Rekord: patnáct zemí za 24 hodin v Citroënu C4 VTS

Rekord: patnáct zemí za 24 hodin v Citroënu C4 VTS

Rekordy nejrůznějšího druhu jsou od toho, aby se překonávaly. A jestliže v polovině roku 2003 evropským tiskem proběhla zpráva, že Britové Simon  Heptinstall a Adrian Sherratt prosvištěli během 24hodin autem Evropou a navštívili 12 zemí, což v historii motorismu nemá obdobu, a bylo jen otázkou času, kdy někdo zvedne „hozenou rukavici“. Tento čas přišel na počátku května 2005. V té době totiž čeští motorističtí novináři Petr Minařík a Petr Dufek s vozem Citroën C4 VTS odjeli do holandského Maastrichtu, odkud vyrazili napříč naším kontinentem s cílem pokusit se pokořit výkon Britů.

Během své čtyřiadvacetihodinové cesty projeli s nejsportovnější verzí „Cé-čtyřky“ s motorem 2,0i o výkonu 180k kromě Nizozemska také Belgií, Lucemburskem, Francií, Německem, Švýcarskem, Lichtenštejnskem, Rakouskem, Itálií, Slovinskem, Chorvatskem, Maďarskem, Slovenskem, Českou republikou a Polskem a ujeli při tom 2062,6 km. V každé zemi pro potvrzení svého pobytu tankovali a uskutečnili hovor z mobilního telefonu. Na každou projetou zemi tak existuje důkaz se záznamem času a místa ve formě tankovacího účtu a výpisu z účtu z mobilního telefonu.

Tip: Jízdní dojmy s C4 VTS

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Po ukrutné době za volantem sice byli oba rekordmani stejně unaveni jako horolezci či jejich britští kolegové, kteří už po necelých 20 hodinách odmítli navštívit 13. stát (Srbsko), nicméně po dvou krizových momentech stačili ještě absolvovat při cestě do Polska dramatické finále s polskými úředníky na česko-polské hranici. Díky tomuto heroickému výkonu se laťka, stanovená za volantem pohodlného i rychlého citroënu, který se osvědčil nejen na dálnicích či rovných silnicích v maďarských pustách, ale i na úzkých horských silničkách, dnes posunula skutečně dost vysoko. Najdou se zase někdy další vyzyvatelé?

A největší problémy při tomto pozoruhodném výkonu? Nejspíš krize v okolí Curychu, spousta promarněného času v kolonách na úzkých alpských cestách a mnohakilometrové dálniční i tunelové uzavírky, které jsou před sezónou s oblibou prováděny snad ve všech evropských státech.

Projetá trasa : Maastricht (NL) – Liege (B) – Luxembourg (Lux.) – Méty (F) – Strassbourg (F) – Freiburg (D) – Basilej (CH) – Curych (CH) – Vaduz (FL) – St. Anton (A) – Innsbruck (A) – Brenner (I) – Brunico (I) – Linz (A) – Graz (A) – Maribor (SLO) – Varaždin (HR) – Nagykanizsa (H) – Szombathely (H) – Bratislava (SL) – Žilina (SL) – Čadca (SL) – Třinec (ČR) – Český Těšín (ČR) – Cieszyn (PL).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků