Renault 16: Průkopník karoserie hatchback slaví padesáté narozeniny

V roce 1965 spatřil světlo světa tehdy revoluční model Renault 16. Auto přišlo na trh s karoserií hatchback, která byla opravdovou novinkou. Vůz si na nezájem ze strany zákazníků rozhodně nemohl stěžovat. Za dobu své existence bylo vyrobeno přesně 1 851 502 kusů.

Renault 16 (1965): reformátor v českém prospektu

Renault 16 (1965): reformátor v českém prospektu

Renault 16 dorazil s na tehdejší dobu neobvykle praktickým interiérem. Kromě výklopné zádi, což byla sama o sobě velká věc, nabízel vnitřní prostor hned několik variant uspořádání. Kromě té klasické bylo možné překlopit zadní sedák vpřed a zadní opěradlo vzhůru, případně dát zadní sedadla zcela pryč, udělat z auta lehátkový a nebo rovnou lůžkový vůz. Objem zavazadelník se pohyboval v rozmezí od 346 do 1200 litrů.

Francouzská automobilka představila model 16 v roce 1965 na autosalonu v Ženevě. Hned rok na to se stal tento hatchback autem roku. Na druhé místo tenkrát odsunul Rolls-Royce Silver Shadow. Vrcholné verze nabízely kožené čalounění, couvací světlo, centrální zamykání nebo zpětné zrcátko s možností nastavení na den nebo noc.

Nejsilnější Renault 16 dorazil v roce 1973. Šlo o provedení TX, které disponovalo motorem o objemu 1647 cm3 s výkonem 68 kW (93 koní). Tohle auto bylo schopné maximální rychlosti 175 km/h. Pokud vás Renault 16 zajímá, můžete si přečíst podrobnější článek z minulého roku doplněný také o dobové prospekty

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků