Rekordní prodejní výsledky vozů Toyota v Evropě - již 11 let za sebou

Společnost Toyota Motor Europe (TME) v roce 2007 zaznamenala již jedenáctý rok za sebou s rekordním počtem automobilů prodaných na evropském trhu. V loňském roce se totiž v Evropě* prodalo 1 238 638 vozů značek Toyota a Lexus, což znamená 10% nárůst oproti roku 2006. Od ledna do prosince 2007 dokázala TME umístit na trh 1 184 828 vozů značky Toyota (nárůst o 10 % proti roku 2006) a 53 810 vozů Lexus (+7 %), a dosáhla tak podílu na trhu 5,6 %**. Ve stejném období TME vyrobila 806 890 vozů, 868 948 motorů*** a 583 493 převodovek. Výroba probíhá v závodech ve Velké Británii, Francii, Turecku, Polsku a České republice. Přibližně dvě třetiny všech vozů prodaných v roce 2007 na evropském trhu bylo rovněž v Evropě vyrobeno. TME plánuje navýšit v roce 2008 své prodeje v Evropě o cca 5 %.

Mezi nejúspěšnější modely Toyota v roce 2007 se zařadil bestseller Yaris, kterého se prodalo 266 461 kusů (+6 % oproti roku 2006); nový Auris, který předčil očekávání se 155 343 prodanými vozy za necelý kalendářní rok; a přepracovaný model Corolla Sedan s 85 407 prodanými vozy (+56 % oproti roku 2006). Nárůst prodeje byl zaznamenán i u celosvětově nejprodávanějšího vozu s hybridním pohonem, modelu Prius, který si pořídilo 32 171 zákazníků (+41 %). Toyota tak mohla dokonce překročit svůj cíl 100 000 vozů s hybridním pohonem prodaných v roce 2007 na evropských trzích.

K prodeji vozů Lexus napomohlo uvedení dvou nových modelů: LS 460 v lednu a hybridního LS 600h v červnu 2007. Nejprodávanější řadou vozů Lexus v roce 2007 byl model IS s prodejním výsledkem 21 625 vozů (-1 %) a dále RX s 20 767 kusy (+6 %). Na celkovém počtu prodaných automobilů Lexus se z 31 % podílely hybridní vozy (+5 %), což vypovídá o zvýšené poptávce po prémiových vozech s příznivějšími dopady na životní prostředí.

Rusko se v roce 2007 poprvé stalo největším trhem TME se 157 895 prodanými vozy – meziroční nárůst zde činí 55 %. Dalším největším trhem je Itálie (145 217 vozů; +5 %) a Velká Británie (144 538 vozů; +3 %). Absolutního rekordu v počtu prodaných vozů bylo dosaženo celkem na 15 trzích, přičemž k největšímu nárůstu došlo na Ukrajině (+108 % oproti roku 2006), kde se prodalo 13 627 automobilů.

Máme velkou radost, že TME v roce 2007 opět dosáhla rekordních výsledků, a to i přes kolísavé podmínky na trzích v rámci Evropy a okolí,“ uvedl Tadashi Arashima, prezident a generální ředitel společnosti TME.

Důležitou roli v roce 2007 hrály i nové investice. Toyota v prosinci otevřela v Rusku svůj devátý výrobní závod v Evropě, kde bude vyrábět model Toyota Camry, v červnu představila plán investovat 20 mil. eur do svého Evropského centra náhradních dílů (Belgie) a v říjnu slavnostně otevřela 16. centrum náhradních dílů TME (ČR). Z dalších zajímavostí lze zmínit, že TME získala od 1. ledna 2008 plné členství v asociaci evropských výrobců automobilů (ACEA, European Automobile Manufacturers’ Association).

Ohledně budoucího vývoje pan Arashima uvedl: „Rok 2008 bude pro značku Toyota opět náročnější, což platí i pro automobilový průmysl jako celek. V naší modelové řadě budou hrát významnou roli technologie na snižování dopadů na životní prostředí, neboť se snažíme zlepšovat naši konkurenční výhodu v emisích CO2 všech našich modelů a rovněž zvyšovat nabídku našich modelů s hybridním pohonem. V roce 2008 plánujeme zvýšit celkový počet prodaných vozů Toyota a Lexus s hybridním pohonem o více než 20 %. I nadále budeme usilovat o zvýšení počtu prodaných automobilů i podílu na všech evropských trzích. K tomu nám dopomůže výtečná kvalita produktů a spokojenost našich zákazníků.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků