Rekordní Bugatti míří do výroby. Jednoho koně výkonu nechá za skoro 60.000 korun

Je to už týden, co Bugatti pokořilo rychlostní rekord 300 mil za hodinu. Po pomyslném rapovém souboji s nejrychlejšími automobily světa hodilo na zem mikrofon a odkráčelo do síně slávy s tím, že se teď bude zaměřovat na něco jiného. Něco ale přece zanechalo...

Vedle hořké pachuti na patrech konkurentů ale zůstalo ještě něco, co stojí za mnohem větší pozornost, než samotný rekord - rekordní auto. Mnoho lidí poukazovalo na to, že vůz není produkční a tím pádem žádný rekord nepadl, protože rychlé auto na základě sériového si může udělat téměř každý, kdo má ambice a sklad plný dílů.

Bugatti zvolilo taktiku bývalého pilota F1. Dosáhlo až na absolutní vrchol a odešlo

Bugatti zvolilo taktiku bývalého pilota F1. Dosáhlo až na absolutní vrchol a odešlo

Stephan Winkelmann, šéf Bugatti, však magazínu Motor1 potvrdil to, o čem se už týden spekuluje. Vůz se opravdu dočká výroby. S názvem Bugatti Chiron Super Sport 300+ dorazí k zákazníkům celkem 30 kusů. Chiron tak kráčí ve šlépějích předchůdce Veyron, který se krátce po své jízdě dočkal sériové edice World Record Edition.

Produkční verze speciálního Chironu bude mít na povrchu obnažený karbon s oranžovými polepy. Na přání je možné barevnou kombinaci změnit. Pod kapotou bude ten samý čtyřikrát přeplňovaný motor 8.0 W16, avšak posílený na 1578 koní oproti standardním 1500. Zákazníci si však rychlost 300 mph nebudou moci dopřát.

Podívejte se do zákulisí produkce Bugatti Chiron. Značka oslavuje výrobu 200. kusu

Podívejte se do zákulisí produkce Bugatti Chiron. Značka oslavuje výrobu 200. kusu

Na voze bude totiž přeci jen několik změn. Zaprvé nebude tak nízko u země, produkční verze nebude mít snížený podvozek rekordmana, ale převezme ten klasický z Chironu. Maximální rychlost bude omezena na 440 km/h. Uvnitř samozřejmě najdete veškerý luxus, jaký od Bugatti očekáváte. Spousty počítačů a závodní sedačku tedy nečekejte.

Cena vozu je stanovena na 3,5 milionů eur, tedy téměř 90.000.000 korun. Výroba začne v roce 2021. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků