Renault - Gordini: spojení nově pouze pro závodní speciály

Představitelé automobilky Renault se rozhodli postoupit s používáním jména Gordini ještě dále než dosud.
Renault - Gordini: spojení nově pouze pro závodní speciály

Před několika lety značka Renault oprášila z dějin motoristického sportu známé jméno Gordini, jež se proslavilo třeba v padesátých letech ve Formuli 1 a Renault je pozřel v roce 1969. V současnosti jsou ve verzích Gordini nabízeny modely Renault Twingo Gordini a Renault Wind Gordini (donedávna i Clio Gordini IV), které se však oproti standardním verzím odlišují snad jen typicky upraveným lakováním a dalšími detaily, jež se pokoušejí připomenout doby největší slávy jména Gordini.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Stávající modely Gordini: Wind, Twingo a již vyřazené Clio IV

To však zřejmě brzy skončí a jméno Gordini již bude vyhrazeno výhradně sportovním, „na závodní tratě orientovaným“ modelům, o čemž nás informoval nejvyšší muž Renaultu Carlos Tavares. Podle něj mají být v budoucnu emblémem Gordini označovány výhradně vozy se závodními rysy, jež se stanou „ultimativními“ verzemi standardních modelů z programu Renaultsport.

Renault Twingo Gordini: nyní i s dieselem

Renault Twingo Gordini: nyní i s dieselem

Carlos Tavares uvedl: „Modely Renaultsport budou sportovní a Gordini sáhnou ještě dál. (Vozy) Gordini budou prodávány jako silniční verze závodních speciálů“. Jaké „závodní speciály“ měl Tavares na mysli, to ale zatím příliš jasné není…

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků