Rekordní kolo VW ID.R na Nordschleife pohledem z kabiny. Dokoukáte ho až do konce?

6:05.336 – to je nejrychlejší čas na jedno kolo v Zeleném pekle platný pro kategorii elektrických vozidel. Když se ale díváme na záběry z kabiny, snižujeme hlasitost videa na minimum.

Volkswagen se závodním speciálem ID.R drtí jeden rekord za druhým. V loňském roce šokoval stanovením absolutně nejrychlejšího času potřebného pro výjezd na horu Pikes Peak v Coloradu (7:57.148 minuty), tři týdny poté stanovil rekord pro elektrická vozidla na trati v Goodwoodu během slavného Festivalu rychlosti (43,86 sekundy), a minulý týden s časem 6:05.336 minuty překonal dosavadní nejrychlejší čas čínského vozu Nio EP9 o více než čtyřicet sekund.

VW ukázal zbraň pro Nordschleife. Vylepšené ID. R chce být prostě nejlepší

VW ukázal zbraň pro Nordschleife. Vylepšené ID. R chce být prostě nejlepší

Nejrychlejším vozem Severní smyčky ale Volkswagen ID.R není. Na to by musel prolomit čas 5:19.55 minuty speciálu Porsche 919 Evo. Není pochyb o tom, že se to dříve či později někomu v něčem podaří, typicky vzrušující podívaná to ale zřejmě nebude.

Absolutní rekord Ringu padl. Porsche 919 Hybrid Evo ho dalo za 5:19,55!

Absolutní rekord Ringu padl. Porsche 919 Hybrid Evo ho dalo za 5:19,55!

Rychlosti, jakých elektromobil dosahuj na rovinkách a v zatáčkách, jsou strhující. Navíc je vidět, že se Romain Dumas, pilot speciálního elektrického závoďáku, místy dost nadřel, aby auto udržel na trati. Podívaná je to rozhodně nádherná! Pokud ale budete sledovat záběry z kabiny se sluchátky na uších, ještě si rádi vzpomenete na proklínaný zvuk zubní vrtačky. Hvízdání elektromotorů o celkovém výkonu 680 koní je jen těžko snesitelné, ale zvykejme si. O elektromobilech v motorsportu totiž ještě hodně uslyšíme.

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistr slova

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistr slova

Škoda Felicia dostávala v britských médiích celkem dost prostoru. Dokonce vyhrála prestižní anketu.

včera | Vladimír Kadera
Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

3.  6.  2020 | Jan Mička | 14 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků