Rekord prodeje Škoda Auto v roce 2005

• Nárůst prodeje o 9%
• Rok ve znamení úspěchů nové Octavie a Octavie Combi
• Upevnění vedoucí pozice ve střední Evropě
• Posílení pozice na klíčových trzích v západní Evropě
 
V roce 2005 dodala Škoda Auto zákazníkům na téměř 90 světových trzích celkem 492.111 vozů modelových řad Fabia, Octavia (nová Octavia a Octavia Tour) a Superb a dosáhla tak nárůstu o 9%.

Nejprodávanější modelovou řadou je Fabia, která oslovila 236.698 zákazníků (v roce 2004: 247.600), jen v těsném závěsu za ní se umístila modelová řada Octavia s celosvětově 233.322 (v roce 2004: 181.683) prodanými vozy. Škodu Superb si zakoupilo 22.091 (v roce 2004: 22.392) zákazníků.

V  západní Evropě se prodej vozů Škoda zvýšil o 14,8%  na celkem 276.216 vozů. Nejúspěšnějšími trhy se staly Německo, Velká Británie a Španělsko, kde Škoda rovněž výrazně posílila tržní podíl a dosáhla nových prodejních rekordů. V Německu si vozy Škoda zakoupilo 102.216 zákazníků (+5,9%), což odpovídá tržnímu podílu 3,1%. Ve Velké Británii bylo prodáno 38.294 (+11,9%) a ve Španělsku 21.700 vozů Škoda  (+30,7%).

V České republice bylo zaregistrováno 64.561 nových vozů Škoda, což představuje zlepšení o 5% (+3.257 vozů) oproti roku 2004.

Především vůz Škoda Octavia zvolilo o 29% zákazníků více než minulý rok. V segmentu nových osobních vozů bylo vloni zaregistrováno celkem 56.743 a segmentu lehkých užitkových vozidel celkem 7.818 vozů Škoda.

Ve střední a východní Evropě zaznamenala Škoda Auto taktéž nárůst díky 185.713 prodaným vozům. Poprvé v historii se Škoda stala nejprodávanější značkou v Polsku (téměř 12% podíl na trhu).  Lídrem trhu je Škoda kromě České republiky také na Slovensku, v Polsku, Bulharsku a Bosně a Hercegovině.  Mezi velmi úspěšné trhy patří Maďarsko, kde získala Škoda 9% tržní podíl s 18.130 prodanými vozy (+4,5%).

V Asii a v zámoří prodala Škoda Auto 30.182 vozů (+9,3%). Největší podíl na tom má Indie (8.951 vozů), Turecko (7.261 vozů) a Izrael (2.900 vozů).

Dodávky zákazníkům podle regionů

 

Region                                                        

2005                      2004                      2005/2004

 

 

Západní Evropa                           276.216 vozů          240.672                  +14,8%

Střední a východní Evropa            185.713                  183.379                  +1,3%

Zámoří/Asie/Afrika                        30.182                    27.624                  +9,3%

 

 

Celkem                                             492.111                     451.675                     +9%

 

 

Dodávky zákazníkům podle modelů

 

Modelová řada

2005                      2004                      2005/2004

 

 

Škoda Fabia                                236.698 vozů         247.600                    -4,4%

Škoda Octavia Tour                        69.801                140.686                    -50,4% 

Škoda Octavia                             163.521                  40.997                    +298,9%

Škoda Superb                                22.091                  22.392                    -1,3%

 

 

Celkem                                             492.111                     451.675                        +9%

  • 22. 1. 2006 11:31 prostý venkovan
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

dnes | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků