Rekord Porsche na Nürburgringu v ohrožení! Zuby si brousí Volkswagen

Volkswagen se chystá vzít útokem okruh Nürburgring. Cíl je jednoduchý: Pokořit rekord elektromobilů. Půjdou ale ještě dál?

Divize Volkswagen Motorsport si zarezervovala Severní smyčku pro sérii exkluzivních testů na začátek května příštího roku. Hlavním cílem má být vytvoření nového rekordu mezi elektrickými vozy a předznamenat tak příchod prvních elektromobilů Volkswagen na trh. Rodina vozů I.D půjde do výroby někdy ve třetím čtvrtletí roku 2019 a není lepší testovací ten program, než ten zahrnující i motorsport.

Volkswagen I.D. R oficiálně odhalen. Na Pikes Peak míří s elektrickým pohonem

Volkswagen I.D. R oficiálně odhalen. Na Pikes Peak míří s elektrickým pohonem

Zbraní pro tento rekord by se měl stát závodní speciál I.D R, který v letošním roce zajel absolutní rekord na coloradské trati Pikes Peak. Podle britského Autocaru by však cíl testování nemusel být jen o překonávání času elektromobilů, ale i o tom pokořit rekord absolutní, který zatím drží Porsche se speciálem 919 Hybrid Evo.

VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

Současný rekord elektromobilů na Nürburgringu drží čínský Nio EP9 s časem 6:45.90. Rekord absolutní patří již zmíněnému 919 Hybrid Evo s časem 5:11.54. „Jsme teprve ve fázi příprav, ale už na simulátorech jsme viděli časy pod pět a půl minuty“, řekl zasvěcený člověk z Volkswagen Motorsport časopisu Autocar.

Absolutní rekord Ringu padl. Porsche 919 Hybrid Evo ho dalo za 5:19,55!

Absolutní rekord Ringu padl. Porsche 919 Hybrid Evo ho dalo za 5:19,55!

Závodní speciál Volkswagenu má samozřejmě velký potenciál, rekord na Pikes Peak doslova rozprášil. Bude ale jeho výkon stačit na speciálně vyladěné Porsche, které dobývalo první příčky v Le Mans? Odpověď se dozvíme již brzy.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků