Rekord: patnáct zemí za 24 hodin v Citroënu C4 VTS

Rekordy nejrůznějšího druhu jsou od toho, aby se překonávaly. A jestliže v polovině roku 2003 evropským tiskem proběhla zpráva, že Britové Simon  Heptinstall a Adrian Sherratt prosvištěli během 24hodin autem Evropou a navštívili 12 zemí, což v historii motorismu nemá obdobu, a bylo jen otázkou času, kdy někdo zvedne „hozenou rukavici“. Tento čas přišel na počátku května 2005. V té době totiž čeští motorističtí novináři Petr Minařík a Petr Dufek s vozem Citroën C4 VTS odjeli do holandského Maastrichtu, odkud vyrazili napříč naším kontinentem s cílem pokusit se pokořit výkon Britů.

Během své čtyřiadvacetihodinové cesty projeli s nejsportovnější verzí „Cé-čtyřky“ s motorem 2,0i o výkonu 180k kromě Nizozemska také Belgií, Lucemburskem, Francií, Německem, Švýcarskem, Lichtenštejnskem, Rakouskem, Itálií, Slovinskem, Chorvatskem, Maďarskem, Slovenskem, Českou republikou a Polskem a ujeli při tom 2062,6 km. V každé zemi pro potvrzení svého pobytu tankovali a uskutečnili hovor z mobilního telefonu. Na každou projetou zemi tak existuje důkaz se záznamem času a místa ve formě tankovacího účtu a výpisu z účtu z mobilního telefonu.

Tip: Jízdní dojmy s C4 VTS

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Po ukrutné době za volantem sice byli oba rekordmani stejně unaveni jako horolezci či jejich britští kolegové, kteří už po necelých 20 hodinách odmítli navštívit 13. stát (Srbsko), nicméně po dvou krizových momentech stačili ještě absolvovat při cestě do Polska dramatické finále s polskými úředníky na česko-polské hranici. Díky tomuto heroickému výkonu se laťka, stanovená za volantem pohodlného i rychlého citroënu, který se osvědčil nejen na dálnicích či rovných silnicích v maďarských pustách, ale i na úzkých horských silničkách, dnes posunula skutečně dost vysoko. Najdou se zase někdy další vyzyvatelé?

A největší problémy při tomto pozoruhodném výkonu? Nejspíš krize v okolí Curychu, spousta promarněného času v kolonách na úzkých alpských cestách a mnohakilometrové dálniční i tunelové uzavírky, které jsou před sezónou s oblibou prováděny snad ve všech evropských státech.

Projetá trasa : Maastricht (NL) – Liege (B) – Luxembourg (Lux.) – Méty (F) – Strassbourg (F) – Freiburg (D) – Basilej (CH) – Curych (CH) – Vaduz (FL) – St. Anton (A) – Innsbruck (A) – Brenner (I) – Brunico (I) – Linz (A) – Graz (A) – Maribor (SLO) – Varaždin (HR) – Nagykanizsa (H) – Szombathely (H) – Bratislava (SL) – Žilina (SL) – Čadca (SL) – Třinec (ČR) – Český Těšín (ČR) – Cieszyn (PL).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků