Renault - Gordini: spojení nově pouze pro závodní speciály

Představitelé automobilky Renault se rozhodli postoupit s používáním jména Gordini ještě dále než dosud.
Renault - Gordini: spojení nově pouze pro závodní speciály

Před několika lety značka Renault oprášila z dějin motoristického sportu známé jméno Gordini, jež se proslavilo třeba v padesátých letech ve Formuli 1 a Renault je pozřel v roce 1969. V současnosti jsou ve verzích Gordini nabízeny modely Renault Twingo Gordini a Renault Wind Gordini (donedávna i Clio Gordini IV), které se však oproti standardním verzím odlišují snad jen typicky upraveným lakováním a dalšími detaily, jež se pokoušejí připomenout doby největší slávy jména Gordini.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Stávající modely Gordini: Wind, Twingo a již vyřazené Clio IV

To však zřejmě brzy skončí a jméno Gordini již bude vyhrazeno výhradně sportovním, „na závodní tratě orientovaným“ modelům, o čemž nás informoval nejvyšší muž Renaultu Carlos Tavares. Podle něj mají být v budoucnu emblémem Gordini označovány výhradně vozy se závodními rysy, jež se stanou „ultimativními“ verzemi standardních modelů z programu Renaultsport.

Renault Twingo Gordini: nyní i s dieselem

Renault Twingo Gordini: nyní i s dieselem

Carlos Tavares uvedl: „Modely Renaultsport budou sportovní a Gordini sáhnou ještě dál. (Vozy) Gordini budou prodávány jako silniční verze závodních speciálů“. Jaké „závodní speciály“ měl Tavares na mysli, to ale zatím příliš jasné není…

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 62 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků