Rekord Porsche na Nürburgringu v ohrožení! Zuby si brousí Volkswagen

Volkswagen se chystá vzít útokem okruh Nürburgring. Cíl je jednoduchý: Pokořit rekord elektromobilů. Půjdou ale ještě dál?

Divize Volkswagen Motorsport si zarezervovala Severní smyčku pro sérii exkluzivních testů na začátek května příštího roku. Hlavním cílem má být vytvoření nového rekordu mezi elektrickými vozy a předznamenat tak příchod prvních elektromobilů Volkswagen na trh. Rodina vozů I.D půjde do výroby někdy ve třetím čtvrtletí roku 2019 a není lepší testovací ten program, než ten zahrnující i motorsport.

Volkswagen I.D. R oficiálně odhalen. Na Pikes Peak míří s elektrickým pohonem

Volkswagen I.D. R oficiálně odhalen. Na Pikes Peak míří s elektrickým pohonem

Zbraní pro tento rekord by se měl stát závodní speciál I.D R, který v letošním roce zajel absolutní rekord na coloradské trati Pikes Peak. Podle britského Autocaru by však cíl testování nemusel být jen o překonávání času elektromobilů, ale i o tom pokořit rekord absolutní, který zatím drží Porsche se speciálem 919 Hybrid Evo.

VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

Současný rekord elektromobilů na Nürburgringu drží čínský Nio EP9 s časem 6:45.90. Rekord absolutní patří již zmíněnému 919 Hybrid Evo s časem 5:11.54. „Jsme teprve ve fázi příprav, ale už na simulátorech jsme viděli časy pod pět a půl minuty“, řekl zasvěcený člověk z Volkswagen Motorsport časopisu Autocar.

Absolutní rekord Ringu padl. Porsche 919 Hybrid Evo ho dalo za 5:19,55!

Absolutní rekord Ringu padl. Porsche 919 Hybrid Evo ho dalo za 5:19,55!

Závodní speciál Volkswagenu má samozřejmě velký potenciál, rekord na Pikes Peak doslova rozprášil. Bude ale jeho výkon stačit na speciálně vyladěné Porsche, které dobývalo první příčky v Le Mans? Odpověď se dozvíme již brzy.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 58 příspěvků