Rekordní prodej GM v Evropě: 1,16 milionu automobilů

Zatímco se mateřská, americká součást koncernu GM nachází ve svízelné situaci, její evropské sestře se daří dobře.

Koncern General Motors dosáhl v prvním pololetí roku 2008 v Evropě rekordního prodeje 1 160 935 automobilů, což představuje v porovnaní se stejným obdobím roku 2007 nárůst o 31 613 kusů, resp. o 2,8 procenta. Tržní podíl GM dosáhl 9,5 %.

„Výkonnost značky Chevrolet je nadále hnacím motorem GM v Evropě v roce 2008. Povědomí o značce Chevrolet zvyšujeme i tím, že uvádíme na trh nové modely, jako je například nové Aveo,“ říká Brent Dewar, vicepresident GM Europe odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby. 

„Skupina GM zvýšila výrazně své prodeje v regionu východní Evropy – o 58 procent, přičemž celkový růst regionu byl jenom 35 procent. Tržní podíl GM se zvýšil o 1,6 procentního bodu na 10,6 procenta. V Rusku se zvýšil prodej všech značek GM: Opel své prodeje zdvojnásobil, Saab zvýšil prodeje o 81 procent, Cadillac o 51 procent a Hummer o 21 procent. Tyto skvělé výsledky dokazují, že máme silné značky s atraktivním modelovým portfoliem,“ říká Brent Dewar.

Chevrolet pokračuje v rekordech

Chevrolet nadále dosahuje v Evropě skvělých prodejních výsledků – v prvním pololetí roku 2008 značka zaznamenala zatím nejvyšší prodej 268 200 automobilů, což ji přineslo tržní podíl 2,2 procenta. Prodej nového modelu Chevrolet Aveo vzrostl o 58 procent na 42 120 kusů. Prodeje modlu Captiva vzrostly o 11,3 procenta na 22 320 vozidel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V České republice se během prvního pololetí roku 2008 prodalo 2359 osobních vozů Chevrolet, což představuje meziroční nárůst o výrazných 46 procent v porovnání se stejným obdobím roku 2007. Kompaktní Spark si stále bezpečně drží pozici nejprodávanějšího vozu svého segmentu „mini“ – od ledna do konce června se těchto populárních vozů prodalo celkem 1167!

Opel zvýšil prodej ve střední a východní Evropy 

Opel prodal v Evropě od ledna do června 2008 celkem 848 308 automobilů a jeho tržní podíl činí 7 procent. Dobré výsledky ve střední a východní Evropě vyvažují oslabení trhů Španělska a Itálie. Prodeje vozů Opel ve východní Evropě vzrostly o 81,4 procenta a ve střední Evropě o 17,2 procenta. Meriva se opět stala lídrem segmentu malých monocabů a spolu se Zafirou jsou tyto dva modely na čele celého segmentu monocabů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Koncern GM zvýšil prodeje v Rusku o 60 procent.

Prodeje koncernu GM v Rusku vzrostly během prvního pololetí roku 2008 o 60 procent na 181 138 vozů, což výrazně předbíhá růst trhu o 35 procent. Tržní podíl GM vzrostl o 1,8 procentního bodu na 11,3 procenta. Na ruském trhu rostly všechny značky GM. Opel zdvojnásobil prodeje na 53 523 vozů a dosáhl tržního podílu 3,3 procenta. Chevrolet zvýšil prodeje o 49 percent na 125 701 vozů a Saab zvýšil prodeje o 80,5 procenta.

Prodeje vozů Saab, Cadillac a HUMMER 

Saab prodal v Evropě během prvního pololetí roku 2008 celkem 39 418 vozů. Prodej modelů Cadillac vzrostl v porovnání s prvním pololetím roku 2007 o 9,5 procenta, značka HUMMER zvýšila své prodeje o 29 procent. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků