Renault - Gordini: spojení nově pouze pro závodní speciály

Představitelé automobilky Renault se rozhodli postoupit s používáním jména Gordini ještě dále než dosud.
Renault - Gordini: spojení nově pouze pro závodní speciály

Před několika lety značka Renault oprášila z dějin motoristického sportu známé jméno Gordini, jež se proslavilo třeba v padesátých letech ve Formuli 1 a Renault je pozřel v roce 1969. V současnosti jsou ve verzích Gordini nabízeny modely Renault Twingo Gordini a Renault Wind Gordini (donedávna i Clio Gordini IV), které se však oproti standardním verzím odlišují snad jen typicky upraveným lakováním a dalšími detaily, jež se pokoušejí připomenout doby největší slávy jména Gordini.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Stávající modely Gordini: Wind, Twingo a již vyřazené Clio IV

To však zřejmě brzy skončí a jméno Gordini již bude vyhrazeno výhradně sportovním, „na závodní tratě orientovaným“ modelům, o čemž nás informoval nejvyšší muž Renaultu Carlos Tavares. Podle něj mají být v budoucnu emblémem Gordini označovány výhradně vozy se závodními rysy, jež se stanou „ultimativními“ verzemi standardních modelů z programu Renaultsport.

Renault Twingo Gordini: nyní i s dieselem

Renault Twingo Gordini: nyní i s dieselem

Carlos Tavares uvedl: „Modely Renaultsport budou sportovní a Gordini sáhnou ještě dál. (Vozy) Gordini budou prodávány jako silniční verze závodních speciálů“. Jaké „závodní speciály“ měl Tavares na mysli, to ale zatím příliš jasné není…

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků