Řekové nemají na benzín, kupují jízdní kola

Řekové nemají na benzín, kupují jízdní kola

Řekové začínají čím dál více používat jízdní kola místo automobilů. Důvodem je hospodářská recese, která vedla k výraznému nárůstu nezaměstnanosti a zhoršila životní úroveň milionů lidí. Dalším důvodem je růst ceny pohonných hmot.

Počet osobních automobilů na řeckých silnicích se podle vládních statistických údajů v každém z uplynulých dvou let propadl o více než 40 procent. Motoristé se nyní potýkají s vysokými náklady na silniční poplatky, pohonné hmoty i opravy.

Prodej jízdních kol se loni zvýšil zhruba o čtvrtinu na více než 200 tisíc kusů. Počet prodejen cyklistického zboží se rychle zvyšuje. „Vynořují se jako houby po dešti,“ uvedl jeden z výrobců jízdních kol. „Lidé, kteří se nikdy o cyklistiku nezajímali, si nyní kupují jízdní kola,“ dodal.

Atény již kvůli zvýšenému zájmu o cyklistiku začaly pracovat na programu pro půjčování jízdních kol. Podobné programy již fungují v některých jiných evropských městech, například v Paříži. Cyklisty od jízdy po Aténách neodrazuje ani nedostatečná infrastruktura či kopcovitý terén, napsala agentura Reuters.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků