Rekordní jízda Aventadoru SVJ na videu. Takto upaluje nový král Nordschleife!

Italská značka včera oznámila, že se její nejnovější Aventador SVJ může pyšnit titulem nového krále Nordschleife v kategorii produkčních vozidel. Jako důkaz nyní zveřejňuje on-board záběry z rekordní jízdy.

Avizovaný pokus o navrácení rekordu do rukou Lamborghini proběhl úspěšně. Ještě před samotným odhalením vůbec nejostřejšího Aventadoru se novince s označením SVJ (Super Veloce Jota) povedlo zajet na Severní smyčce Nürburgringu čas 6:44,97 sekundy.

Tímto se Aventador SVJ stává na německé trati novým rekordmanem mezi produkčními vozy. Lamborghini si tak uzmulo titul zpátky poté, co původní čas Huracánu Performante 6:52,01 loni porazila nejnovější 911 GT2 RS od Porsche (6:47,3).

Čtvrtý model Lamborghini se opět odkládá, potvrdil šéf automobilky

Čtvrtý model Lamborghini se opět odkládá, potvrdil šéf automobilky

Pilot Marco Mapelli byl v nejnovějším ostrém Lamborghini rychlejší o 2,3 vteřiny. Očekávané záběry z jízdy najdete dole pod článkem. Od magazínu Motor1 se pak můžete podívat i na video přímého srovnání jízd Lamborghini a Porsche.

Italové zatím mnoho informací o ještě ostřejším Aventadoru nepublikovali, ale pár informací přece jen známe. SVJ má například disponovat „nejlepším poměrem výkonu a hmotnosti“. Dvanáctiválcový model tedy (dle předpokladů) ještě navýší svůj výkon a zhubne pár kilogramů. Ve srovnání s nynějším SV tak určitě čekejme více jak 552 kW (750 koní) – mluví se až o 566 kW (770 koní) – kdežto hmotnost určitě klesne pod současných 1525 kg.

Čtvrtý model Lamborghini se opět odkládá, potvrdil šéf automobilky

Čtvrtý model Lamborghini se opět odkládá, potvrdil šéf automobilky

Místo si zachová pohon všech kol a obratnosti pomůže systém řízení zadní nápravy. A zapracuje se také na přilnavosti, mechanické i aerodynamické. SVJ totiž obouvá lepivé pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R.

Na maskované karoserii pak lze zahlédnout přepracovanou příď s novým nárazníkem, větším splitterem a lepším vedením vzduchu, níže jsou rovněž boční prachy, ještě agresivnější je zadní difuzor, kdy jsou koncovky výfuku umístěny nad ním, a rozměrné křídlo používá centrální „ploutev“. Aktivní řešení aerodynamiky vozu je samozřejmostí.

Čínská kopie Lamborghini Urus vyfocena v reálu. Nevypadá špatně!

Čínská kopie Lamborghini Urus vyfocena v reálu. Nevypadá špatně!

SVJ pak bude ještě exkluzivnější než dřívější SV, jehož se ve verzi kupé vyrobilo 600 kusů a otevřeného Roadsteru jen 500 kusů.

Přestože má ale nový Aventador SVJ už rekord v kapse, oficiálního představení vozu se dočkáme až na konci srpna u příležitosti automobilové výstavy Concours d'Elegance na kalifornském Pebble Beach.

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků