Rekordní kolo VW ID.R na Nordschleife pohledem z kabiny. Dokoukáte ho až do konce?

6:05.336 – to je nejrychlejší čas na jedno kolo v Zeleném pekle platný pro kategorii elektrických vozidel. Když se ale díváme na záběry z kabiny, snižujeme hlasitost videa na minimum.

Volkswagen se závodním speciálem ID.R drtí jeden rekord za druhým. V loňském roce šokoval stanovením absolutně nejrychlejšího času potřebného pro výjezd na horu Pikes Peak v Coloradu (7:57.148 minuty), tři týdny poté stanovil rekord pro elektrická vozidla na trati v Goodwoodu během slavného Festivalu rychlosti (43,86 sekundy), a minulý týden s časem 6:05.336 minuty překonal dosavadní nejrychlejší čas čínského vozu Nio EP9 o více než čtyřicet sekund.

VW ukázal zbraň pro Nordschleife. Vylepšené ID. R chce být prostě nejlepší

VW ukázal zbraň pro Nordschleife. Vylepšené ID. R chce být prostě nejlepší

Nejrychlejším vozem Severní smyčky ale Volkswagen ID.R není. Na to by musel prolomit čas 5:19.55 minuty speciálu Porsche 919 Evo. Není pochyb o tom, že se to dříve či později někomu v něčem podaří, typicky vzrušující podívaná to ale zřejmě nebude.

Absolutní rekord Ringu padl. Porsche 919 Hybrid Evo ho dalo za 5:19,55!

Absolutní rekord Ringu padl. Porsche 919 Hybrid Evo ho dalo za 5:19,55!

Rychlosti, jakých elektromobil dosahuj na rovinkách a v zatáčkách, jsou strhující. Navíc je vidět, že se Romain Dumas, pilot speciálního elektrického závoďáku, místy dost nadřel, aby auto udržel na trati. Podívaná je to rozhodně nádherná! Pokud ale budete sledovat záběry z kabiny se sluchátky na uších, ještě si rádi vzpomenete na proklínaný zvuk zubní vrtačky. Hvízdání elektromotorů o celkovém výkonu 680 koní je jen těžko snesitelné, ale zvykejme si. O elektromobilech v motorsportu totiž ještě hodně uslyšíme.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků