilnější Renault 16 dorazil v roce 1973. Šlo o provedení TX, které disponovalo motorem o objemu 1647 cm3 s výkonem 68 kW (93 koní). Tohle auto bylo schopné maximální rychlosti 175 km/h. Pokud vás Renault 16 zajímá, můžete si přečíst podrobnější článek z minulého roku doplněný také o dobové prospekty

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků