6:05.336 – to je nejrychlejší čas na jedno kolo v Zeleném pekle platný pro kategorii elektrických vozidel. Když se ale díváme na záběry z kabiny, snižujeme hlasitost videa na minimum.
Volkswagen se závodním speciálem ID.R drtí jeden rekord za druhým. V loňském roce šokoval stanovením absolutně nejrychlejšího času potřebného pro výjezd na horu Pikes Peak v Coloradu (7:57.148 minuty), tři týdny poté stanovil rekord pro elektrická vozidla na trati v Goodwoodu během slavného Festivalu rychlosti (43,86 sekundy), a minulý týden s časem 6:05.336 minuty překonal dosavadní nejrychlejší čas čínského vozu Nio EP9 o více než čtyřicet sekund.
Nejrychlejším vozem Severní smyčky ale Volkswagen ID.R není. Na to by musel prolomit čas 5:19.55 minuty speciálu Porsche 919 Evo. Není pochyb o tom, že se to dříve či později někomu v něčem podaří, typicky vzrušující podívaná to ale zřejmě nebude.
Rychlosti, jakých elektromobil dosahuj na rovinkách a v zatáčkách, jsou strhující. Navíc je vidět, že se Romain Dumas, pilot speciálního elektrického závoďáku, místy dost nadřel, aby auto udržel na trati. Podívaná je to rozhodně nádherná! Pokud ale budete sledovat záběry z kabiny se sluchátky na uších, ještě si rádi vzpomenete na proklínaný zvuk zubní vrtačky. Hvízdání elektromotorů o celkovém výkonu 680 koní je jen těžko snesitelné, ale zvykejme si. O elektromobilech v motorsportu totiž ještě hodně uslyšíme.