Rekordní jízda Aventadoru SVJ na videu. Takto upaluje nový král Nordschleife!

Italská značka včera oznámila, že se její nejnovější Aventador SVJ může pyšnit titulem nového krále Nordschleife v kategorii produkčních vozidel. Jako důkaz nyní zveřejňuje on-board záběry z rekordní jízdy.

Avizovaný pokus o navrácení rekordu do rukou Lamborghini proběhl úspěšně. Ještě před samotným odhalením vůbec nejostřejšího Aventadoru se novince s označením SVJ (Super Veloce Jota) povedlo zajet na Severní smyčce Nürburgringu čas 6:44,97 sekundy.

Tímto se Aventador SVJ stává na německé trati novým rekordmanem mezi produkčními vozy. Lamborghini si tak uzmulo titul zpátky poté, co původní čas Huracánu Performante 6:52,01 loni porazila nejnovější 911 GT2 RS od Porsche (6:47,3).

Čtvrtý model Lamborghini se opět odkládá, potvrdil šéf automobilky

Čtvrtý model Lamborghini se opět odkládá, potvrdil šéf automobilky

Pilot Marco Mapelli byl v nejnovějším ostrém Lamborghini rychlejší o 2,3 vteřiny. Očekávané záběry z jízdy najdete dole pod článkem. Od magazínu Motor1 se pak můžete podívat i na video přímého srovnání jízd Lamborghini a Porsche.

Italové zatím mnoho informací o ještě ostřejším Aventadoru nepublikovali, ale pár informací přece jen známe. SVJ má například disponovat „nejlepším poměrem výkonu a hmotnosti“. Dvanáctiválcový model tedy (dle předpokladů) ještě navýší svůj výkon a zhubne pár kilogramů. Ve srovnání s nynějším SV tak určitě čekejme více jak 552 kW (750 koní) – mluví se až o 566 kW (770 koní) – kdežto hmotnost určitě klesne pod současných 1525 kg.

Čtvrtý model Lamborghini se opět odkládá, potvrdil šéf automobilky

Čtvrtý model Lamborghini se opět odkládá, potvrdil šéf automobilky

Místo si zachová pohon všech kol a obratnosti pomůže systém řízení zadní nápravy. A zapracuje se také na přilnavosti, mechanické i aerodynamické. SVJ totiž obouvá lepivé pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R.

Na maskované karoserii pak lze zahlédnout přepracovanou příď s novým nárazníkem, větším splitterem a lepším vedením vzduchu, níže jsou rovněž boční prachy, ještě agresivnější je zadní difuzor, kdy jsou koncovky výfuku umístěny nad ním, a rozměrné křídlo používá centrální „ploutev“. Aktivní řešení aerodynamiky vozu je samozřejmostí.

Čínská kopie Lamborghini Urus vyfocena v reálu. Nevypadá špatně!

Čínská kopie Lamborghini Urus vyfocena v reálu. Nevypadá špatně!

SVJ pak bude ještě exkluzivnější než dřívější SV, jehož se ve verzi kupé vyrobilo 600 kusů a otevřeného Roadsteru jen 500 kusů.

Přestože má ale nový Aventador SVJ už rekord v kapse, oficiálního představení vozu se dočkáme až na konci srpna u příležitosti automobilové výstavy Concours d'Elegance na kalifornském Pebble Beach.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

14.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků