Renault 130 dCi Energy: Downsizing

Renault uvádí na trh první vozy poháněné novým vznětovým motorem 1.6 dCi, výrobce slibuje snížení spotřeby o 20 procent.

Renault uvádí na trh první vozy poháněné novým vznětovým motorem 1.6 dCi, který ve výrobním programu postupně nahradí dosavadní jednotku 1.9 dCi. Výrobce slibuje snížení spotřeby o 20 % při srovnatelných výkonových parametrech.

Downsizing je v současnosti zaříkadlem motorářů, jejichž úkolem je vyvíjet výkonné motory s minimální spotřebou. Princip downsizingu spočívá ve výrazném snížení zdvihového objemu a případně i počtu válců. Shodných nebo vyšších výkonových parametrů je pak dosahováno přeplňováním, případně vyšším stupněm přeplňování, jedná-li se o náhradu již přeplňovaného motoru.

To však samo o sobě nestačí, proto se uplatňuje celá řada nových konstrukčních řešení, která přispívají k vyšší celkové účinnosti dokonalejším spalováním, minimalizací tření a veškerých dalších ztrát.

Renault svůj nový turbodiesel vybavil mimo jiné systémem Start/Stop, rekuperací kinetické energie, nízkotlakou recirkulací výfukových plynů EGR, variabilním systémem sání a inteligentním řízením elektrické sítě, jakož i chladicí a mazací soustavy.

Plnicí tlak turbodmychadla VGT byl oproti motoru 1.9 dCi zvýšen o 12 %, ale vstřikovací tlak systému common rail klesl ze 180 na 160 MPa. Nový motor je složen z 274 dílů, z nichž 75 % je nových. Převzaté díly se již osvědčily v motorech 2.0 dCi a V6 dCi.

Spotřeba pod 4,5 l/100 km

Zcela nový vznětový čtyřválec s kódovým označením R9M má při vrtání 80 mm a zdvihu 79,5 mm zdvihový objem 1598 cm3, z něhož poskytuje při kompresním poměru 15,4:1 nejvyšší výkon 96 kW (130 k) při 4000 min-1 a maximální točivý moment 320 N.m při 1750 min-1.

Jako první dostala nový motor 1.6 dCi modelová řada jednoprostorových vozů Scénic/Grand Scénic. Rodinné MPV se v kombinaci s optimalizovanými převody šestistupňové mechanické převodovky může pochlubit kombinovanou spotřebou 4,4 l/100 km (emise CO2 115 g/km). Motor samozřejmě splňuje aktuální emisní normu Euro 5 a je připraven pro budoucí limity Euro 6.

Renault bude nabízet motor 1.6 dCi, který je prvním členem nové rodiny spalovacích motorů Energy, pro své vozy nižší střední třídy, střední třídy a pro lehké užitkové vozy. V rámci aliance Renault-Nissan a strategické spolupráce s koncernem Daimler nalezne tato novinka uplatnění také v produktech japonské značky Nissan a stuttgartské automobilky.

Výrobu zajišťuje od poloviny dubna Renaultův závod Cléon v Normandii. Celkové náklady na realizaci projektu motoru Energy dCi 130 dosáhly 230 milionů eur.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků