Rekordní Bugatti míří do výroby. Jednoho koně výkonu nechá za skoro 60.000 korun

Je to už týden, co Bugatti pokořilo rychlostní rekord 300 mil za hodinu. Po pomyslném rapovém souboji s nejrychlejšími automobily světa hodilo na zem mikrofon a odkráčelo do síně slávy s tím, že se teď bude zaměřovat na něco jiného. Něco ale přece zanechalo...

Vedle hořké pachuti na patrech konkurentů ale zůstalo ještě něco, co stojí za mnohem větší pozornost, než samotný rekord - rekordní auto. Mnoho lidí poukazovalo na to, že vůz není produkční a tím pádem žádný rekord nepadl, protože rychlé auto na základě sériového si může udělat téměř každý, kdo má ambice a sklad plný dílů.

Bugatti zvolilo taktiku bývalého pilota F1. Dosáhlo až na absolutní vrchol a odešlo

Bugatti zvolilo taktiku bývalého pilota F1. Dosáhlo až na absolutní vrchol a odešlo

Stephan Winkelmann, šéf Bugatti, však magazínu Motor1 potvrdil to, o čem se už týden spekuluje. Vůz se opravdu dočká výroby. S názvem Bugatti Chiron Super Sport 300+ dorazí k zákazníkům celkem 30 kusů. Chiron tak kráčí ve šlépějích předchůdce Veyron, který se krátce po své jízdě dočkal sériové edice World Record Edition.

Produkční verze speciálního Chironu bude mít na povrchu obnažený karbon s oranžovými polepy. Na přání je možné barevnou kombinaci změnit. Pod kapotou bude ten samý čtyřikrát přeplňovaný motor 8.0 W16, avšak posílený na 1578 koní oproti standardním 1500. Zákazníci si však rychlost 300 mph nebudou moci dopřát.

Podívejte se do zákulisí produkce Bugatti Chiron. Značka oslavuje výrobu 200. kusu

Podívejte se do zákulisí produkce Bugatti Chiron. Značka oslavuje výrobu 200. kusu

Na voze bude totiž přeci jen několik změn. Zaprvé nebude tak nízko u země, produkční verze nebude mít snížený podvozek rekordmana, ale převezme ten klasický z Chironu. Maximální rychlost bude omezena na 440 km/h. Uvnitř samozřejmě najdete veškerý luxus, jaký od Bugatti očekáváte. Spousty počítačů a závodní sedačku tedy nečekejte.

Cena vozu je stanovena na 3,5 milionů eur, tedy téměř 90.000.000 korun. Výroba začne v roce 2021. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků