Rekordní Peugeot 208 T16 a Sébastien Loeb opět v akci. Tohle můžeme sledovat neustále

Koukat se na francouzského mistra za volantem jeho rekordního Peugeotu 208 T16 se ani po několika letech neomrzí. Speciál je navíc dodnes využíván na různých akcích.

Francouzské rallyové legendě už sice rekordní čas na hoře Pikes Peak nepatří, to ovšem neznamená, že čas od času nevytáhne mezi lidi monstrum, se kterým se v roce 2013 dostal na její vrchol. Peugeot 208 T16 Pikes Peak tak Sébastien Loeb ukázal třeba divákům na jednom z vrchařských závodů ve Francii. A samozřejmě se jednalo o úžasnou podívanou.

Devítinásobný mistr světa v rallye speciál 208 T16 v současnosti vlastní v rámci soukromého závodního týmu. Namísto zavření v garáži jej ovšem pravidelně ukazuje na různých akcích. Záběry z loňského setkání Montée des Lègendes dokazují, že nemusí jít zrovna o Pikes Peak a „mimozemšťan“ Loeb prostě jede pokaždé naplno.

VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

Zopakování techniky 208 T16 se zdá být na místě. Speciál pohání dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,2 litru, který produkuje výkon 643 kW (875 koní) a sílu přenáší skrze sekvenční převodovku na všechna kola. S hmotností jen 875 kg umí vystřelit na 100 km/h za 1,8 vteřiny a na 200 km/h za 4,8 vteřiny. Maximálně dosáhne rychlosti kolem 240 km/h.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 2 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků