Renault 16: Průkopník karoserie hatchback slaví padesáté narozeniny

V roce 1965 spatřil světlo světa tehdy revoluční model Renault 16. Auto přišlo na trh s karoserií hatchback, která byla opravdovou novinkou. Vůz si na nezájem ze strany zákazníků rozhodně nemohl stěžovat. Za dobu své existence bylo vyrobeno přesně 1 851 502 kusů.

Renault 16 (1965): reformátor v českém prospektu

Renault 16 (1965): reformátor v českém prospektu

Renault 16 dorazil s na tehdejší dobu neobvykle praktickým interiérem. Kromě výklopné zádi, což byla sama o sobě velká věc, nabízel vnitřní prostor hned několik variant uspořádání. Kromě té klasické bylo možné překlopit zadní sedák vpřed a zadní opěradlo vzhůru, případně dát zadní sedadla zcela pryč, udělat z auta lehátkový a nebo rovnou lůžkový vůz. Objem zavazadelník se pohyboval v rozmezí od 346 do 1200 litrů.

Francouzská automobilka představila model 16 v roce 1965 na autosalonu v Ženevě. Hned rok na to se stal tento hatchback autem roku. Na druhé místo tenkrát odsunul Rolls-Royce Silver Shadow. Vrcholné verze nabízely kožené čalounění, couvací světlo, centrální zamykání nebo zpětné zrcátko s možností nastavení na den nebo noc.

Nejsilnější Renault 16 dorazil v roce 1973. Šlo o provedení TX, které disponovalo motorem o objemu 1647 cm3 s výkonem 68 kW (93 koní). Tohle auto bylo schopné maximální rychlosti 175 km/h. Pokud vás Renault 16 zajímá, můžete si přečíst podrobnější článek z minulého roku doplněný také o dobové prospekty

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 17 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik