Rekordní kolo VW ID.R na Nordschleife pohledem z kabiny. Dokoukáte ho až do konce?

6:05.336 – to je nejrychlejší čas na jedno kolo v Zeleném pekle platný pro kategorii elektrických vozidel. Když se ale díváme na záběry z kabiny, snižujeme hlasitost videa na minimum.

Volkswagen se závodním speciálem ID.R drtí jeden rekord za druhým. V loňském roce šokoval stanovením absolutně nejrychlejšího času potřebného pro výjezd na horu Pikes Peak v Coloradu (7:57.148 minuty), tři týdny poté stanovil rekord pro elektrická vozidla na trati v Goodwoodu během slavného Festivalu rychlosti (43,86 sekundy), a minulý týden s časem 6:05.336 minuty překonal dosavadní nejrychlejší čas čínského vozu Nio EP9 o více než čtyřicet sekund.

VW ukázal zbraň pro Nordschleife. Vylepšené ID. R chce být prostě nejlepší

VW ukázal zbraň pro Nordschleife. Vylepšené ID. R chce být prostě nejlepší

Nejrychlejším vozem Severní smyčky ale Volkswagen ID.R není. Na to by musel prolomit čas 5:19.55 minuty speciálu Porsche 919 Evo. Není pochyb o tom, že se to dříve či později někomu v něčem podaří, typicky vzrušující podívaná to ale zřejmě nebude.

Absolutní rekord Ringu padl. Porsche 919 Hybrid Evo ho dalo za 5:19,55!

Absolutní rekord Ringu padl. Porsche 919 Hybrid Evo ho dalo za 5:19,55!

Rychlosti, jakých elektromobil dosahuj na rovinkách a v zatáčkách, jsou strhující. Navíc je vidět, že se Romain Dumas, pilot speciálního elektrického závoďáku, místy dost nadřel, aby auto udržel na trati. Podívaná je to rozhodně nádherná! Pokud ale budete sledovat záběry z kabiny se sluchátky na uších, ještě si rádi vzpomenete na proklínaný zvuk zubní vrtačky. Hvízdání elektromotorů o celkovém výkonu 680 koní je jen těžko snesitelné, ale zvykejme si. O elektromobilech v motorsportu totiž ještě hodně uslyšíme.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků