Rekordní kolo VW ID.R na Nordschleife pohledem z kabiny. Dokoukáte ho až do konce?

6:05.336 – to je nejrychlejší čas na jedno kolo v Zeleném pekle platný pro kategorii elektrických vozidel. Když se ale díváme na záběry z kabiny, snižujeme hlasitost videa na minimum.

Volkswagen se závodním speciálem ID.R drtí jeden rekord za druhým. V loňském roce šokoval stanovením absolutně nejrychlejšího času potřebného pro výjezd na horu Pikes Peak v Coloradu (7:57.148 minuty), tři týdny poté stanovil rekord pro elektrická vozidla na trati v Goodwoodu během slavného Festivalu rychlosti (43,86 sekundy), a minulý týden s časem 6:05.336 minuty překonal dosavadní nejrychlejší čas čínského vozu Nio EP9 o více než čtyřicet sekund.

VW ukázal zbraň pro Nordschleife. Vylepšené ID. R chce být prostě nejlepší

VW ukázal zbraň pro Nordschleife. Vylepšené ID. R chce být prostě nejlepší

Nejrychlejším vozem Severní smyčky ale Volkswagen ID.R není. Na to by musel prolomit čas 5:19.55 minuty speciálu Porsche 919 Evo. Není pochyb o tom, že se to dříve či později někomu v něčem podaří, typicky vzrušující podívaná to ale zřejmě nebude.

Absolutní rekord Ringu padl. Porsche 919 Hybrid Evo ho dalo za 5:19,55!

Absolutní rekord Ringu padl. Porsche 919 Hybrid Evo ho dalo za 5:19,55!

Rychlosti, jakých elektromobil dosahuj na rovinkách a v zatáčkách, jsou strhující. Navíc je vidět, že se Romain Dumas, pilot speciálního elektrického závoďáku, místy dost nadřel, aby auto udržel na trati. Podívaná je to rozhodně nádherná! Pokud ale budete sledovat záběry z kabiny se sluchátky na uších, ještě si rádi vzpomenete na proklínaný zvuk zubní vrtačky. Hvízdání elektromotorů o celkovém výkonu 680 koní je jen těžko snesitelné, ale zvykejme si. O elektromobilech v motorsportu totiž ještě hodně uslyšíme.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků